Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Douglas och de tre musketörerna

Startat av gstone, 9 juli 2023 kl. 12:27:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Den här filmen verkar kul den ska jag nog se

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Håller med, och kul med spansk animation. Hoppas den är lika charmig som den klassiska tv-serien från 80-talet. :)

gstone

Undrar hur pass like filmen blir boken av Alexandre Dumas ???

Oscar Isaksson

Väldigt trevligt att den här filmen äntligen kommer till Sverige. Det sista jag hörde från BRB när jag talade med deras säljavdelning var att den här filmen redan var köpt för Sverige, så jag har länge funderat på vilken distributör det skulle röra sig om. Får väl hoppas att de andra två CGI filmerna som är under produktion baserade på deras klassiska tv-serier kommer till Sverige.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 juli 2023 kl. 18:31:53. Får väl hoppas att de andra två CGI filmerna som är under produktion baserade på deras klassiska tv-serier kommer till Sverige.
Vilka är dessa två andra filmer ?

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2023 kl. 18:35:26Vilka är dessa två andra filmer ?

Jag hoppas jag får nog säga vilka det rör sig om, Fast de det står med i deras försäljningsbroschyr så det är nog lugnt, titlarna är; WILLY FOG och THE GNOMES. Kan även tilläga att det kommer komma en ny TV-serie baserad på filmen som heter DOGTANIAN, THE HERO.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 juli 2023 kl. 18:31:53Väldigt trevligt att den här filmen äntligen kommer till Sverige. Det sista jag hörde från BRB när jag talade med deras säljavdelning var att den här filmen redan var köpt för Sverige, så jag har länge funderat på vilken distributör det skulle röra sig om. Får väl hoppas att de andra två CGI filmerna som är under produktion baserade på deras klassiska tv-serier kommer till Sverige.
Ja, det håller jag med om.

Douglas och de tre musketörerna ska tydligen få biopremiär den 22 september i år, enligt Lucky Dogs webbsida.

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 juli 2023 kl. 18:45:11Jag hoppas jag får nog säga vilka det rör sig om, Fast de det står med i deras försäljningsbroschyr så det är nog lugnt, titlarna är; WILLY FOG och THE GNOMES. Kan även tilläga att det kommer komma en ny TV-serie baserad på filmen som heter DOGTANIAN, THE HERO.
Har det kommit något nytt med Willy Fog, eller är det 1980-talsserien som åsyftas?

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 juli 2023 kl. 18:45:11Jag hoppas jag får nog säga vilka det rör sig om, Fast de det står med i deras försäljningsbroschyr så det är nog lugnt, titlarna är; WILLY FOG och THE GNOMES. Kan även tilläga att det kommer komma en ny TV-serie baserad på filmen som heter DOGTANIAN, THE HERO.
Tack.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2023 kl. 18:47:27Ja, det håller jag med om.

Douglas och de tre musketörerna ska tydligen få biopremiär den 22 september i år, enligt Lucky Dogs webbsida.
Har det kommit något nytt med Willy Fog, eller är det 1980-talsserien som åsyftas?
Det jag har fått veta är att det är en CGI långfilm som är baserad på den ursprungliga 1980-talsserien Willy Fog. Alltså typ samma koncept som med Douglas och de tre musketörerna.

Erika

Det behöver du nog inte vara orolig över, samtliga projekt finns omnämnda på deras hemsida.

Riktigt kul, dock - hoppas allihop (eller åtminstone något av dem) dyker upp även här. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 juli 2023 kl. 18:51:21Det jag har fått veta är att det är en CGI långfilm som är baserad på den ursprungliga 1980-talsserien Willy Fog. Alltså typ samma koncept som med Douglas och de tre musketörerna.
Mycket intressant, det låter ju spännande - får hoppas att den söker sig till Sverige...

gstone

Jag ska nog se den här filmen.

Jag kännner till boken rätt bra :)

gorehound

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2023 kl. 18:47:27Ja, det håller jag med om.

Det är faktiskt en ny Willy Fog-film i produktion av samma produktionsbolag som gjorde Douglas :)
https://apolofilms.es/en/willy-fog/

gstone

Nu kan man läsa vilka några av rösterna är.

" Ludwig Westman, Nicklas Berglund, Joakim Tidermark, Ole Ornered, Ayla Kabaca m fl."

Daniel Hofverberg

Nu har jag fått tag i creditlista till Douglas och de tre musketörerna, så den kommer publiceras innan premiären; troligtvis imorgon eller på torsdag. :)

Creditlistan saknar dock uppgift om mixtekniker och projektledare, men det kanske man kan leva utan (även om förstås även dessa hårt arbetande personer förtjänar att crediteras)...

Dubben är gjord av Iyuno, men då regissören/inspelningsteknikern är obekant för mig (Björn Lundquist) kan jag på rak arm inte avgöra om den är gjord hos gamla SDI Media eller hos gamla BTI Studios/IYUNO Media Group.

Jag hoppas att filmen kommer till Skellefteå; i så fall kommer jag troligtvis gå och se den till helgen. Men det vet vi först imorgon när sättningen för helgen offentliggörs...