Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Rosa mannen

Startat av Jonas9881, 10 maj 2024 kl. 12:58:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  8 augusti 2024 kl. 11:07:04Soptipp för gamla VHS band, ibland slänger folk saker som funkar. Jag skulle bara kasta bort trasiga VHS band men Rosa Asshole Mannen har förstört sin karriär av detta, han förstörde allt
Tror de hamnar på tippen i Trollhättan där han bor.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 augusti 2024 kl. 18:05:38Tror de hamnar på tippen i Trollhättan där han bor.
Vi hade tänkt att stanna i Trollhättan men det gjorde vi aldrig, tur nu

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  8 augusti 2024 kl. 20:02:08Vi hade tänkt att stanna i Trollhättan men det gjorde vi aldrig, tur nu
Igen attityd.
RosaMannen är ingen kriminell person och han är inte farlig.
Han är bara lättirriterad och ett rent svin.
Har också viss förståelse för att han slänger vhs filmer.
Detta då de inte är värda särskilt mycket pengar, det är bara det eventuella innehållet som är värdefullt och därför kan du inte ta betalt och få bort dem.
Slänger du dock up en annons VHS filmer bortskänkes så lär massor av helt ointresserade svin skriva på annonsen.

För att förklara testa lägga ut en dvd spelare på bortskänkes och se hur många som kommer skriva på annonsen.
Testa även lägga ut en dvd spelare för 50:- spänn och se hur tyst det blir.
Dvd spelare är något av de som minst folk vill ha i min upplevelse när det kommer till gammal elektronik detta då Blu-Ray spelare som kan spela dvder kan köpas billigt men du lär garanterat bli kontaktad av massa snåla idioter som inte är intresserad, intresserade utan som bara vill ha skiten för att ha den i källaren då det är G-R-A-T-I-S.
Och jag har viss förståelse för att RosaMannen inte vill bli terroriserad av dessa snåla människor om han försöker skänka bort.

Men det som är obegripligt är att RosaMannen får massa meddelanden av tecknat intresserade som erbjudit bra pengar som vill digitalisera innehållet som han i princip ger fingret till.
 Vilket är idiotiskt då han skryter om att han räddar historia men han vill inte att andra ska göra samma sak.
Och han tycker inte tecknat är värt att spara, då enligt hans utsago Jag skiter i att det finns olika Lucky Luke dubbningar och skit ni nördar vill ha, Och hur skulle jag kunna lägga ut Turtles från Tv1000, det skulle ju bli nedtaget direkt.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 augusti 2024 kl. 12:17:29Igen attityd.
RosaMannen är ingen kriminell person och han är inte farlig.
Han är bara lättirriterad och ett rent svin.
Har också viss förståelse för att han slänger vhs filmer.
Detta då de inte är värda särskilt mycket pengar, det är bara det eventuella innehållet som är värdefullt och därför kan du inte ta betalt och få bort dem.
Slänger du dock up en annons VHS filmer bortskänkes så lär massor av helt ointresserade svin skriva på annonsen.

För att förklara testa lägga ut en dvd spelare på bortskänkes och se hur många som kommer skriva på annonsen.
Testa även lägga ut en dvd spelare för 50:- spänn och se hur tyst det blir.
Dvd spelare är något av de som minst folk vill ha i min upplevelse när det kommer till gammal elektronik detta då Blu-Ray spelare som kan spela dvder kan köpas billigt men du lär garanterat bli kontaktad av massa snåla idioter som inte är intresserad, intresserade utan som bara vill ha skiten för att ha den i källaren då det är G-R-A-T-I-S.
Och jag har viss förståelse för att RosaMannen inte vill bli terroriserad av dessa snåla människor om han försöker skänka bort.

Men det som är obegripligt är att RosaMannen får massa meddelanden av tecknat intresserade som erbjudit bra pengar som vill digitalisera innehållet som han i princip ger fingret till.
 Vilket är idiotiskt då han skryter om att han räddar historia men han vill inte att andra ska göra samma sak.
Och han tycker inte tecknat är värt att spara, då enligt hans utsago Jag skiter i att det finns olika Lucky Luke dubbningar och skit ni nördar vill ha, Och hur skulle jag kunna lägga ut Turtles från Tv1000, det skulle ju bli nedtaget direkt.
Om ni vill höra hela förklaringen så skulle vi stanna i Trollhättan för att besöka en godisaffär men vi kom dit en timme innan öppningstid

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 december 2024 kl. 14:33:37https://www.facebook.com/share/cMqUhjNmzvjuwxiC/
Rädda dessa vhs band ni som bor i Skåne.
Om RosaMannen lägger vantarna på banden så kommer mer tecknat att gå förlorat💔
Rosa mamman är ond och borde spärras in .
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 17 december 2024 kl. 14:41:29Rosa mamman är ond och borde spärras in .
Yes han slänger allt tecknat och sedan skrytter han om att han "räddar" tv historia.

Enda tecknade jag sett på hans kanal är en interjuv med Hans Lindgren där han berättar om sin karriär som röstskådespelare och en behind the scenes på Resan till Amerika.
Allt annat tecknat eller tecknat relaterad han ägt har hamnat i ett soprum, yes nu antar jag att han bor i lägenhetshus och att han går till soprummet med vhs filmer han slänger.

Då han enligt en kontakt är för lat för att någon ens ska få komma hem och köpa band av honom.
Om han inte har ett soprum lättingänligt så är han bara en idiot då han förlorar pengar och tid på att åka till tippen med band som folk erbjudit pengar för.

Jabberjaw

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 december 2024 kl. 14:50:54Yes han slänger allt tecknat och sedan skrytter han om att han "räddar" tv historia.

Enda tecknade jag sett på hans kanal är en interjuv med Hans Lindgren där han berättar om sin karriär som röstskådespelare och en behind the scenes på Resan till Amerika.
Allt annat tecknat eller tecknat relaterad han ägt har hamnat i ett soprum, yes nu antar jag att han bor i lägenhetshus och att han går till soprummet med vhs filmer han slänger.

Då han enligt en kontakt är för lat för att någon ens ska få komma hem och köpa band av honom.
Om han inte har ett soprum lättingänligt så är han bara en idiot då han förlorar pengar och tid på att åka till tippen med band som folk erbjudit pengar för.
Förr la han faktiskt upp även tecknat. Men när han blev "stämd" av TV3 så fick han lova deras jurister att aldrig mer lägga upp saker från deras relationer på sin kanal igen.

Så det finns en anledning. Men sedan dess har han bara stört sig på alla som frågar om tecknat. Många skickade förmodligen flera PM och mail per dag till honom. Och det blir faktiskt rätt "irriterande" i längden, tro mig jag vet...

DingoPictures2005

Citat från: Jabberjaw skrivet 17 december 2024 kl. 14:59:08Förr la han faktiskt upp även tecknat. Men när han blev "stämd" av TV3 så fick han lova deras jurister att aldrig mer lägga upp saker från deras relationer på sin kanal igen.

Så det finns en anledning. Men sedan dess har han bara stört sig på alla som frågar om tecknat. Många skickade förmodligen flera PM och mail per dag till honom. Och det blir faktiskt rätt "irriterande" i längden, tro mig jag vet...
Ja det är förståeligt att han inte vill lägga ut det.

Ja men att bli så irriterad att man vägrar sälja band är dumt, då han och bevarandet förlorar på det.
Dubbningar är förlorade bör bevaras, inte slängas. Finns flera som har intresse av att digitalisera banden med tecknat som han slänger.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 december 2024 kl. 15:51:47Ja det är förståeligt att han inte vill lägga ut det.

Ja men att bli så irriterad att man vägrar sälja band är dumt, då han och bevarandet förlorar på det.
Dubbningar är förlorade bör bevaras, inte slängas. Finns flera som har intresse av att digitalisera banden med tecknat som han slänger.
Håller fulständigt med.

Han är ju inte direkt snäll i sina svar och är oftast irriterad mot frågeställarna, iallafall när jag frågade honom om var man kunde hitta del 3 i en serie, så bara sa han "du får väl försöka söka själv" eller någon stil med det. Inte alls en trevlig person över huvudtaget. Och han som ska vara en sparare, tror inte det när han slänger så förbaskat mycket.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Citat från: Jabberjaw skrivet 17 december 2024 kl. 14:59:08Förr la han faktiskt upp även tecknat. Men när han blev "stämd" av TV3 så fick han lova deras jurister att aldrig mer lägga upp saker från deras relationer på sin kanal igen.

Det är ju en sak om man lägger upp det på youtube så hela världen har åtkoms till det, men du säger att du tydligen upplever att folk frågar dig med.

Det är väl inte riktigt samma sak om folk frågar dig snällt om du kunde dela lite av ditt material till 1 person om den personen ska ha det för privata skäl?

Och som mycket annat av det som finns tillgängligt så vet ju uppladdaren själv om det är material som den har lagt ut som har läckt. Och även om då inte uppladdaren får den beröm som han/hon förtjänar så är det väl viktigare att materialet får den spridning som det förtjänar och att dom som vill se det har möjligheten, även om det kan riskera att uppladdaren som har digitaliserat det inte får den beröm som förtjänas.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 17 december 2024 kl. 15:58:27Håller fulständigt med.

Han är ju inte direkt snäll i sina svar och är oftast irriterad mot frågeställarna, iallafall när jag frågade honom om var man kunde hitta del 3 i en serie, så bara sa han "du får väl försöka söka själv" eller någon stil med det. Inte alls en trevlig person över huvudtaget. Och han som ska vara en sparare, tror inte det när han slänger så förbaskat mycket.
Onödigt sparande

Jonas9881

gstone

Jag accepterar inte den ursäkten , han är dum :(  
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 17 december 2024 kl. 15:58:27Håller fulständigt med.

"Du får väl söka själv".
Fan vad patetiskt, Han försvårar ju för folk som vill se typ Turtles Vacation in Europe med Svensk dub då han slänger allt tecknat han kommer över.
Han har enligt utsago slängt några tusen inspelade vhs filmer💔😡, där kan man snacka om att försvåra bevarandet av historia.