Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dom små hjältarna (Pattie et la colère de Poséidon, 2022)

Startat av gstone, 11 maj 2023 kl. 17:42:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Dom små hjältarna är en franska animerad film som kommer på bio i juli. Dom små hjältarna 

Lucky dogs släpper den i Sverige.

Den handlar gresik myologi och rösterna står i trailern !

https://www.filmstaden.se/film/NCG126401/dom-sma-hjaltarna

Bland rösterna är Dan Ekborg , Hasse  Jonsson, Michael Blomqvist och den fantastsika Annika Herlitz :D

Det blir Dan Ekbotg andra film med gresika gudar i ! ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 11 maj 2023 kl. 17:42:51Dom små hjältarna är en franska animerad film som kommer på bio i juli. Dom små hjältarna

Lucky dogs släpper den i Sverige.

Den handlar gresik myologi och rösterna står i trailern !

https://www.filmstaden.se/film/NCG126401/dom-sma-hjaltarna

Bland rösterna är Dan Ekborg , Hasse  Jonsson, Michael Blomqvist och den fantastsika Annika Herlitz :D

Det blir Dan Ekbotg andra film med gresika gudar i ! ;D
Vore kul och veta vilka som gör rösterna i filmen. Ska försöka komma ihåg att fråga närmare premiären :) 
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga skrivet  6 juni 2023 kl. 18:02:34Vore kul och veta vilka som gör rösterna i filmen. Ska försöka komma ihåg att fråga närmare premiären :)
Kan du mejla dom menar du?
Annars så släpper väl Daniel en lista här när den kommer.  ;D

gstone

Den här filmen har fått dålig kritik.

Fast jag har ju förstås bara sett en recension  ;)

gstone

För den engelska dubbningen tror jag dom använde en eller möjligtvis fler kända youtubers  ;D

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 17 juni 2023 kl. 23:37:36Kan du mejla dom menar du?
Annars så släpper väl Daniel en lista här när den kommer.  ;D
Det jag menade var att fråga här. Det vill säja påminna Daniel att fråga om lista  ;D
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga skrivet 18 juni 2023 kl. 13:13:45Det jag menade var att fråga här. Det vill säja påminna Daniel att fråga om lista  ;D
Javisst 

gstone

Jag har ändrat mig :)

Jag tänker se filmen Dom små hjältarna på bio :D

Två av mina favorit röstskådspelare är ju trots allt i filmen ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet  6 juni 2023 kl. 18:02:34Vore kul och veta vilka som gör rösterna i filmen. Ska försöka komma ihåg att fråga närmare premiären :)
Jag har skickat mail nu till PR-ansvariga på Lucky Dogs, så får vi hoppas att vederbörande jobbar och kan ordna fram detta innan premiären. :)

Det är ju dock semestertider just nu, så det finns förstås en viss risk att alla som vet något är på semester, så att det kanske inte går att få fram något förrän i augusti...

Filmen verkar lovande, och jag är sugen på att gå och se den - men det var lite dålig tajming med premiärdatumet, då det är två andra filmer jag prioriterar högre...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2023 kl. 05:05:45Jag har skickat mail nu till PR-ansvariga på Lucky Dogs, så får vi hoppas att vederbörande jobbar och kan ordna fram detta innan premiären. :)

Det är ju dock semestertider just nu, så det finns förstås en viss risk att alla som vet något är på semester, så att det kanske inte går att få fram något förrän i augusti...

Filmen verkar lovande, och jag är sugen på att gå och se den - men det var lite dålig tajming med premiärdatumet, då det är två andra filmer jag prioriterar högre...
Jag kan försöka fota credits när jag se den  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 juli 2023 kl. 10:26:18Jag kan försöka fota credits när jag se den  ;)
Tyvärr brukar filmer som distribueras av Lucky Dogs ofta inte ha utsatta dubbcredits alls på bio, men om det står utsatt vore det uppskattat om du kunde fotografera dessa.

Jag kommer kanske att gå och se filmen själv, men jag prioriterar Oppenheimer och Barbie först, så det blir i så fall efter att jag sett dessa och om Dom små hjältarna då fortfarande går kvar i Skellefteå.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2023 kl. 22:00:09Tyvärr brukar filmer som distribueras av Lucky Dogs ofta inte ha utsatta dubbcredits alls på bio, men om det står utsatt vore det uppskattat om du kunde fotografera dessa.

Jag kommer kanske att gå och se filmen själv, men jag prioriterar Oppenheimer och Barbie först, så det blir i så fall efter att jag sett dessa och om Dom små hjältarna då fortfarande går kvar i Skellefteå.
Om dom inte sätter ut röster kanske jag struntar i att se filmen helt ! >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 juli 2023 kl. 22:33:39Om dom inte sätter ut röster kanske jag struntar i att se filmen helt ! >:(
Men du kan ju inte veta om det står utsatt röster förrän du har sett filmen. Om du inte har en tidsmaskin, kan resa fram i tiden för att se om det står utsatt credits och sen kan resa tillbaka för att bestämma dig för att inte se filmen... ;)

Jag vet som sagt bara att flera tidigare filmer av Lucky Dogs har saknat dubbcredits på bio, men såvitt jag kan minnas inte alla - det är således svårt att säga, även om jag hoppas att de lärt sig av sina tidigare misstag och numera sätter ut dubbcredits...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2023 kl. 01:14:07Men du kan ju inte veta om det står utsatt röster förrän du har sett filmen. Om du inte har en tidsmaskin, kan resa fram i tiden för att se om det står utsatt credits och sen kan resa tillbaka för att bestämma dig för att inte se filmen... ;) 
Skapar inte det en typ av paradox? 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2023 kl. 01:14:07Men du kan ju inte veta om det står utsatt röster förrän du har sett filmen. Om du inte har en tidsmaskin, kan resa fram i tiden för att se om det står utsatt credits och sen kan resa tillbaka för att bestämma dig för att inte se filmen... ;)

Jag vet som sagt bara att flera tidigare filmer av Lucky Dogs har saknat dubbcredits på bio, men såvitt jag kan minnas inte alla - det är således svårt att säga, även om jag hoppas att de lärt sig av sina tidigare misstag och numera sätter ut dubbcredits...
Jag vet inte om jag vill ta risken :-\