Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Rip Off DVDer som inta alla är skräå

Startat av gstone, 22 juli 2024 kl. 21:12:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Så det finns en el del av dessa "Disney Rip Off " filmer med dessa hemska omslag.

Grejen att själva filmen i fodral varierar jätte mycket.

Vissa är Dingo skräp andra är av andra bolag och lite bättre gjorda , dom har också olika dubbningar

Vissa är dubbad av Köpenhamns folks ovh andra har Steffan Hallerstam, Gunner Ernblad och Beatrice Järås i alla roller.

Två av dessa( David och Sandy och Pinocchio) är till och med inte rip offs alls utan riktiga klassiska animerad filmer med fina välgjorda dubbningar :D

Ändå har alla samma gräsliga omslag som får dom att se ut som skit !

Vad grejen med detta jag villa lite sammanhang ?

Kan någon förklara ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2024 kl. 21:12:15Så det finns en el del av dessa "Disney Rip Off " filmer med dessa hemska omslag.

Vissa är Dingo skräp andra är av andra bolag och lite bättre gjorda , dom har också olika dubbningar

Vissa är dubbad av Köpenhamns folks ovh andra har Steffan Hallerstam, Gunner Ernblad och Beatrice Järås i alla roller.

Två av dessa( David och Sandy och Pinocchio) är till och med inte rip offs alls utan riktiga klassiska animerad filmer med fina välgjorda dubbningar :D

Kan någon förklara ?
Sammanhanget är att det är samma distributör Ozon Media Christer Hagströms bolag som han skaffade efter Wendros.

gstone

Citat från: BPS skrivet 22 juli 2024 kl. 21:14:51Sammanhanget är att det är samma distributör Ozon Media Christer Hagströms bolag som han skaffade efter Wendros.
varför så ojämn kvalitet på filmerna och dessa dubbningar ? ???

MOA

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2024 kl. 21:12:15Så det finns en el del av dessa "Disney Rip Off " filmer med dessa hemska omslag.

Två av dessa( David och Sandy och Pinocchio) är till och med inte rip offs alls utan riktiga klassiska animerad filmer med fina välgjorda dubbningar :D

Kan någon förklara ?
Dessa omslag har fanart kvalité & du menar att den inte är lik animationen i filmen? Minst sagt könstigt beslut av utgivaren

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 22 juli 2024 kl. 21:40:10Dessa omslag har fanart kvalité & du menar att den inte är lik animationen i filmen? Minst sagt könstigt beslut av utgivaren
Äldre utgåvor har riktiga omslag men för de här senare är det typ någon som ritat I paint.

gstone

Citat från: MOA skrivet 22 juli 2024 kl. 21:40:10Dessa omslag har fanart kvalité & du menar att den inte är lik animationen i filmen? Minst sagt könstigt beslut av utgivaren
ser ut som en femåring ritat dom ;D ::)

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 juli 2024 kl. 22:02:49Äldre utgåvor har riktiga omslag men för de här senare är det typ någon som ritat I paint.

Undrar vad dom möjligen kan vinna på det !

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 juli 2024 kl. 22:02:49Äldre utgåvor har riktiga omslag men för de här senare är det typ någon som ritat I paint.
Citat från: gstone skrivet 22 juli 2024 kl. 22:08:59Undrar vad dom möjligen kan vinna på det !
Ja, jag håller med att det är egendomligt varför många av Ozon Medias senare DVD-omslag har en minst sagt amatörmässig design som i många fall inte överensstämmer med filmernas animation särskilt väl...

Hade det skett nu hade jag gissar att det rört sig om AI-genererade omslag, men den tekniken fanns nog inte när de här gavs ut. Ozon Media satsade ju länge på lågbudgetreleaser, så jag kan bara gissa att de under senare år anlitat någon väldigt billig designer enbart för att komma undan så billigt som möjligt... Vilket dock känns som att skjuta sig själva i foten, för hur många skulle vilja köpa en film när omslaget får det att se ut som hej kom och hjälp mig...?

Kanske kan dessa DVD-omslag rentav vara en bidragande orsak till att Ozon Media gick i konkurs för ett par år sedan.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 juli 2024 kl. 23:38:20Ja, jag håller med att det är egendomligt varför många av Ozon Medias senare DVD-omslag har en minst sagt amatörmässig design som i många fall inte överensstämmer med filmernas animation särskilt väl...

Hade det skett nu hade jag gissar att det rört sig om AI-genererade omslag, men den tekniken fanns nog inte när de här gavs ut. Ozon Media satsade ju länge på lågbudgetreleaser, så jag kan bara gissa att de under senare år anlitat någon väldigt billig designer enbart för att komma undan så billigt som möjligt... Vilket dock känns som att skjuta sig själva i foten, för hur många skulle vilja köpa en film när omslaget får det att se ut som hej kom och hjälp mig...?

Kanske kan dessa DVD-omslag rentav vara en bidragande orsak till att Ozon Media gick i konkurs för ett par år sedan.
Det enda de faktiskt tjänade på var väl animeutgåvorna jag antar att man fokuserade på dem.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2024 kl. 23:42:20Det enda de faktiskt tjänade på var väl animeutgåvorna jag antar att man fokuserade på dem.
Jo, men nog borde man väl ändå kunna lägga lite mer tid på DVD-designen även av annat än anime...? Flera av de där filmerna är ju trots allt bra och välgjorda filmer, men som fått ett DVD-omslag som ser tämligen amatörmässigt ut.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 juli 2024 kl. 23:44:33Jo, men nog borde man väl ändå kunna lägga lite mer tid på DVD-designen även av annat än anime...? Flera av de där filmerna är ju trots allt bra och välgjorda filmer, men som fått ett DVD-omslag som ser tämligen amatörmässigt ut.
Man undrar ju om det nu var så att de inte ville lägga tid på pengar på omslagen, varför inte återanvända tidigare omslag?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2024 kl. 23:50:16Man undrar ju om det nu var så att de inte ville lägga tid på pengar på omslagen, varför inte återanvända tidigare omslag?
Ja, det är just det jag också undrar - kan det tänkas ha uppstått någon slags konflikt eller rättighetsproblem, kanske någon konflikt med någon tidigare medarbetare eller dylikt, så att de inte längre hade rätt att använda sina gamla omslag; och därför blixtsnabbt tvingats ta fram nya...?

MOA

Varför utgivare? Varför?