Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2025 kl. 11:51:58Eller att det inte kommer alls...

Men har inget dykt upp senast fredag kan vi nog vara ganska säkra på att det heller inte kommer att släppas.
21 mars var ju det första svenska premiärdatumet så den kommer då antagligen då.

Anders M Olsson

Sydsvenskan "sågar" Snövit och ger filmen 1 poäng av 5 möjliga:

"Disneys nya 'Snövit' är ett obegripligt klavertramp"
"De datoranimerade 'dvärgarna' ser för den delen inte riktigt kloka ut."
"Men värst är ändå musiken."

(Även Mufasa: Lejonkungen blev "sågad" med betyget 1, men Vaiana 2 fick däremot en trea.)

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 mars 2025 kl. 18:36:56Sydsvenskan "sågar" Snövit och ger filmen 1 poäng av 5 möjliga:

(Även Mufasa: Lejonkungen blev "sågad" med betyget 1, men Vaiana 2 fick däremot en trea.)
Troliga engelska reviews, för tydligen har flera biosalonger väldigt få bokade biljetter för närvarande. Riktigt dåligt tecken

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 mars 2025 kl. 18:36:56Sydsvenskan "sågar" Snövit och ger filmen 1 poäng av 5 möjliga:

det finns alltid några haters för alla filmer sen är ju svenska kultursnobbar knappast filmens målgruoo ::)

håller till mer etablerad tidningar desutom
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Svenska Dagbladet har gett filmen 3 av 6, och MovieZine 3 av 5.

GöteborgsPosten har däremot gett filmen hela 4 av 5, vilket känns ovanligt högt för en sådan här film (i skrivande stund är recensionen läslig för alla, men vanligtvis brukar deras artiklar ligga bakom betalvägg).

BPS

Är det standard numera att Disneyfilmerna har premiär på onsdagar? I det här fallet gör ju det att filmen har premiär i Sverige tidigare än i USA.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2025 kl. 20:32:16Svenska Dagbladet har gett filmen 3 av 6, och MovieZine 3 av 5.

GöteborgsPosten har däremot gett filmen hela 4 av 5, vilket känns ovanligt högt för en sådan här film (i skrivande stund är recensionen läslig för alla, men vanligtvis brukar deras artiklar ligga bakom betalvägg).
Den tidningen som jag läser gav den bra kritik med👍

gstone

Jag har nog aldrig hållit med sydkoreanskan någonsin😅

den tidningen brukar vara motsatsen till vad jag tycker  😅😅😅

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2025 kl. 01:09:07Den tidningen som jag läser gav den bra kritik med👍
Och vilken tidning är det?

Dagens Nyheter gav Snövit 2 av 5, men lät ändå inte så negativ i texten - men kritiserar framförallt dvärgarna, och en "olidlig" första kvart.

Jag hittar ingen recension från Expressen än, och heller ingen recension i Norran här i Västerbotten.

Utan att ha sett filmen än kan man med andra ord bara konstatera att åsikterna går isär, milt uttryckt - från en etta till en fyra på en femgradig skala av etablerade tidningar är ett ovanligt stort spann...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2025 kl. 01:31:04Och vilken tidning är det?

Dagens Nyheter gav Snövit 2 av 5, men lät ändå inte så negativ i texten - men kritiserar framförallt dvärgarna, och en "olidlig" första kvart.Okej då hade jag fel

dem gav viste filmen dålig kritik  :'( :'(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2025 kl. 01:31:04Och vilken tidning är det?
Tyvärr DN

mem jag säg inte själva bytget läste bara texten 

gstone

enligt Wikipedia detta 20:e dyraste filmen som någonsin gjord !!

gstone

Ska se filmen på söndag 16:00

hoppas fota credits efteråt :)

gstone

Bara så ni vet, det finns ett väldigt kort reklam på Instagram för filmen där man faktiskt kan höra lite av  den svenska dubbningen  :)

Anders M Olsson

Citat från: BPS skrivet 19 mars 2025 kl. 21:01:25Är det standard numera att Disneyfilmerna har premiär på onsdagar? I det här fallet gör ju det att filmen har premiär i Sverige tidigare än i USA.
Jag ställer mig samma fråga. Enligt tidigare annonsering skulle Snövit inte ha svensk premiär förrän i dag den 21 mars.

Lilo & Stitch ska enligt Filmstaden ha biopremiär redan onsdagen den 21 maj, men enligt disney.se är det den 23 maj som gäller, vilket också står på affischbilden.