Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 mars 2025 kl. 23:10:38I 14 så glömde du att skriva in numret, landet och namnet. Där är även delen som jag nämnde när Ed är orolig över att hans pappa kommer bara att sitta och titta på TV. ;D Synd att det var bara lite utav nummer ett... :-\

Förresten, det roliga är att Matt Hill var även Kevin/Kapten N. Fast Stefan Frelander som Kevin och Mårten Toverud som Ed vore nog inte så passande... Ej att förväxlas med Kevin från Eds serie, förstås... Matt var även Raphael i Ninja Turtles: The Next Mutation. Okej, nu är ju förstås detta inte samma variant, men detta gav mig dock inspirationen med Staffan Hallerstam som Ed, Staffan kunde nog även passa som Kapten N.
Men han är redan Kid Icarus så nej, noterade aldrig misstaget & höll på göra liknande med Dubbel D men det noterade jag i tid

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 mars 2025 kl. 23:35:57Men han är redan Kid Icarus så nej, noterade aldrig misstaget & höll på göra liknande med Dubbel D men det noterade jag i tid
Tja, alternativa dubbningar är ju en sak. Kid Icarus engelska röst har dubbats även andra gånger, hm... Kanske Leo Hallerstam kunde vara honom eller Kevin när han är i målbrottet, då båda har ju tonårsröster.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 13 mars 2025 kl. 23:10:38Matt var även Raphael i Ninja Turtles: The Next Mutation. Okej, nu är ju förstås detta inte samma variant, men detta gav mig dock inspirationen med Staffan Hallerstam som Ed, Staffan kunde nog även passa som Kapten N.
Matt spelade även Raph i den tredje live-action filmen (1993), men dubbades av Tim Kelleher.
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 14 mars 2025 kl. 00:41:03Matt spelade även Raph i den tredje live-action filmen (1993), men dubbades av Tim Kelleher.
Åh, jag visste nog inte att den var dubbad. Och jag verkar inte vara så bekant med Tim Kelleher.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 14 mars 2025 kl. 00:47:27Åh, jag visste nog inte att den var dubbad. Och jag verkar inte vara så bekant med Tim Kelleher.
Nej alltså, Tim gjorde rösten "i original", men Matt "spelade" Raph (han bar dräkten), det var även så med dom andra (Corey Feldman gjorde Donnys röst i både den första och tredje filmen, men bar inte dräkten).

Varför Matt inte gjorde rösten (som han gör i "Next Mutation") idk
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 14 mars 2025 kl. 00:56:25Nej alltså, Tim gjorde rösten "i original", men Matt "spelade" Raph (han bar dräkten).

Varför Matt inte gjorde rösten (som han gör i "Next Mutation") idk
Åh, då förstår ja'.

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 14 mars 2025 kl. 09:34:30Fabrizio Vidale spelar också Bowser i Mario Filmen

https://www.youtube.com/watch?v=vPewzobFm8Q
Jag tycker också att spanska låter som Scratch i någon utav dubbningarna. Och här så har vi ju Vibeke Dueholm igen. Tja, latin spanska verkar ha många bra röster. 

Och vi som aldrig får veta hur Dubbel D ser ut utav sin socka på huvudet... I ett avsnitt så fastnade den i en fläkt, och när den gick av så såg vi inte hur han såg ut då, men Ed och Eddy var rätt förvirrade. Och även om det lovades om att långfilmen skulle äntligen visa hur han ser ut utan sockan, så fick vi egentligen inte se det ändå, men lite ledtrådar är att Eddy påstår att hans ögon brinner bara av att se Dubbel D så där, men han flinar ju förstås så han bara retades. Och Ed frågar Dubbel D om det gjorde ont. Hm... Kanske han har en bula? Kan vara som så att det är blod och blåmärken, vilket borde förklara varför detta döljs. Och han kanske är lite skallig där, också... Men det är bara en teori, trots allt. (I ett spel så tog han av sig sockan/mössan som seger, men detta spelet var inte canon, förmodligen var något Flash spel, skulle jag tro...)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 mars 2025 kl. 09:35:28Eddy blir sist för ett tag

https://www.youtube.com/watch?v=EzmjZQ6HLRQ
Jag kan väl säga att både danska och spanska påminner mig lite om några utav Scratchs röster i andra språk, också... 

Eddy är förmodligen en tjejtjusare, men den enda tjejen som vi vet att han är intresserad i är Tess, förstås. Både Eddy och Sarah hatar ju varandra, och Systrarna Kratz är för obehagliga för Eddarna. Men jag kan nog se att han är tjejintresserad, då han har lite perversa ögonblick. Till exempel så höll han i Eds mammas BH och sa att det är 18 årsgräns. Sedan så fanns ju den där ögonblicket där Ed hade en magasin där det står "chick" i den och Eddy blev intresserad... Tills det visar sig att det bokstavligen handlar om kycklingar. (För "chick" kan antingen betyda tjej eller kyckling...)

MOA

Nu när månaden närmar sitt slut behöver jag repliker till Kurage, Hjalmar & Märta Höson. Skriv allt ni kommer på

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 mars 2025 kl. 11:41:01Nu när månaden närmar sitt slut behöver jag repliker till Kurage, Hjalmar & Märta Höson. Skriv allt ni kommer på
Har inte alla tre utav dom typ catchphrases?

Alltså typ: 

Kurage: Vad gör man inte för kärleken? 

Hjalmar: Dumma hund! (Åtminstone så fanns det redan en multilanguage video utav introt för delen när han säger: "Dumma hund, du har skämt ut mig!") 

Märta: Kära hjärtanes! 

Det beror på också om dessa replikerna är med i några utav avsnitten som fanns med, så... 

(Och ett till förslag för Hjalmar är när han envisas om att inte gå ut från stolen, typ: "Nä, jag går inte ut från stolen!" när de ska åka båt, så han fick ta stolen med sig. Och även när han for ut ur båten så fortsätter han att säga detta. ;D

Är åtminstone vad jag har i tanken till att börja med...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 28 mars 2025 kl. 22:16:47Har inte alla tre utav dom typ catchphrases?

Alltså typ:

Kurage: Vad gör man inte för kärleken?

Hjalmar: Dumma hund! (Åtminstone så fanns det redan en multilanguage video utav introt för delen när han säger: "Dumma hund, du har skämt ut mig!")

Märta: Kära hjärtanes!

Det beror på också om dessa replikerna är med i några utav avsnitten som fanns med, så...

(Och ett till förslag för Hjalmar är när han envisas om att inte gå ut från stolen, typ: "Nä, jag går inte ut från stolen!" när de ska åka båt, så han fick ta stolen med sig. Och även när han for ut ur båten så fortsätter han att säga detta. ;D)

Är åtminstone vad jag har i tanken till att börja med...
Reser mig inte ur stolen, dom blev säkert tvungna att ställa dit stolen även fast han satt i den
Om Skokaka sett avsnitten, kommentera andra förslag

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 mars 2025 kl. 23:33:58Reser mig inte ur stolen, dom blev säkert tvungna att ställa dit stolen även fast han satt i den
Om Skokaka sett avsnitten, kommentera andra förslag
Har nu kollat alla som ligger upp, tror jag åtminstone. Så... 

Kurage säger det till exempel i Courage in The Big Stinkin' City/Kurage i Den Stinkande Storstaden. (Han brukar dock för övrigt inte tala så mycket, utan mest göra läten, ungefär som en riktig hund.) 

Det är nog "jistanes" eller något som Märta egentligen säger. Så att förlänga medan hon säger detta kan vara när hon säger: "Jistanes! Vad ska vi nu ta oss till? Det måste finnas en väg ut härifrån." i Rumpledkiltskin

Och det där med att Hjalmar inte reser sig ut ur stolen fanns ju klippet också uppe åtminstone. 

Så är ju vad som jag kommer på just nu.