Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

PROJEKT: Rädda 80-tals-serierna och de svenska dubbningarna

Startat av Sjobbe, 28 juni 2011 kl. 00:44:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Syrre

är det någon som sitter inne på svenskdubbade bravestarr ? ...

har letat & letat, men jag hittar inget ställe att beställa denna ifrån =/, maila gärna om ni har någon info

Daniel Hofverberg

Citat från: Syrre skrivet 19 juni 2012 kl. 13:53:03
är det någon som sitter inne på svenskdubbade bravestarr ? ...

har letat & letat, men jag hittar inget ställe att beställa denna ifrån =/, maila gärna om ni har någon info
Såvitt jag vet är det väl bara en enda stackars VHS-kassett som släppts i Sverige med avsnitt av BraveStarr, medan serien aldrig visats på TV. Jag vill minnas att den kassetten innehöll tre avsnitt av serien, dubbad av KM Studio. Med andra ord inte särskilt mycket, med tanke på att det producerades hela 65 avsnitt av serien.

Den VHS-filmen släpptes i alla fall 1988 av Trefa Video. Den är förstås utgången sedan länge, och serien har aldrig släppts på DVD i Europa. I USA har jag däremot för mig att hela serien ska ha släppts på DVD.

Jag tror att jag ska ha en kopia av den VHS-volymen någonstans i röran, men jag är inte 100% säker och vet heller inte riktigt var den i så fall kan finnas...

Mysan

Citat från: Linnzy skrivet 16 maj 2012 kl. 21:04:29

Jag är även grymt på intresserad av Candy Candy, serien iaf, specialen har jag själv på vhs.
Lady Lady, Lady Georgie och Lady Oscar är tre serier som vi inte såg mycket utav i sverige men jag skulle bli jättelycklig av att få tag i dessa korta serier....

Lady Lady finns på dischop

juku

brewi

Hej

Grymt att ni har hittat dessa gamla filmer.
Är det någon som har He-Man avsnitten det talades om ?
1. Katten och spindeln
2. Energibesten
3. Maskinernas tidevarv
4. Fistos skog
5. Den främsta gåvan
6. Det stora bokmysteriet
7. Schackspelaren
8. Ödesgudinnans historia
9. Skräckens ö
10. Skeletors räddning

Köper gärna en kopia om någon fått ihop dem
mvh paul

Mikael A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2011 kl. 07:31:30
Är He-Man-filmerna som du redan har från CD Distribution? Det är nämligen bara de som har samma dubbning som de från Arena Filmtrade/Tuff Stuff, medan övriga haft andra dubbningar.

Jag har redan bränt ut ThunderCats på DVD, så jag kan absolut göra och skicka DVD-kopior åt dig om du önskar. Eller överföra DVDerna via Internet, om du föredrar.

Hejsan! Här verkar jag ha snubblat över en mycket lovande tråd med underbar kamp för en sådan god sak! Jag är själv på jakt efter Thundercats serien från 80 talet med svenskt tal, dock verkar vara lättare sagt än gjort att få tag på. Men jag ser ju hopp om framsteg här, har du möjlighet att skicka mig den kompletta uppsättningen som finns med svenskt tal så är jag mer än villig att betala för det! Om jag nu som inhoppare här får göra ett inlägg här.

Daniel Hofverberg

Mikael A: Självklart får du det, och självklart kan jag göra kopior av mina ThunderCats-DVD:er (4 skivor med hela säsong 1 i VHS-rippar från TV4). Det är som sagt inte alltför bra bildkvalitet, men det går att se och är bättre än ingenting. Detsamma gäller andra projekt och DVD:er som jag har, och givetvis gäller det alla som läser detta.

Jag vet inte hur det ligger till med Sjobbes projekt och om han fortfarande har tänkt att synka om ThunderCats till DVD-bild (han verkar inte ha varit online här på över ett år), men tills dess att det eventuellt blir av så är det ju bättre än ingenting med risiga VHS-rippar.

Var snäll och maila mig, så kan vi lösa allt det praktiska.

Hans Tolvaly

Det här var helt klart ett väldigt intressant ämne.
Synd att det verkar som att Sjobbes projekt har runnit ut lite i sanden. Hade varit helt underbart att få hela Robotech med den gamla svenska dubben, och även He-man. Dino-Riders och Thundercats hade också varit trevligt.
Själv så vet jag ett par ett par filmer som jag gärna hade velat ha omgjorda till DVD. som exempelvis Änglahund, Secret of Nihm, och
He-Man and She-ra Christmas Special.

juku

Daniel Hofverberg

Citat från: Elden-rucidor skrivet 14 augusti 2013 kl. 08:37:03
Det här var helt klart ett väldigt intressant ämne.
Synd att det verkar som att Sjobbes projekt har runnit ut lite i sanden. Hade varit helt underbart att få hela Robotech med den gamla svenska dubben, och även He-man. Dino-Riders och Thundercats hade också varit trevligt.
Själv så vet jag ett par ett par filmer som jag gärna hade velat ha omgjorda till DVD. som exempelvis Änglahund, Secret of Nihm, och
He-Man and She-ra Christmas Special.
Brisby och NIMHs hemlighet har jag redan på DVD synkad till DVD-bild, med både originaldubben och omdubben. Änglahund jobbar jag med just nu, och Änglahund 2 har jag redan gjort klart i full DVD-kvalitet.

Dino-Riders har jag färdiga DVD:er av i restaurerad VHS-kvalitet. Det är visserligen inte synkat till DVD-bild, men ärligt talat ger det inte mycket att göra det med den serien då den brittiska DVD-boxen inte har mycket bättre än VHS-kvalitet. Det hade onekligen varit väldigt trevligt med DVD-kvalitet på ThunderCats - den serien har jag alltså i lågupplöst format och risig VHS-kvalitet på DVD.

Hans Tolvaly

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 augusti 2013 kl. 16:33:09
har jag redan på DVD synkad till DVD-bild, med både originaldubben och omdubben. Änglahund jobbar jag med just nu, och Änglahund 2 har jag redan gjort klart i full DVD-kvalitet.

Dino-Riders har jag färdiga DVD:er av i restaurerad VHS-kvalitet. Det är visserligen inte synkat till DVD-bild, men ärligt talat ger det inte mycket att göra det med den serien då den brittiska DVD-boxen inte har mycket bättre än VHS-kvalitet. Det hade onekligen varit väldigt trevligt med DVD-kvalitet på ThunderCats - den serien har jag alltså i lågupplöst format och risig VHS-kvalitet på DVD.

Åh vad härligt. :D
Hur mycket skulle du vilja ha för en kopia av Brisby och NIMHs hemlighet, och en kopia Änglahund när den är klar?

En annan serie som hade varit kul att få på svenska skulle vara Sonic the Hedgehog: SatAM.

Daniel Hofverberg

Maila mig, så kan vi reda ut allt.

Sonic SatAM har jag en del avsnitt av (merparten av säsong 1 men bara enstaka säsong 2-avsnitt), men tyvärr långt ifrån alla och än så länge har min sökning efter fler avsnitt inte gett något resultat.

Kim Albin

Hej!

Jag är VÄLDIGT intresserad av att få tag i Macross långfilmen som gavs ut på VHS, tyvärr så sviker minnet mig om vad den mer kan heta. Minns dock att omslaget var gult med Macross på framsidan. Hade denna själv på 80-talet och trodde att jag fortfarande hade den, men det visade sig att så var inte fallet. Så om någon här kan hjälpa mig få tag i den skulle det uppskattas något enormt. Är självklart villig att betala för den.

Kim Albin

Attans, glömde ju nämna min gamla favorit Takaya, dvs Grand Prix. Om denna också finns därute nånstans är jag självfallet intresserad.
Som sagt, betalar.. det gör jag gärna!

Tack