Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

DVD/VHS recorders

Startat av Jabberjaw, 5 augusti 2024 kl. 13:56:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 augusti 2024 kl. 22:41:06Har du testat att bränna uppdateringsfilen på en CD eller DVD?
Nej det skulle jag kunna prova! :)
Menar du att de så man brukar uppdatera denna typ utav enheter? Eller att jag kan testa och se vad som händer

Bytte till SP-inspelningsläget igen och nu fungerar det igen. Svårt att avgöra vad som är fel när det ena sekunden inte fungerar alls och nästa funkar perfekt. :(

BPS

Gå in på det som kallas "Enkel meny" välj inställningar och tryck sedan på ikonen som ser ut som ett "jordklot" sedan väljer du "Uppdatera mjukvara" det borde gå från USB.

Enkel meny.jpg

Anders M Olsson

Citat från: Jabberjaw skrivet  7 augusti 2024 kl. 22:44:19Nej det skulle jag kunna prova! :)
Menar du att de så man brukar uppdatera denna typ utav enheter? Eller att jag kan testa och se vad som händer

Bytte till SP-inspelningsläget igen och nu fungerar det igen. Svårt att avgöra vad som är fel när det ena sekunden inte fungerar alls och nästa funkar perfekt. :(
Det finns en del DVD- och Blu-rayspelare som man uppdaterar genom att sätta in en skiva. Jag vet inte om det är speciellt vanligt, men jag vet att det finns. Det skadar inte att försöka om det inte fungerar att göra det med hjälp av en USB-sticka.

Jag tror att det finns en viss chans att dina problem skulle kunna lösa sig genom en mjukvaruuppdatering, men det kan förstås också vara fel på drivverket.

Goliat

Tror det behövs delas upp eller rensas. Tråden handlar om hjälp med att skapa fil för en uppskalningsmodell. 

Men när man läser står det nästan om allt annat 

Jabberjaw

Tänker att man kanske kan flytta alla inläggen från https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16696.msg202472#msg202472

till denna tråden så att Goliats tråd får fram sitt verkliga syfte. Jag gick totalt offtopic och ber om ursäkt för det. Men tänkte det blir lättare att flytta alla dom inlägg som inte handlar om hans huvudsakliga ämne hit, efter det att man postat allt i samma tråd?

*** Allt som handlar om DVD/VHS recorders. - Främst LG maskiner men vilka modeller som helst går att diskutera här i tråden. Om man behöver allmän hjälp, tips eller förslag på vilka enheter och märken man borde köpa för bäst bild. Och vilka som har funktioner såsom inbyggd TBC.

Erika

Har sammanfogat OT-inläggen med det nya ämnet, men rubriken blev fel...  :-[

Är det okej att kalla tråden DVD/VHS recorders?

Kan även ha missat eller fått med inlägg som inte hör hemma här... Ber om ursäkt.

(Ska aldrig mer sammanfoga ämnen på mobilen...)

Jabberjaw

Citat från: Erika skrivet  8 augusti 2024 kl. 12:34:12Har sammanfogat OT-inläggen med det nya ämnet, men rubriken blev fel...  :-[

Är det okej att kalla tråden DVD/VHS recorders?

Kan även ha missat eller fått med inlägg som inte hör hemma här... Ber om ursäkt.

(Ska aldrig mer sammanfoga ämnen på mobilen...)
Jag skapade en tråd i Off topic sektionen förut annars. Tror den heter exakt så :D Tack Erika, men de ingen stress.

Adam Larsson

ssimon

Gjorde rent min vhs med en rengörings-kassett och passade på att göra en före/efter-jämförelse.

https://imgur.com/a/4FCwGxN