Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vad för "klassiskt" dubbat kan jag visa mina barn idag?

Startat av ssimon, 2 augusti 2024 kl. 16:40:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Kom på några fler

Darkwing Duck
De Vilda Djurens Flykt
Noaks Ö
Svampbob Fyrkant
Totally Spies
Sailor Moon

BPS

Citat från: Jabberjaw skrivet  2 augusti 2024 kl. 18:58:38Kom på några fler

Darkwing Duck
De Vilda Djurens Flykt
Noaks Ö
Svampbob Fyrkant
Totally Spies
Sailor Moon
De vilda djurens flykt är nog lite för läskig för så pass små barn.

ssimon

Citat från: Jabberjaw skrivet  2 augusti 2024 kl. 18:25:00Min syster tyckte om alla dessa i tidig ålder. Men då snackar vi typ 12år så utgår från det

Scooby Doo och Scrappy Doo
Scooby Doo långfilmer
SuperTed
Kommisarie Gadget 80 tals serien
Sommarlovsmorgon Spegel Spegel (Mirror mirror)
Sökandet efter skattkammarön (search for treasure island)
Vi Fem ljudböcker (radioteater)
beatrix potter kaninerna (Pelle kanin & co)
Bambi
Happy den lilla kaninen
Djurgården ("Bo-ko") oxtales
Skogsfamiljerna
Kommissarie Gadget och bo-ko är serier som kan passa nu.Tackar.

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet  2 augusti 2024 kl. 18:25:00Min syster tyckte om alla dessa i tidig ålder. Men då snackar vi typ 12år så utgår från det

Scooby Doo och Scrappy Doo
Scooby Doo långfilmer
SuperTed
Kommisarie Gadget 80 tals serien
Sommarlovsmorgon Spegel Spegel (Mirror mirror)
Sökandet efter skattkammarön (search for treasure island)
Vi Fem ljudböcker (radioteater)
beatrix potter kaninerna (Pelle kanin & co)
Bambi
Happy den lilla kaninen
Djurgården ("Bo-ko") oxtales
Skogsfamiljerna
12 år är för gammalt men jag var 11 när jag hittade Djurgården & älskar det fortfarande. Scooby Doo såg jag ännu tidigare & det blev ett av mina favoritprogram

ssimon

Citat från: MOA skrivet  2 augusti 2024 kl. 21:35:0412 år är för gammalt men jag var 11 när jag hittade Djurgården & älskar det fortfarande. Scooby Doo såg jag ännu tidigare & det blev ett av mina favoritprogram
Tackar. Hoppas det blir scooby här med framöver.

MOA

Citat från: ssimon skrivet  3 augusti 2024 kl. 09:39:48Tackar. Hoppas det blir scooby här med framöver.
Enorm nostalgitripp, älskade Fåret Shaun när jag var barn

Skokaka

Citat från: ssimon skrivet  2 augusti 2024 kl. 16:40:46Född på 80-talet och uppvuxen med tv3. Känner att det är mycket våld i det man tittade på som barn så vad finns det för klassiska serier att titta på som 4 år gammal tjej idag? Själv såg man turtles redan som 5-åring och det kanske inte va det bästa(eller?).

Vad vi börjat titta på (barnens betyg efter serien):
Disney kortfilmer - Piff o puff och pluto är roligt.
Pingu - Väldigt roligt.
Fåret shaun - Tråkigt.
Räddningspatrullen - Lite för läskigt.
Lucky Luke - Tråkigt.
Carebears - Tråkigt.
Bumbibjörnarna  - Läskig.
Luftens hjältar - Tråkig.
Långbens galna gäng - Tråkig.
YouTube - Allt animerat med bilar är kul.
My little pony - Tråkigt.

Vad jag har planerat i framtiden:
Batman TAS
Turtles
Swat katz
Bubblegum Crisis (finns dubb?)
Macross/robotech

Dela gärna med er vilken ålder ni tycker serier är lämpliga och förslag på annat. Både för tjejer och killar.
Dock angående Pingu, se upp för avsnittet med valrossen. Och jag har för mig att Pingu antingen bröt eller skar hans egna näbb i ett avsnitt, vilket fick honom att blöda. Så kanske undvika detta avsnittet också. (Båda av dessa avsnitten är inte så barnvänliga, annars så är serien säker att se på.) 

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  3 augusti 2024 kl. 22:33:50Dock angående Pingu, se upp för avsnittet med valrossen. Och jag har för mig att Pingu antingen bröt eller skar hans egna näbb i ett avsnitt, vilket fick honom att blöda. Så kanske undvika detta avsnittet också. (Båda av dessa avsnitten är inte så barnvänliga, annars så är serien säker att se på.)
ehhhh.... Jag skulle främst rekommendera dom "nyare" avsnitten (redan "då" visste jag att dom var bättre)

Fast det är några "klassiska" avsnitt som inte är dåliga....
- what.

ssimon

Citat från: MOA skrivet  3 augusti 2024 kl. 22:08:25Enorm nostalgitripp, älskade Fåret Shaun när jag var barn
Den är trevlig. Tycker om den som vuxen men barnen säger mannen med glasögon utan ögon är läskig och fåren är tråkiga:(

ssimon

Citat från: Skokaka skrivet  3 augusti 2024 kl. 22:33:50Dock angående Pingu, se upp för avsnittet med valrossen. Och jag har för mig att Pingu antingen bröt eller skar hans egna näbb i ett avsnitt, vilket fick honom att blöda. Så kanske undvika detta avsnittet också. (Båda av dessa avsnitten är inte så barnvänliga, annars så är serien säker att se på.)
Tackar för varningen. En del va för läskiga. Snömannen skrämdes.

Vi har tittat på alla gamla avsnitt. Först utan ljud för de gillade inte "NÖÖT NÖÖÖÖÖÖT". Sen när de blev lite äldre så sprang de runt och gapade det.

MOA

Citat från: ssimon skrivet  4 augusti 2024 kl. 07:31:14Den är trevlig. Tycker om den som vuxen men barnen säger mannen med glasögon utan ögon är läskig och fåren är tråkiga:(
Bonden som skriker argh argh awawawaw söker uppmärksamhet & han kom visst till fel ställe

Steffan Rudvall

Citat från: ssimon skrivet  4 augusti 2024 kl. 07:31:14Den är trevlig. Tycker om den som vuxen men barnen säger mannen med glasögon utan ögon är läskig och fåren är tråkiga:(
Pröva avsnitten som ligger på SVT Play under rubriken Fåret Shaun - Kortisar från Bondgården de är lite kortare och det händer mer.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 augusti 2024 kl. 11:03:10Pröva avsnitten som ligger på SVT Play under rubriken Fåret Shaun - Kortisar från Bondgården de är lite kortare och det händer mer.
Det har jag nog inte sett men min morfars systerdotter som är 64 älskar Fåret Shaun

ssimon

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 augusti 2024 kl. 11:03:10Pröva avsnitten som ligger på SVT Play under rubriken Fåret Shaun - Kortisar från Bondgården de är lite kortare och det händer mer.
Tackar för tipset. Ska göra. Älskar aardman grejer själv.