Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Wonka (2023)

Startat av Mathilda Gustafsson, 22 juli 2023 kl. 15:45:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Nu kan vi väl i alla fall vara säkra på att filmen kommer dubbas ! :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2023 kl. 12:22:42Nu kan vi väl i alla fall vara säkra på att filmen kommer dubbas ! :D
Ja, utan tvekan - på TV har det gått reklamfilmer i flera veckors tid med "Se den med svenskt eller engelskt tal på bio". :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 oktober 2023 kl. 14:30:03Ja, utan tvekan - på TV har det gått reklamfilmer i flera veckors tid med "Se den med svenskt eller engelskt tal på bio". :)

Väldigt gläjande som sagt.

Men är det inte litr för tidigt att börja säbda TV Reklam ? ???

Brukar inte vara bara en eller två veckor för filmen går på bio ?

E

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2023 kl. 12:22:42Nu kan vi väl i alla fall vara säkra på att filmen kommer dubbas ! :D
Jag delade ju den svenska trailern för några dar sen ifall du nu missade det

gstone

Citat från: E skrivet 18 oktober 2023 kl. 21:15:15Jag delade ju den svenska trailern för några dar sen ifall du nu missade det
Jag det var det jag menade :D

Väldigt glädjande 🥳❤️👍❗️

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 13:15:04Nu är ännu säkra på att den har dubbats  ;D

https://www.filmstaden.se/film/NCG951347/wonka
Vadå ännu säkrare? Vad det inte säkert nog att alla affischer, trailers och reklamer redan nämnde "både med engelskt och svenskt tal" eller Kommer även på Svenska?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2023 kl. 13:26:40Vadå ännu säkrare? Vad det inte säkert nog att alla affischer, trailers och reklamer redan nämnde "både med engelskt och svenskt tal" eller Kommer även på Svenska?
Du har rätt.

Känds ännu säkrare nu på något sätt :)

gstone

Det vore trevligt om det kom en svensk soundtrack till filmen på Spotify

Här är en recession

https://www.moviezine.se/movies/wonka#reviews

gstone

Hur tror ni det kommer bli med sångerna ?

Daniel Hofverberg

Nu har jag fått creditlista till Wonka, så den kommer publiceras lagom till premiären på onsdag. :)

Tyvärr står det inget om inspelningstekniker, men i övrigt verkar creditlistan vara ganska komplett. Jag har mailat tillbaka till distributören och hoppas få besked även om tekniker.

Dubben är i alla fall gjord av Eurotroll, och regissör och översättare är Joakim Tidermark. :)

Man kan ju undra om Warner Bros. har övergått helt till Eurotroll, eller om de alternerar mellan flera dubbningsstudior nuförtiden...? Allt som läggs ut på Eurotroll tycker jag i alla fall är positivt, då de ju alltid brukar hålla en väldigt hög klass - och ärligt talat allt som kan minska Iyunos dominans är ju av godo, när de sakta börjar närma sig monopolställning farligt nära...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 december 2023 kl. 21:30:24Nu har jag fått creditlista till Wonka, så den kommer publiceras lagom till premiären på onsdag. :)

Tyvärr står det inget om inspelningstekniker, men i övrigt verkar creditlistan vara ganska komplett. Jag har mailat tillbaka till distributören och hoppas få besked även om tekniker.

Dubben är i alla fall gjord av Eurotroll, och regissör och översättare är Joakim Tidermark. :)

Man kan ju undra om Warner Bros. har övergått helt till Eurotroll, eller om de alternerar mellan flera dubbningsstudior nuförtiden...? Allt som läggs ut på Eurotroll tycker jag i alla fall är positivt, då de ju alltid brukar hålla en väldigt hög klass - och ärligt talat allt som kan minska Iyunos dominans är ju av godo, när de sakta börjar närma sig monopolställning farligt nära...
Har Eurotroll dubbat något för Cartoon Network eller HBO Max nyligen? Eller gäller detta bytet bara biofilmer?

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 11 december 2023 kl. 21:34:45Har Eurotroll dubbat något för Cartoon Network eller HBO Max nyligen? Eller gäller detta bytet bara biofilmer?
Bra fråga! På HBO Max finns tyvärr aldrig utsatta dubbcredits överhuvudtaget, så your guess is as good as mine... :(

Cartoon Network har jag inte längre tillgång till, så jag vet inte om de fortfarande sätter ut begränsade blixtsnabba dubbcredits efter sluttexterna, som de tidigare gjort på i alla fall vissa produktioner...?

Mathilda Gustafsson

Citat från: BPS skrivet 11 december 2023 kl. 21:34:45Har Eurotroll dubbat något för Cartoon Network eller HBO Max nyligen? Eller gäller detta bytet bara biofilmer?
Merry Little Batman som hade premiär häromdagen var dubbad Iyuno.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 december 2023 kl. 21:44:17Merry Little Batman som hade premiär häromdagen var dubbad Iyuno.
Den är ju dock inte distribuerad av Warner Bros. utan den är en Amazon Prime Original.