Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ur Play Access

Startat av Jonas9881, 29 maj 2024 kl. 19:14:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Någon här som har tillgång till UR Access?

Jag söker denna serie, och det kanske finns någon elev här som har tillgång till det?

Eller någon lärare som även har tillgång till sånt material?

Kanske du @Steffan Rudvall som faktiskt är en lärare kanske ingen svenskalärare som faktiskt jag tror programmet är till för, men ändå kanske har tillgång till det som musiklärare?

https://urplay.se/serie/199707-lararrummet
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 29 maj 2024 kl. 19:14:28Någon här som har tillgång till UR Access?

Jag söker denna serie, och det kanske finns någon elev här som har tillgång till det?

Eller någon lärare som även har tillgång till sånt material?

Kanske du @Steffan Rudvall som faktiskt är en lärare kanske ingen svenskalärare som faktiskt jag tror programmet är till för, men ändå kanske har tillgång till det som musiklärare?

https://urplay.se/serie/199707-lararrummet
Det är tyvärr inget som jag har tillgång till. Men jag kan fråga om någon i mitt arbetslag har det.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2024 kl. 19:30:37Det är tyvärr inget som jag har tillgång till. Men jag kan fråga om någon i mitt arbetslag har det.
Ja det skulle vara toppen. Eller iallafall om jag kunde få tillgång till serien på ett eller annat sätt.

Så du kan ju fråga dina jobbarkompisar, och sedan hjälpa mig att få tag på sånt som är låst via Ur Play.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Bib

Citat från: Jonas9881 skrivet 29 maj 2024 kl. 19:34:11Ja det skulle vara toppen. Eller iallafall om jag kunde få tillgång till serien på ett eller annat sätt.

Så du kan ju fråga dina jobbarkompisar, och sedan hjälpa mig att få tag på sånt som är låst via Ur Play.
Använd hellre ordet kollegor han kan ta illa upp om du säger jobbarkompisar

Jonas9881

Citat från: Bib skrivet 29 maj 2024 kl. 19:47:45Använd hellre ordet kollegor han kan ta illa upp om du säger jobbarkompisar
Seriöst?

Om det är som du säger, så är det ju jättekonstigt.

Men isåfall får Steffan själv berätta om det är som du säger och om han tar illa upp angående om jag kallar dom andra för jobbarkompisar istället för kollegor.

Bib

Citat från: Jonas9881 skrivet 29 maj 2024 kl. 20:02:17Seriöst?

Om det är som du säger, så är det ju jättekonstigt.

Men isåfall får Steffan själv berätta om det är som du säger och om han tar illa upp angående om jag kallar dom andra för jobbarkompisar istället för kollegor.
Steffan och hans kollegor är ju lärare så de är utbildade på högskolor och universitet kanske vill de inte bli jämförda med folk som jobbar med händerna byggare och sånt där man oftast använder jobbarkompis

Steffan Rudvall

Citat från: Bib skrivet 29 maj 2024 kl. 19:47:45Använd hellre ordet kollegor han kan ta illa upp om du säger jobbarkompisar
Citat från: Bib skrivet 29 maj 2024 kl. 20:10:19Steffan och hans kollegor är ju lärare så de är utbildade på högskolor och universitet kanske vill de inte bli jämförda med folk som jobbar med händerna byggare och sånt där man oftast använder jobbarkompis
Var har du fått det ifrån? Vi har ingenting emot folk med andra yrken och att bli jämförda med dem jobb är jobb helt enkelt vad det än är för något. Det är ingen skillnad på mig och på en lokalvårdare till exempel. Vi är ju alla människor, med olika yrken men med en gemensam respekt jämte mot varandra.