Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Aladdin (Bevanfield Film)

Startat av gstone, 13 juli 2024 kl. 15:48:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet 13 juli 2024 kl. 23:18:20Japp, och nu vet vi vem som spelar bl. a. Madame Bonbec. Enormt stort tack till Oscar Isaksson! :)
Hade helt glöm bort att det fanns en separat tråd för filmen.

Maria Franceschi ska ha dubbat "väldigt mycket för längesen" men varit en riktig dubb-doldis. Fast det kanske inte så konstigt om dubbningarna är gjorda hos Videobolaget... ::)  Men nu alla ett namn att ta på.

Citat från: Will Siv skrivet 13 juli 2024 kl. 23:44:18är inte Annica Smedius också med  ???
Det har visst gått troll i detta och Maria Franceschi insats har tagits för att kanske vara Annica Smedius.

DingoPictures2005

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 juli 2024 kl. 22:53:31Går ifrån ämnet lite men när filmen (från samma bolag) ändå är uppe på tapeten. 

Svenska röster:
Louise Raeder
Sture Ström
Johan Hedenberg
Steve Kratz
Maria Franceschi

Sannolikt inspelad vid Videobolaget, Solna.
Maria Franceschi, Har dock inte dubbat något annat🤔.
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?spr%E5k=Svenska&sok=Maria+Franceschi&typ=fritext&avdelning=alla
Så hur kunde du identifiera hennes röst.
I tradition med Videobolaget så antar jag att inga credits omnämns.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 juli 2024 kl. 23:40:47Maria Franceschi, Har dock inte dubbat något annat🤔.
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?spr%E5k=Svenska&sok=Maria+Franceschi&typ=fritext&avdelning=alla
Hon har tydligen dubbat ganska mycket för Videobolaget men tyvärr känner folk inte till henne.

Oscar Isaksson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 juli 2024 kl. 23:40:47Maria Franceschi, Har dock inte dubbat något annat🤔.
Allt står fortfarande inte på Dubbningshemsidan...
Det är ju lite därför jag finns för att hjälpa att fylla i informationsluckor. ;)
Hon har två dokumenterade dubbcredits i VHS -filmerna; Skrattmaskarna och Ture Tupp.

Maria Franceschi är riktig veteran i ljudbranschen och är mest känd som speaker, har inte dubbat på säkert 30 år.
Hennes namn är inte alltför känt av gemene man men jag är säker på att väldigt många hört hennes röst i flera olika sammanhang.

Steffan Rudvall

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 juli 2024 kl. 00:21:09Allt står fortfarande inte på Dubbningshemsidan...
Det är ju lite därför jag finns för att hjälpa att fylla i informationsluckor. ;)
Hon har två dokumenterade dubbcredits i VHS -filmerna; Skrattmaskarna och Ture Tupp.

Maria Franceschi är riktig veteran i ljudbranschen och är mest känd som speaker, har inte dubbat på säkert 30 år.
Hennes namn är inte alltför känt av gemene man men jag är säker på att väldigt många hört hennes röst i flera olika sammanhang.
Apropå speaker...

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2024 kl. 00:13:05Hon har tydligen dubbat ganska mycket för Videobolaget men tyvärr känner folk inte till henne.
Då säger
"Videobolaget"
Allt.
Detta för att Kit Sundquist och Videobolaget slarvade med credits och typ aldrig satte ut det och därför har alla deras dubbningar blivit dåligt dokumenterade.