Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Trevligt med ViaPlay

Startat av gstone, 11 juli 2023 kl. 07:14:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det är trevilgt tycker jag att Viaplay har en dela mindre animerad filmer som nog annars inte skulle kommit til sverige :)

Jag talar om filmer som Dear Dracula, A Monsterous Holiday  och Abominable Christmas etc.

Det är ju en väldigt bra sak med streaming tjänster att mindre filmer kan komma till fler länder :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Närmare bestämt är det är 6 "långfilmer" som Viaplay köpt in som aldrig tidigare sänts eller släppts i Sverige, som alla sex producerats av Kickstart Productions i Kanada. Alla sex har Viaplay beställt dubbning av, som gjorts av Plint (f.d. KM Studio).

Jag hade hellre sett "riktiga" långfilmer än sådana här 45 minuter långa filmer, som jag tycker brukar bli lite väl rumphugget, men jag håller med att det är trevligt att streamingtjänster faktiskt ämnar till att köpa in lite äldre filmer som annars aldrig skulle släppas i Sverige. Annars brukar ju grundregeln vara att om en film inte kommer till Sverige inom 3 - 4 år efter att de producerats, så kommer de aldrig att komma...

Så Viaplay förtjänar en eloge som överhuvudtaget ämnat till att köpa in filmer från 2012 - 2014; vi får hoppas att de fortsätter att köpa in fler lite äldre filmer som inte kommit till Sverige. :)

(Väldigt lurigt dock att en av dessa sex filmer heter Under Wraps, som alltså är exakt samma titel som Disney-filmen från 2021 - och även samma originaltitel som 2021 års film är baserad på...)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juli 2023 kl. 10:45:37Närmare bestämt är det är 6 "långfilmer" som Viaplay köpt in som aldrig tidigare sänts eller släppts i Sverige, som alla sex producerats av Kickstart Productions i Kanada. Alla sex har Viaplay beställt dubbning av, som gjorts av Plint (f.d. KM Studio).

Jag hade hellre sett "riktiga" långfilmer än sådana här 45 minuter långa filmer, som jag tycker brukar bli lite väl rumphugget, men jag håller med att det är trevligt att streamingtjänster faktiskt ämnar till att köpa in lite äldre filmer som annars aldrig skulle släppas i Sverige. Annars brukar ju grundregeln vara att om en film inte kommer till Sverige inom 3 - 4 år efter att de producerats, så kommer de aldrig att komma...

Så Viaplay förtjänar en eloge som överhuvudtaget ämnat till att köpa in filmer från 2012 - 2014; vi får hoppas att de fortsätter att köpa in fler lite äldre filmer som inte kommit till Sverige. :)

(Väldigt lurigt dock att en av dessa sex filmer heter Under Wraps, som alltså är exakt samma titel som Disney-filmen från 2021 - och även samma originaltitel som 2021 års film är baserad på...)
Så det finns två? Ja det där är sånt som brukar faktiskt locka mig ofta till att ens se dem.  :P