Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Daphne & Velma film 2018

Startat av gstone, 11 juli 2023 kl. 23:09:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Har någon nån aning om vilka dom svenska rösterna var i live action Daphne & Velma filmen från 2018 ?

Jag undrar särkilt över rösterna til två huvudkaraktärerna !

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2023 kl. 23:09:29Har någon nån aning om vilka dom svenska rösterna var i live action Daphne & Velma filmen från 2018 ?

Det enda jag har kommit fram till är att det är Dorothea Norling som spelar Daphne...

MOA

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2023 kl. 23:09:29Har någon nån aning om vilka dom svenska rösterna var i live action Daphne & Velma filmen från 2018 ?

De undrar jag också,vill se hela filmen

Daniel Hofverberg

Jag vill minnas att jag ska ha fått någon slags begränsad rollista från PR-byrån som på den tiden ansvarade för recensionsexemplar, men att de inte lyckades få fram kompletta uppgifter.

Jag ska kolla mina gamla mail, och se om jag kan hitta något...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juli 2023 kl. 01:00:12Jag vill minnas att jag ska ha fått någon slags begränsad rollista från PR-byrån som på den tiden ansvarade för recensionsexemplar, men att de inte lyckades få fram kompletta uppgifter.

Du får inga recensionsexemplar längre va?

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 12 juli 2023 kl. 01:21:45Du får inga recensionsexemplar längre va?
Nej, tyvärr inte - i stort sett alla distributörer har tyvärr slutat att skicka ut recensionsexemplar (liksom tävlingsvinster till tävlingar), då de inte tycker det är lönsamt nu när försäljningen av fysiska medier har gått ned. Nog för att jag personligen tycker att de skjuter sig själva i foten, då minskad försäljning hellre borde vara skäl att satsa mer pengar på marknadsföring än mindre, men det är ingen som frågat om min åsikt i frågan...

De som länge var väldigt hjälpsamma med både recensionsex och tävlingsvinster var ju Fox-Paramount Home Entertainment, som distribuerade allt från 20th Century Fox, Paramount och Warner Bros., men det företaget finns tyvärr inte längre - i samband med att Disney köpte upp 20th Century Fox lades företaget ned, då Disney tog över distributionen av 20th Century Fox och Paramount medan SF Studios tog över Warner Bros... :(

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juli 2023 kl. 01:35:43Nej, tyvärr inte - i stort sett alla distributörer har tyvärr slutat att skicka ut recensionsexemplar (liksom tävlingsvinster till tävlingar), då de inte tycker det är lönsamt nu när försäljningen av fysiska medier har gått ned. Nog för att jag personligen tycker att de skjuter sig själva i foten, då minskad försäljning hellre borde vara skäl att satsa mer pengar på marknadsföring än mindre, men det är ingen som frågat om min åsikt i frågan...

De som länge var väldigt hjälpsamma med både recensionsex och tävlingsvinster var ju Fox-Paramount Home Entertainment, som distribuerade allt från 20th Century Fox, Paramount och Warner Bros., men det företaget finns tyvärr inte längre - i samband med att Disney köpte upp 20th Century Fox lades företaget ned, då Disney tog över distributionen av 20th Century Fox och Paramount medan SF Studios tog över Warner Bros... :(
Nu är det ju till och med så att SF Studios tagit över allting till och med Disney så det är nästan monopol för dem.

Elios

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 12 juli 2023 kl. 01:57:21Nu är det ju till och med så att SF Studios tagit över allting till och med Disney så det är nästan monopol för dem.
När tog dom över Disney?  ???

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juli 2023 kl. 01:00:12Jag vill minnas att jag ska ha fått någon slags begränsad rollista från PR-byrån som på den tiden ansvarade för recensionsexemplar, men att de inte lyckades få fram kompletta uppgifter.

Hoppas att du fått en riktig rollista som int skriva VA i grupp,de e bara för dåligt

Daniel Hofverberg

Nu har jag hittat åt min gamla mailkorrespondens med Taste PR AB, som skötte PR-arbetet för Fox-Paramount Home Entertainment - och såvitt jag kan bedöma verkar rollistan för Daphne & Velma vara komplett (eller åtminstone i det närmaste komplett), men däremot fick jag aldrig uppgifter om dubbningsstudio, regissör eller översättare.

RoleDubbing Actor
DaphneDorothea Norling
VelmaAmanda Ardai Jennefors
CarolAlexandra Alm Nylén
Robot garbageAlexandra Alm Nylén
NedleyAnton Körberg
Fuzzy shadowed figure   Anton Olofson Raeder
RupertAnton Olofson Raeder
RyderAnton Olofson Raeder
SpencerAnton Olofson Raeder
Conflict couchHilda Henze
Inhuman whisperHilda Henze
MikaylaHilda Henze
Robot teacherHilda Henze
DroneJosefina Hylén
Female voiceJosefina Hylén
GirlsJosefina Hylén
Large robotJosefina Hylén
MikeLucas Krüger
Tobias BloomLucas Krüger
GriffinMikael Regenholz
Elevator voiceMikaela Tidermark
Girl Mikaela Tidermark
RobotMikaela Tidermark
Timothy-botMikaela Tidermark
Coach WilliamsNicklas Berglund
GuysNicklas Berglund
Male voiceNicklas Berglund
Mr NussbaumNicklas Berglund
ElizabethSara Huss Kleimar
Female voiceSara Huss Kleimar
Two-Mop MaggieSara Huss Kleimar
Principal PiperThérèse Andersson Lewis

Känner jag Warner Bros. rätt kan vi väl gissa att dubben sannolikt gjordes av SDI Media, men regissör och översättare har jag inte en susning om... :(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2023 kl. 02:08:00Nu har jag hittat åt min gamla mailkorrespondens med Taste PR AB, som skötte PR-arbetet för Fox-Paramount Home Entertainment - och såvitt jag kan bedöma verkar rollistan för Daphne & Velma vara komplett (eller åtminstone i det närmaste komplett), men däremot fick jag aldrig uppgifter om dubbningsstudio, regissör eller översättare.

RoleDubbing Actor
DaphneDorothea Norling
CarolAlexandra Alm Nylén
NedleyAnton Körberg
Fuzzy shadowed figure  Anton Olofson Raeder
MikaylaHilda Henze
Robot teacherHilda Henze
DroneJosefina Hylén
GirlsJosefina Hylén
MikeLucas Krüger
Tobias BloomLucas Krüger
GriffinMikael Regenholz
Girl Mikaela Tidermark
RobotMikaela Tidermark
GuysNicklas Berglund

Känner jag Warner Bros. rätt kan vi väl gissa att dubben sannolikt gjordes av SDI Media, men regissör och översättare har jag inte en susning om... :(
Så Amanda Ardai Jennefors spelar Velma,nu e de mysteriet löst

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2023 kl. 02:08:00Nu har jag hittat åt min gamla mailkorrespondens med Taste PR AB, som skötte PR-arbetet för Fox-Paramount Home Entertainment - och såvitt jag kan bedöma verkar rollistan för Daphne & Velma vara komplett (eller åtminstone i det närmaste komplett), men däremot fick jag aldrig uppgifter om dubbningsstudio, regissör eller översättare.

RoleDubbing Actor
DaphneDorothea Norling
CarolAlexandra Alm Nylén
NedleyAnton Körberg
MikaylaHilda Henze
Robot teacherHilda Henze
DroneJosefina Hylén
GirlsJosefina Hylén
MikeLucas Krüger
Tobias BloomLucas Krüger
GriffinMikael Regenholz
Girl Mikaela Tidermark
RobotMikaela Tidermark
GuysNicklas Berglund

Hur funkar det nu för tiden, Lägger du ut creditlistor utan studiocredits på hemsidan?

Jag blev faktiskt lite chockad att det var så pass få skådespelare de gör verkligen ett bra jobb för att maskera att det är samma personer.

Zebastian

Är det bara jag som tycker att det är väldigt konstigt att ge ut en full lista men inte nämna någonting alls om regissör, översättare och tekniker?

gstone

Jag beställde den här filmen i Juli

Den har inte kommit än

Ska jag ge upp hoppet ?

gstone

RoleDubbing Actor
DaphneDorothea Norling
CarolAlexandra Alm Nylén
NedleyAnton Körberg
MikaylaHilda Henze
Robot teacherHilda Henze
DroneJosefina Hylén
GirlsJosefina Hylén
MikeLucas Krüger
Tobias BloomLucas Krüger
GriffinMikael Regenholz
Girl Mikaela Tidermark
RobotMikaela Tidermark
GuysNicklas Berglund

Jag är jätte glad att du fick fram röster tack :D :D