Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vad för "klassiskt" dubbat kan jag visa mina barn idag?

Startat av ssimon, 2 augusti 2024 kl. 16:40:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ssimon

Citat från: MOA skrivet 18 augusti 2024 kl. 11:37:56Yes! Skratta gött åt Vyssan Gris, Bo Ko är en riktig klassiker!
Bo Ko och hans uttryck är verkligen speciella.

MOA

Skokaka

Kanske Linus på linjen? Linus har nämligen samma röst som Pingu, så jag tror att det kunde funka.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 18 augusti 2024 kl. 20:07:09Kanske Linus på linjen? Linus har nämligen samma röst som Pingu, så jag tror att det kunde funka.
Han är ju så rolig! Skrattade ihjäl mig när jag var barn & han är fortfarande lika rolig idag

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 18 augusti 2024 kl. 20:07:09Kanske Linus på linjen? Linus har nämligen samma röst som Pingu, så jag tror att det kunde funka.
Jag älskade Linus på linjen när jag var barn. Det var ju inte direkt igår, men det borde förhoppningsvis fortfarande vara gångbart. Alla avsnitt av serien släpptes ju på DVD i Sverige för några år sedan, även de avsnitt som SVT inte sände. :)

ssimon

Bra tips. Ska lägga till den på listan.

ssimon

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 augusti 2024 kl. 22:01:01Jag älskade Linus på linjen när jag var barn. Det var ju inte direkt igår, men det borde förhoppningsvis fortfarande vara gångbart. Alla avsnitt av serien släpptes ju på DVD i Sverige för några år sedan, även de avsnitt som SVT inte sände. :)
Gillade den som barn på SVT men tyvärr tycker jag inte den åldrats så bra. 1 avsnitt eller 2 var väldigt kul för nostalgin men sen kände jag att det blev för mycket av samma.

A

Fifi och blomsterfröna kanske? Den riktar väl sig till den målgruppen.

MOA

Citat från: A skrivet 19 augusti 2024 kl. 17:31:48Fifi och blomsterfröna kanske? Den riktar väl sig till den målgruppen.
Ja det är bra, särskilt Tant Tullipan

TBT_STR_QR

Hamtaro (tv-serie, 2000-2006, originaltitel: Tottoko Hamutaro, engelsk titel: Hamtaro: Little Hamsters - Big Adventures). 
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

ssimon

Citat från: A skrivet 19 augusti 2024 kl. 17:31:48Fifi och blomsterfröna kanske? Den riktar väl sig till den målgruppen.
Aldrig hört talas om. Sökte och verkar väldigt intressant. Lägger till på listan. Tackar!

ssimon

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 20 augusti 2024 kl. 14:11:08Hamtaro (tv-serie, 2000-2006, originaltitel: Tottoko Hamutaro, engelsk titel: Hamtaro: Little Hamsters - Big Adventures).
Den här är helt ny för mig. Ser väldigt söt ut. Lägger till på listan. Tackar!

Skokaka

Undrar även om Mr. Bean skulle funka. Den finns både som tecknad och otecknad. Den må vara odubbad, men karaktärerna säger ju inte så värst mycket, plus så tyckte jag alltid att det lät som gibberish i den tecknade versionen. (Senare avsnitt verkar dock ha mer dialog och de pratar tydligare...) 

Men man förstår säkert på grund utav bristen på dialog, bara en random man som gör korkade saker. Så ja, detta kom också i tanken.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 augusti 2024 kl. 23:08:14Undrar även om Mr. Bean skulle funka. Den finns både som tecknad och otecknad. Den må vara odubbad, men karaktärerna säger ju inte så värst mycket, plus så tyckte jag alltid att det lät som gibberish i den tecknade versionen. (Senare avsnitt verkar dock ha mer dialog och de pratar tydligare...)

Men man förstår säkert på grund utav bristen på dialog, bara en random man som gör korkade saker. Så ja, detta kom också i tanken.
Mesta dels Tecknade Mr Bean, framförallt introt, legendariskt

ssimon

Citat från: Skokaka skrivet 21 augusti 2024 kl. 23:08:14Undrar även om Mr. Bean skulle funka. Den finns både som tecknad och otecknad. Den må vara odubbad, men karaktärerna säger ju inte så värst mycket, plus så tyckte jag alltid att det lät som gibberish i den tecknade versionen. (Senare avsnitt verkar dock ha mer dialog och de pratar tydligare...)

Bra förslag. Den tecknade stilen är lite speciell så ska bli kul att prova.