Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Rankar filmer från olika år

Startat av Skokaka, 26 augusti 2024 kl. 01:36:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Det enda sättet att göra detta är väl att göra sin egna ranking lista, så... Även om 2023 var det sämsta året i mitt liv så måste jag säga att det i hela fall var ett fantastiskt år för filmer, i hela fall... Detta må dock inte få mig att tycka bättre om året. Jag tyckte dock själv att många utav filmerna var bra... Med NÅGRA undantag... Jag gör också det här eftersom man undrar säkert vad mina åsikter är om filmerna. Så jag tar allt på en gång. Så jag rankar från bäst till sämst. (Upp till ner.) Och kom ihåg att detta är bara i min åsikt förstås och att smaken är som baken.

Bäst:
Super Mario Bros. Filmen
Det var en gång en filmstudio (Okej, jag vet att detta är egentligen en kortfilm. Men, i hela fall...)
Miraculous: Filmen om Ladybug och Cat Noir
Spider-Man: Across the Spider-Verse
Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem
Nimona
Wonka
Önskan
Änder!
Flykten från kycklingfabriken
Elementärt
Rallygänget - De snabba & de tuffa
Five Nights at Freddy's
Ruby - Havsmonstret
Barbie
Winnie the Pooh: Blood and Honey
Sämst:

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 augusti 2024 kl. 01:36:59Det enda sättet att göra detta är väl att göra sin egna ranking lista, så... Även om 2023 var det sämsta året i mitt liv så måste jag säga att det i hela fall var ett fantastiskt år för filmer, i hela fall... Detta må dock inte få mig att tycka bättre om året. Jag tyckte dock själv att många utav filmerna var bra... Med NÅGRA undantag... Jag gör också det här eftersom man undrar säkert vad mina åsikter är om filmerna. Så jag tar allt på en gång. Så jag rankar från bäst till sämst. (Upp till ner.) Och kom ihåg att detta är bara i min åsikt förstås och att smaken är som baken.

Bäst:
Super Mario Bros. Filmen
Det var en gång en filmstudio (Okej, jag vet att detta är egentligen en kortfilm. Men, i hela fall...)
Nimona
Wonka
Önskan
Änder!
Elementärt
Five Nights at Freddy's
Ruby - Havsmonstret
Barbie
Sämst:
Dom 2 jag sett e dom bästa & sämsta, kan vi inte ranka filmer från äldre år?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 26 augusti 2024 kl. 11:19:18Dom 2 jag sett e dom bästa & sämsta, kan vi inte ranka filmer från äldre år?
Borde olika trådar göras? Vore det inte lite för mycket, dock? Fast, såklart, man kan gärna göra vilken lista man vill. Jag borde nog ha gjort en tråd om att ranka filmer från vilket år som helst, och inte bara 2023. Jag är osäker på vilka år jag tar upp, men jag kommer nog att förstås ranka filmer från detta året när det är slut. (När det blir 2025.) 

Så de 2 du såg är Super Mario Bros. Filmen och Winnie the Pooh: Blood and Honey, förmodar jag?  

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 augusti 2024 kl. 20:10:02Borde olika trådar göras? Vore det inte lite för mycket, dock? Fast, såklart, man kan gärna göra vilken lista man vill. Jag borde nog ha gjort en tråd om att ranka filmer från vilket år som helst, och inte bara 2023. Jag är osäker på vilka år jag tar upp, men jag kommer nog att förstås ranka filmer från detta året när det är slut. (När det blir 2025.)

Så de 2 du såg är Super Mario Bros. Filmen och Winnie the Pooh: Blood and Honey, förmodar jag?
Yes bästa & sämsta

Skokaka

Okej, jag vill nog att tråden ska handla om att ranka filmer från vilket år som helst, och inte bara 2023. Vem som helst kan gärna göra detta, förresten, som sagt. 

Kanske Daniel kan ändra trådens namn?

Erika

Skokaka

Skokaka

Nu när det är 2025 så kan jag lika gärna ranka filmer från förra året. Tja, vad ska jag säga? Kanske inte i samma klass som filmer från 2023, dock så är jag osäker på vad jag själv ska tycka om 2024 för övrigt. Både bra och dåliga saker hände i detta året, förstås, så... Ja... Jag ber om ursäkt för så många opopulära åsikter, då jag vet att många utav dessa filmerna fick dåligt betyg. Dock så blev jag själv nästan aldrig besviken på någon utav filmerna... (Nyckelord: NÄSTAN!) Igen, detta är bara mina åsikter, även om jag kanske är lite för snäll för en del... 

Bäst:
Katten Gustaf - Filmen 
Sonic the Hedgehog 3 
Insidan ut 2 
Kung Fu Panda 4 
Dumma mej 4 
Vaiana 2 
Den vilda roboten 
Wicked 
Wallace & Gromit: Hämnden har vingar 
IF - Låtsaskompisar 
Tigerns lärling 
SvampBob Fyrkant: Sandy räddar Bikinibotten 
Hacke Hackspett på sommarläger 
The Day the Earth Blew Up: A Looney Tunes Movie 
Transformers One 
Förtrollningen 
Enhörningen Thelma 
Orion och Mörkret 
Harald och den magiska kritan 
Megamind och Undergångssyndikatet 
Sämst:

Skokaka

Och ja, om man vill göra sin egen rankinglista så behöver man inte ha "sämst" i det om man inte ogillade någon film i något år. Man kan lika gärna säga att de som är längst ner kan ibland antingen betyda "okej" eller "inte i samma klass som de andra, men ändå bra" eller något. Vet inte varför bara jag gör listor som dessa, så här långt...

Elios

Citat från: Skokaka skrivet  1 januari 2025 kl. 22:39:07Nu när det är 2025 så kan jag lika gärna ranka filmer från förra året. Tja, vad ska jag säga? Kanske inte i samma klass som filmer från 2023, dock så är jag osäker på vad jag själv ska tycka om 2024 för övrigt. Både bra och dåliga saker hände i detta året, förstås, så... Ja... Jag ber om ursäkt för så många opopulära åsikter, då jag vet att många utav dessa filmerna fick dåligt betyg. Dock så blev jag själv nästan aldrig besviken på någon utav filmerna... (Nyckelord: NÄSTAN!) Igen, detta är bara mina åsikter, även om jag kanske är lite för snäll för en del...

Bäst:
Katten Gustaf - Filmen
Sonic the Hedgehog 3
Insidan ut 2
Kung Fu Panda 4
Dumma mej 4
Vaiana 2
Den vilda roboten
Wicked
IF - Låtsaskompisar
Tigerns lärling
Transformers One
Förtrollningen
Enhörningen Thelma
Orion och Mörkret
Sämst:
Det set väldigt diffust ut när man har sämst längst ner men där är ingenting!? Skulle hellre ta bort det?  ???

Skokaka

Citat från: Elios skrivet  2 januari 2025 kl. 00:16:24Det set väldigt diffust ut när man har sämst längst ner men där är ingenting!? Skulle hellre ta bort det?  ???
Min poäng är för de som är nära där. Själv tyckte jag att alla andra var antingen bra eller okej, men Megamind och Undergångssyndikatet? Ja, folk har redan förklarat varför den inte direkt var någon höjdare, och jag tyckte att den förra filmen var bättre, men det är väl den som får "sämst" utav filmerna från 2024.

Elios

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2025 kl. 00:45:14Min poäng är för de som är nära där. Själv tyckte jag att alla andra var antingen bra eller okej, men Megamind och Undergångssyndikatet? Ja, folk har redan förklarat varför den inte direkt var någon höjdare, och jag tyckte att den förra filmen var bättre, men det är väl den som får "sämst" utav filmerna från 2024.
Okej nu fattar jag. Du har längst upp bäst och sämst längst ner. Men hade det kanske inte varit enklare att numrera dom i den ordningen du tyckte om dom?

Skokaka

Citat från: Elios skrivet  2 januari 2025 kl. 01:49:25Okej nu fattar jag. Du har längst upp bäst och sämst längst ner. Men hade det kanske inte varit enklare att numrera dom i den ordningen du tyckte om dom?
Ärligt talat... Ja. D'oh!

Skokaka

Okej, för att göra listorna tydligare så är jag mer specifik på hur jag rankar filmer. Så jag kommer nog att göra samma med filmer i alla andra uppkommande år, också. Inklusive denna. Så... 

Uppdatering för filmer från 2023:

Fantastiskt:
Super Mario Bros. Filmen 
Det var en gång en filmstudio 
Nimona 

Toppen:
Wonka 
Önskan 
Änder! 
Elementärt 

Medioker:
Five Nights at Freddy's 
Ruby - Havsmonstret 

Hemsk:
Barbie 

Fruktansvärd:

Uppdatering för filmer från 2024:

Fantastiskt:
Katten Gustaf - Filmen 
Sonic the Hedgehog 3 
Insidan ut 2 
Kung Fu Panda 4 
Dumma mej 4 
Vaiana 2 

Toppen:
Den vilda roboten 
Wicked 
IF - Låtsaskompisar 
Tigerns lärling 
Transformers One 
Förtrollningen 
Enhörningen Thelma 

Bra:
Orion och Mörkret 

Fruktansvärd:

(Igen, allt detta är bara åsikter, inte fakta.)