Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Antz - Olika versioner på VHS och DVD/streaming?

Startat av Oskar, 4 augusti 2023 kl. 16:58:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet  6 augusti 2023 kl. 15:53:48Visst har det funnits en creditlista till Antz på Dubbningshemsidan? Eller minns jag fel?
Du minns inte fel för Daniels recension av filmen innehåller en länk till creditslistan som dock inte fungerar.

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/antz/

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  6 augusti 2023 kl. 15:53:48Visst har det funnits en creditlista till Antz på Dubbningshemsidan? Eller minns jag fel?
Nej, jag tror faktiskt inte att det har funnits någon creditlista - jag hittar inga spår av något jag skrivit ihop på hårddiskarna eller på servern, så mest troligt glömde jag nog bort det... :(

När jag hittar åt VHS-utgåvan ska jag se till att skriva av uppgifterna och publicera snarast - jag är 100% säker på att det stod utsatt credits på VHS, som däremot saknas på DVD.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 augusti 2023 kl. 19:15:31Du minns inte fel för Daniels recension av filmen innehåller en länk till creditslistan som dock inte fungerar.

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/antz/
Nej, du har faktiskt hittat en bugg...! Länkarna på den sidan visas automatiskt utan någon manuell åverkan, genom att den jämför med publicerade creditlistor - men jag ser att recensionssidorna har inte uppdaterats sedan jag publicerade Norske stemmer og credits, så det som sidan hittar åt och försöker (men inte lyckas) länka till är i själva verket den norska creditlistan... :-[

Nu ska buggen vara åtgärdad, så nu ska alla recensioner visa korrekt information (samma bugg har alltså funnits på alla recensioner på filmer eller serier som finns representerade i Norske stemmer og credits men inte i Svenska röster och credits). :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 augusti 2023 kl. 01:39:13Nej, jag tror faktiskt inte att det har funnits någon creditlista - jag hittar inga spår av något jag skrivit ihop på hårddiskarna eller på servern, så mest troligt glömde jag nog bort det... :(

När jag hittar åt VHS-utgåvan ska jag se till att skriva av uppgifterna och publicera snarast - jag är 100% säker på att det stod utsatt credits på VHS, som däremot saknas på DVD.
Jag en vanlig credits lista för denna film vore bra :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 augusti 2023 kl. 01:39:13Nej, jag tror faktiskt inte att det har funnits någon creditlista - jag hittar inga spår av något jag skrivit ihop på hårddiskarna eller på servern, så mest troligt glömde jag nog bort det... :(

Nej, du har faktiskt hittat en bugg...! Länkarna på den sidan visas automatiskt utan någon manuell åverkan, genom att den jämför med publicerade creditlistor - men jag ser att recensionssidorna har inte uppdaterats sedan jag publicerade Norske stemmer og credits, så det som sidan hittar åt och försöker (men inte lyckas) länka till är i själva verket den norska creditlistan... :-[

Nu ska buggen vara åtgärdad, så nu ska alla recensioner visa korrekt information (samma bugg har alltså funnits på alla recensioner på filmer eller serier som finns representerade i Norske stemmer og credits men inte i Svenska röster och credits). :)
Digitaliserade creditsen från min VHS utgåva åt WillDubGuru för ett tag sedan om du intresserad så får du gärna använda dig av dom som källa om du vill lägga in credits på Dubbningshemsidan.
🙂.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 april 2024 kl. 15:18:29Digitaliserade creditsen från min VHS utgåva åt WillDubGuru för ett tag sedan om du intresserad så får du gärna använda dig av dom som källa om du vill lägga in credits på Dubbningshemsidan.
🙂.
Tusan tack snälla DingoPictures2005
 :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 14 april 2024 kl. 15:44:13Tusan tack snälla DingoPictures2005
 :D
Inga problem glad att du uppskattade det🙂.
Har även hjälpt WillDubGuru med skådisbilder och tidningsklipp.
Dessa kommer snart publiceras där.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 april 2024 kl. 15:18:29Digitaliserade creditsen från min VHS utgåva åt WillDubGuru för ett tag sedan om du intresserad så får du gärna använda dig av dom som källa om du vill lägga in credits på Dubbningshemsidan.
🙂.
Tack så mycket, då skriver jag av det snarast och lägger in vid nästa uppdatering. :)

gstone

🙂.
Nu fattas bara att någon gör samma sak med första Stuart Little ( på VHS)

Hoppas🙏🤞❗️
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 15 april 2024 kl. 01:13:13Nu fattas bara att någon gör samma sak med första Stuart Little ( på VHS)

Hoppas🙏🤞❗️
Har tyvärr inte den på vhs☹️

Mathilda Gustafsson

DingoPictures2005

Ovanliga dubbningar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 augusti 2023 kl. 03:15:26Jag har Antz på VHS, så jag kan försöka leta fram den och jämföra med DVD-utgåvan för att komma till botten med det här. :)

Personligen är jag dock skeptisk till att det verkligen skulle vara en annan version på VHS gentemot DVD och streaming. Självklart betvivlar jag inte att Steve Kratz minns rätt om att han spelat in sina repliker två gånger, men jag tror att båda dessa var innan premiären och att den ursprungliga tagningen aldrig släppts någonstans.
Hur gick det med det här? Har du eller någon annan kommit till botten med om det är en annan dubbning på VHS än på DVD/streaming, eller om det är samma?

Kanske blev det bortglömt, lätt hänt, men i så fall tycker jag det vore värdefullt att kolla upp det nu och gå till botten med det här "mysteriet" en gång för alla - kanske du eller @DingoPictures2005 kan kolla upp era VHS-ex och jämföra med DVD eller streaming för att höra om General Mandible är omdubbad eller inte?

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 16 april 2024 kl. 02:01:35Hur gick det med det här? Har du eller någon annan kommit till botten med om det är en annan dubbning på VHS än på DVD/streaming, eller om det är samma?

Kanske blev det bortglömt, lätt hänt, men i så fall tycker jag det vore värdefullt att kolla upp det nu och gå till botten med det här "mysteriet" en gång för alla - kanske du eller @DingoPictures2005 kan kolla upp era VHS-ex och jämföra med DVD eller streaming för att höra om General Mandible är omdubbad eller inte?
Tyvärr glömde jag fullständigt bort det här, jag ber så mycket om ursäkt...

Jag tror att jag hade lyckats hitta åt mitt VHS-exemplar av Antz innan det föll i glömska, så om ingen annan har VHS-filmen lättillgänglig ska jag försöka leta fram och jämföra under veckans gång. :)

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]