Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mass prostest

Startat av gstone, 15 maj 2024 kl. 21:55:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det skulle vara bra om alla folk inom dubbningen gjord en  massprotest mot visa bolags policy mot att dom inte kan berätta om dom svenska rösterna.

Om alla bryter mot regeln kan du inte straffa alla.

Det är sådan saker som folk har gjort tidigare historien för att protesera orättvister 😉
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jonas9881

Så dubbningsbolag får egentligen inte berätta vilka svenska röster som hörs i avsnitt?

Eller menar du att du inte vill att dubbningsbolag inte ska berätta till produktionsbolagen vilka dom svenska rösterna är?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Fred

Citat från: Jonas9881 skrivet 15 maj 2024 kl. 22:14:48Så dubbningsbolag får egentligen inte berätta vilka svenska röster som hörs i avsnitt?

Eller menar du att du inte vill att dubbningsbolag inte ska berätta till produktionsbolagen vilka dom svenska rösterna är?
Jag vill också veta rösterna till Tiny toons looniversity, men jag tycker det är lite att ta i att säga det är orättvist och att de är fascister. Det finns betydligt större orättvisor man kan protestera mot här i världen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Jonas9881 skrivet 15 maj 2024 kl. 22:14:48Så dubbningsbolag får egentligen inte berätta vilka svenska röster som hörs i avsnitt?

Det är Iyuno som har som policy att inte lämna ut uppgifter om röster till andra än sina kunder, så att man som privatperson istället måste gå omvägen via kunden får att få reda på dubbcredits - vilket inte alltid är en framkomlig väg, då vissa distributörer/TV-bolag inte svarar på mail... :(

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2024 kl. 21:55:07Det skulle vara bra om alla folk inom dubbningen gjord en  massprotest mot visa bolags policy mot att dom inte kan berätta om dom svenska rösterna.

Om alla bryter mot regeln kan du inte straffa alla.

Det är sådan saker som folk har gjort tidigare historien för att protesera orättvister 😉
Även om jag håller med att det är idiotiskt att inte lämna ut dubbcredits till andra än sina kunder (*), så förstår jag inte riktigt vilka du har tänkt dig ska protestera...? Ska skådespelarna tacka nej till uppdrag, ska alla anställda strunta i att följa företagets policy eller hur tänker du...?

(*)
: Jag betvivlar inte att dubbningsstudior med all säkerhet får reda på mycket som inte kunderna skulle vilja att de sprider ut till allmänheten, så en viss mån av sekretess är oundvikligt liksom inom alla yrken, men röster, regissör och översättare bör rimligtvis inte tillhöra den kategorin.