Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Byrackorna

Startat av MOA, 18 september 2023 kl. 13:55:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Hittade inge ämne om detta program,denna creditlista e lite könstig.Guldflipper Guldflipper låter som en felstavning.När laddades listan upp?Om Jabberjaw har rätt slutade detta sändas på Boomerang efter 2016

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 18 september 2023 kl. 13:55:42Hittade inge ämne om detta program,denna creditlista e lite könstig.Guldflipper Guldflipper låter som en felstavning.När laddades listan upp?Om Jabberjaw har rätt slutade detta sändas på Boomerang efter 2016
Du har nog missuppfattat creditlistan - då namnet var så långt är "Guldflippers hantlangare" utdraget över två rader; så det är alltså först Guldflipper och sen Guldflippers hantlangare. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2023 kl. 15:25:30Du har nog missuppfattat creditlistan - då namnet var så långt är "Guldflippers hantlangare" utdraget över två rader; så det är alltså först Guldflipper och sen Guldflippers hantlangare. :)
Ja nu blev jag lurad,Penny saknas i listan så hon spelas antagligen av Annica Smedius eller Vendela Duclos

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2023 kl. 15:25:30Du har nog missuppfattat creditlistan - då namnet var så långt är "Guldflippers hantlangare" utdraget över två rader; så det är alltså först Guldflipper och sen Guldflippers hantlangare. :)
Kanske borde skilja på raderna lite tydligare då? Typ varannan nyans av guld eller något?
Houba !

MOA

Nästan alla avsnitt i Agent Kurre e döpt efter en antagonist så flera karaktärer saknas,vet int varför men har bara en känsla av att listan blev uppladdad för 15 år sen

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 18 september 2023 kl. 16:44:55Kanske borde skilja på raderna lite tydligare då? Typ varannan nyans av guld eller något?
Det skulle jag gärna vilja, men jag hittar tyvärr inget sätt att lösa det med CSS-stilmallar - det kanske går, men jag har hittills inte hittat något sätt. Det går förstås om man lägger in allting i tabeller, men det stöds inte av mina nuvarande skript; så då måste hela systemet med Svenska röster och credits byggas om. :(

MOA

Mr Hollywood låter mer som Hasse om int Hans Wahlgren e bra på & förvränga rösten

Erika

Citat från: MOA skrivet 19 september 2023 kl. 11:26:45Mr Hollywood låter mer som Hasse om int Hans Wahlgren e bra på & förvränga rösten
Mycket riktigt ska det vara Hasse Jonsson. Kan jag ha råkat skriva fel...?

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 19 september 2023 kl. 13:32:06Mycket riktigt ska det vara Hasse Jonsson. Kan jag ha råkat skriva fel...?
Det kan inte vara så att det skiljer mellan olika avsnitt...? Det är ju trots allt relativt vanligt att kunder har så bråttom vid TV-serier så att de inte kan vänta om någon blir sjuk, så att skådespelare byts ut direkt.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 september 2023 kl. 13:49:36Det kan inte vara så att det skiljer mellan olika avsnitt...? Det är ju trots allt relativt vanligt att kunder har så bråttom vid TV-serier så att de inte kan vänta om någon blir sjuk, så att skådespelare byts ut direkt.
Inte alls omöjligt, men jag tog mig en (förvisso) snabb titt igenom de tre avsnitt jag fick av dig för 11 år sedan, och det är Hasse Jonsson som Mr. Hollywood i alla tre.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 19 september 2023 kl. 14:23:24Inte alls omöjligt, men jag tog mig en (förvisso) snabb titt igenom de tre avsnitt jag fick av dig för 11 år sedan, och det är Hasse Jonsson som Mr. Hollywood i alla tre.
Okej, då ändrar jag creditlistan tills vi fått mer kött på benen. :)

MOA

Citat från: Erika skrivet 19 september 2023 kl. 14:23:24Inte alls omöjligt, men jag tog mig en (förvisso) snabb titt igenom de tre avsnitt jag fick av dig för 11 år sedan, och det är Hasse Jonsson som Mr. Hollywood i alla tre.
Skrev ni listan för så länge sen?Jag vill minnas att Hollywood spelades av Hasse i alla avsnitt jag såg som barn.Jag behöver int lyssna i mer än 3 sekunder för jag känner igen hans röst så väl

Skokaka

Eftersom det finns en spin-off så undrar jag om Tommy Nilsson och Hasse Jonsson medverkar i båda serierna som Agent Kurre och Marocko-Mulle. Det är väl som så att i den äldre serien så har Kurre gul färg under svansen medan i den andra så är svansen bara brun. Och för Mulle så är han i originalet brun och har vanliga glasögon medan ögonen syns medan i den andra serien så är han grå och har solglasögon på sig, vilket döljer hans ögon. 

Verkar lite skeptisk först om Tommy Nilsson verkligen funkar som titelrollen, men jag tror nog att han ändå kanske gör en bra insats. Undrar hur de låter. ???  

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 september 2023 kl. 16:53:42Eftersom det finns en spin-off så undrar jag om Tommy Nilsson och Hasse Jonsson medverkar i båda serierna som Agent Kurre och Marocko-Mulle. Det är väl som så att i den äldre serien så har Kurre gul färg under svansen medan i den andra så är svansen bara brun. Och för Mulle så är han i originalet brun och har vanliga glasögon medan ögonen syns medan i den andra serien så är han grå och har solglasögon på sig, vilket döljer hans ögon.

Verkar lite skeptisk först om Tommy Nilsson verkligen funkar som titelrollen, men jag tror nog att han ändå kanske gör en bra insats. Undrar hur de låter. ??? 
Ja undrar hur han låter efter alla dessa år,i ett avsnitt tar Marocko Mole av sig solglasögonen
Jag dör om nån lägger upp Agent Kurre på svenska nånstans,har som sagt int sett de på evigheter nu

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 19 september 2023 kl. 15:30:41Skrev ni listan för så länge sen?Jag vill minnas att Hollywood spelades av Hasse i alla avsnitt jag såg som barn.
Jag publicerade creditlistan 2012, utifrån Erikas uppgifter. Själv skulle jag nog närmast vara chanslös att känna igen Hasse Jonssons röst...