Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Warner Home Video

Startat av Disneyfantasten, 8 augusti 2023 kl. 15:31:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag startade ett nytt ämne istället för att fortsätta diskussionen vidare i "Den Fula Ankungen (1997)".

Warner Home Video har distribuerat samtliga utgivningar på VHS, DVD & Bluray av filmer och serier som genom åren producerats av Warner Bros, till exempel Rädda Willy trilogin, Den Lilla Pandan, På Rymmen, Den Lilla Prinsesan (1995), Space Jam, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Järnjätten, Looney Tunes Back In Action, och massa annat.

De har även distribuerat tre stycken filmer av Don Bluth: Tummelisa, Trollet i Parken och Pingvinen och Lyckostenen (den sistnämnda gäller dock endast Gamla Världen, för i Nordamerika är den distribuerad av MGM).

De har även distribuerad utgivningar av Trollkarlen från Oz och Willy Wonka och Chokladfabriken trots att dessa i själva verket är producerade av MGM resp. Paramount.

De har även distribuerat Martin Gates Den Fula Ankungen (1997) - som till skillnad från andra filmer nämnda i detta inlägg är en Brittisk film, dock ej i Nordamerika där den givits ut av Crayola, men i många länder i Gamla Världen har den distribuerats av Warner Bros.

Jag känner mig lite konfunderad över att trailers på VHS-utgåvor av Warner Home Video är såpass ovanliga, jag menar, på mina VHS-exemplar av Rädda Willy, Tummelisa, Trollet i Parken, Rädda Willy 2, Den Lilla Pandan, Space Jam, Rädda Willy 3, Det Magiska Svärdet, Järnjätten och Looney Tunes Back In Action förekommer inga trailers alls, medans på mitt VHS-exemplar av Space Jam: Gråben och Hjulben förekommer en trailer till Space Jam.

Samtidigt så förekommer det trailers på VHS-utgåvan av Den Fula Ankungen, undrar vad det är för speciellt som gör att man lägger in trailers på en så pass ovanlig film som Den Fula Ankungen men per automatiskt utelämnar trailers från så många andra VHS-utgåvor av Warner Bros.

På ett exemplar av Trollet i Parken som MonteFjanton införskattat så förekommer det trailers, samma med På Rymmen som finns tillgänglig på Archive.org.

Undrar om det förekommer exemplar av ovannämnda Warner Bros filmer med trailers.

Lillefot

De distributerade också den första Pokemon-filmen på hemvideo, om det är värt att få veta.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 augusti 2023 kl. 15:31:03Warner Home Video har distribuerat samtliga utgivningar på VHS, DVD & Bluray av filmer och serier som genom åren producerats av Warner Bros
Det stämmer inte, i alla fall inte i Norden. Sedan DVD tog över har de ofta givit ut genom andra distributörer i Norden bland annat Sandrew Metronome, 20th Century Fox & SF Studios.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 augusti 2023 kl. 15:31:03De har även distribuerad utgivningar av Trollkarlen från Oz och Willy Wonka och Chokladfabriken trots att dessa i själva verket är producerade av MGM resp. Paramount.
Warner Bros. äger rättigheterna till båda dessa filmerna genom deras förvärvningar av andra företag.