Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nalle Puh Filmer

Startat av moviefan, 12 februari 2024 kl. 20:43:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka har ni  ?  Jag har Tigers film (DVD) samt  Filmen om Nalle Puh.  Gillar mest Tigers film, den är så mysig på något sätt. Gillar även  Vårkul med Ru. Har även sett Winnie the Pooh Blood and Honey, den är hyfsat bra.   ;)

Jonas9881

Jag har Nalle Puhs magiska värld - bästa vänner (2004), Tigers film (2000). Och tror jag har även Filmen om Nalle Puh (1977).  Samltiga på dvd.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 12 februari 2024 kl. 20:54:38Jag har Nalle Puhs magiska värld - bästa vänner (2004), Tigers film (2000). Och tror jag har även Filmen om Nalle Puh (1977).  Samltiga på dvd.
Glöm inte Jakten På Kristoffer Robin & Nasses Stora Film som jag såg under mina preteen år. Har inte sett dom på nästan 10 år nu. Jullovet har jag inte sett på ännu längre tid, borde nog se om alla filmerna någon dag

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet 12 februari 2024 kl. 21:03:40Glöm inte Jakten På Kristoffer Robin & Nasses Stora Film som jag såg under mina preteen år. Har inte sett dom på nästan 10 år nu. Jullovet har jag inte sett på ännu längre tid, borde nog se om alla filmerna någon dag
Frågan var ju vilka man själv har, inte vilka som finns.

Men har även Nassas Stora film på dvd, som jag glömde av.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 12 februari 2024 kl. 20:43:57Gillar mest Tigers film, den är så mysig på något sätt.
Tigers film är ju den bästa Nalle Puh filmen, med en fin berättelse som är sammanhängande. Dessutom var det den första Nalle Puh filmen som gjordes för bio då Filmen om Nalle Puh inte är en riktig långfilm.

När det kommer till filmerna så har jag väl de flesta som finns på DVD. Filmen om Nalle Puh (Blu-ray), Jakten på Christoffer Robin, Tigers film (Blu-ray), Nalle Puh jullov, Nasses stora film, Vårkul med ru, Puhs film om Heffaklumpen, Puhs Heffaklump Halloween och Christoffer Robin och Nalle Puh (Blu-ray).

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 12 februari 2024 kl. 21:06:27Frågan var ju vilka man själv har, inte vilka som finns.

Men har även Nassas Stora film på dvd, som jag glömde av.
Jag har dom
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 februari 2024 kl. 21:14:12Tigers film är ju den bästa Nalle Puh filmen, med en fin berättelse som är sammanhängande. Dessutom var det den första Nalle Puh filmen som gjordes för bio då Filmen om Nalle Puh inte är en riktig långfilm.

När det kommer till filmerna så har jag väl de flesta som finns på DVD. Filmen om Nalle Puh (Blu-ray), Jakten på Christoffer Robin, Tigers film (Blu-ray), Nalle Puh jullov, Nasses stora film, Vårkul med ru, Puhs film om Heffaklumpen, Puhs Heffaklump Halloween och Christoffer Robin och Nalle Puh (Blu-ray).
Någonting som barnen tittar på?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 12 februari 2024 kl. 21:42:54Jag har domNågonting som barnen tittar på?
Ja såklart, jag skulle väl inte köpa alla de filmerna åt mig själv. Filmerna speciellt de senare riktar sig ju till små barn och det var längesen man var. Men mina barn gillar Nalle Puh.

Lillefot

I nuläget har jag dessa i samlingen:

* Filmen om Nalle Puh (DVD, hade även den på VHS förut)
* Tigers Film (på VHS, håller dock även utkik för Blu-Ray utgåvan)
* Puhs film om Heffaklumpen (DVD)
* Nalle Puh: Nya Äventyr i Sjumilaskogen (på DVD, har tänkt att införskaffa Blu-Ray utgåvan en dag)
* Christopher Robin och Nalle Puh (Blu-Ray)
* Vännernas Fest (som tekniskt sett är endast en "compilation"-film med några nyanimerade mellansekvenser)
* Ett antal av Magiska Värld-DVDerna.

Jag har även haft Jakten på Christopher Robin, Nasses Stora Film samt Vårkul med Ru på VHS tidigare.

När det gäller bästa film så finns det ett antal kandidater. Jag är svag för Filmen om Nalle Puh, men många av de efterföljande filmerna är bra på sina egna sätt och då skulle jag instämma att Tigers film är riktigt bra och känslofylld.

Med det sagt så skulle jag påstå att Nalle Puh är en av få franchises där det inte finns en enda "dålig" film (Blood and Honey räknar jag inte). Alla är kanske inte riktigt i toppklass, men även de "minst bra" är fullt sevärda och har sin charm (dock anser jag att Jakten på Christopher Robin är väldigt mörk med tanke på dess målgrupp och framför allt konstant sorglig. Senast jag såg filmen höll jag flera gånger på att gråta ut på grund av allt som karaktärerna går igenom).
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 12 februari 2024 kl. 21:50:48I nuläget har jag dessa i samlingen:

* Filmen om Nalle Puh (DVD, hade även den på VHS förut)
* Tigers Film (på VHS, håller dock även utkik för Blu-Ray utgåvan)
* Puhs film om Heffaklumpen (DVD)
* Nalle Puh: Nya Äventyr i Sjumilaskogen (på DVD, har tänkt att införskaffa Blu-Ray utgåvan en dag)
* Christopher Robin och Nalle Puh (Blu-Ray)
* Vännernas Fest (som tekniskt sett är endast en "compilation"-film med några nyanimerade mellansekvenser)
* Ett antal av Magiska Värld-DVDerna.

Jag har även haft Jakten på Christopher Robin, Nasses Stora Film samt Vårkul med Ru på VHS tidigare.

När det gäller bästa film så finns det ett antal kandidater. Jag är svag för Filmen om Nalle Puh, men många av de efterföljande filmerna är bra på sina egna sätt och då skulle jag instämma att Tigers film är riktigt bra och känslofylld.

Med det sagt så skulle jag påstå att Nalle Puh är en av få franchises där det inte finns en enda "dålig" film (Blood and Honey räknar jag inte). Alla är kanske inte riktigt i toppklass, men även de "minst bra" är fullt sevärda och har sin charm (dock anser jag att Jakten på Christopher Robin är väldigt mörk med tanke på dess målgrupp och framför allt konstant sorglig. Senast jag såg filmen höll jag flera gånger på att gråta ut på grund av allt som karaktärerna går igenom).
Har också Heffaklumpen & tror också jag har den senaste filmen på DVD som jag bara såg en gång när den var ny

Mathilda Gustafsson

Citat från: Lillefot skrivet 12 februari 2024 kl. 21:50:48* Nalle Puh: Nya Äventyr i Sjumilaskogen (på DVD, har tänkt att införskaffa Blu-Ray utgåvan en dag)
Det enda budet ligger på 10 kr så budar du över kanske du får den

https://www.tradera.com/item/623935955

Lillefot

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 februari 2024 kl. 18:13:04Det enda budet ligger på 10 kr så budar du över kanske du får den

https://www.tradera.com/item/623935955
Tack så mycket, den ska jag hålla ögonen på. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Fodralet av Nya Äventyr I Sjumilaskogen är oöppnad

moviefan

Köpte Vårkul med Ru, på dvd på tradera.  :D

MOA

Citat från: moviefan skrivet  3 mars 2024 kl. 14:57:29Köpte Vårkul med Ru, på dvd på tradera.  :D
Har den bara på VHS av någon anledning ???