Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Håkan Mohede

Startat av Elios, 8 september 2024 kl. 09:30:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 april 2025 kl. 22:14:02Svenska röster:
Marianne Mörck - Alice
Kenneth Milldoff - Berättare, Pat, påskharen, sjuan
Michael Roupé - kaninen, Hattmakaren, trean, Hjärter knekt
Lena Ericsson - mus, fågeln
Dan Bratt - papegoja, Bill, kålmask, kissekatten, hasselmusen, femman, Hjärter kung, bödel
Kerstin Andersson - Hjärter dam, Ada

Regi: Dan Bratt

Svensk produktion:
Adaptor D&D ApS
tack så mycket
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Marianne Mörck - Alice
Dan Bratt - papegoja, Bill, kålmask, kissekatten, hasselmusen, femman, Hjärter kung, bödel

Svensk produktion:
Adaptor D&D ApS
Vem är Kerstin Andersson? Henne har jag då aldrig någonsin förut hört talas om...

Vilka är förresten rösterna i denna?;

https://www.youtube.com/watch?v=OhdlK87YflY

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 april 2025 kl. 22:24:09Vem är Kerstin Andersson? Henne har jag då aldrig någonsin förut hört talas om...

Vilka är förresten rösterna i denna?;

https://www.youtube.com/watch?v=OhdlK87YflY
Kerstin Andersson är Skådespelare. Var tidigare en okänd dubbningsröst som medverkade i många Köpenhamnsdubbningar.

I Peter Pan har jag bara namnen på Dan Bratt och Elin Abelin Mohede men hör att det medverkar minst två personer till .

MOA

Marianne Mörck - Alice

Svensk produktion:
Adaptor D&D ApS
Glömde Lena & hade ingen aning om att Marianne Mörck dubbat? Hon låter lite udda som Alice & Helen sjunger bara låtarna då

Oscar Isaksson

Citat från: MOA skrivet  5 april 2025 kl. 23:33:28Glömde Lena & hade ingen aning om att Marianne Mörck dubbat? Hon låter lite udda som Alice & Helen sjunger bara låtarna då
Hur menar du? I den här filmen sjunger Marianne Mörck sångerna tillsammans med Michael Roupé och Dan Bratt.

Daniel Hofverberg

Marianne Mörck - Alice

Svensk produktion:
Adaptor D&D ApS
Tack så mycket. Har du produktionsår och distributör för den filmen?

Trots allt finns ju sisådär arton miljoner filmversioner av Lewis Carrolls bok, så inte lätt att hålla isär alla varianter av Alice i Underlandet...

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 april 2025 kl. 02:35:51Tack så mycket. Har du produktionsår och distributör för den filmen?

Trots allt finns ju sisådär arton miljoner filmversioner av Lewis Carrolls bok, så inte lätt att hålla isär alla varianter av Alice i Underlandet...
produktionsår 1995, producerad av GoodTimes Entertainment. Videorelease i Sverige: 1995-08, videodistributör: Scanbox Sweden AB

Oscar Isaksson

@Daniel Hofverberg jag fick en fråga privat om "sagofilmerna" från GoodTimes Entertainment är aktuella för creditslistor på hemsidan, samma sak med Rankin/Bass Festival of Family Classics?

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  7 april 2025 kl. 12:25:56@Daniel Hofverberg jag fick en fråga privat om "sagofilmerna" från GoodTimes Entertainment är aktuella för creditslistor på hemsidan, samma sak med Rankin/Bass Festival of Family Classics?
Tycker dom borde det 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  7 april 2025 kl. 12:25:56@Daniel Hofverberg jag fick en fråga privat om "sagofilmerna" från GoodTimes Entertainment är aktuella för creditslistor på hemsidan, samma sak med Rankin/Bass Festival of Family Classics?
Ja, jag lägger gärna till så mycket som möjligt, bara jag får listor till allt. :)

Rankin/Bass Festival of Family Classics vill jag minnas dubbades av Gothenburg Sound, men det finns kanske mer än en dubbning av de "filmerna"...?

MOA

Har Håkan fått frågan om Adventures Of Super Mario Bros 3? Ni fattar säkert varför jag frågar

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2025 kl. 13:03:59Ja, jag lägger gärna till så mycket som möjligt, bara jag får listor till allt. :)

Rankin/Bass Festival of Family Classics vill jag minnas dubbades av Gothenburg Sound, men det finns kanske mer än en dubbning av de "filmerna"...?
Du minns rätt (på båda punkterna)!

DingoPictures2005

Fick du svar från Håkan om Asterix i Amerika, Turtles och Mario?
@Daniel Hofverberg 

Jag känner mig 90% säker på att Håkan hade regi på Asterix.
Detta för att Mikael Roupé bekräftat att han inte haft regi på filmen, Dan sa att han inte kommer ihåg något från filmen men det känns rimligt att han då inte regisserat filmen då Asterix känns som något väldigt stort och ärofyllt att ha fått regissera då det trots allt är en världskänd serie som är väldigt omtyckt.

Mario känns också som att Håkan hade regi på eventuellt någon regisserande tekniker.
Fanns ju inte någon högre budget i serien.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 19 april 2025 kl. 14:28:37Fick du svar från Håkan om Asterix i Amerika, Turtles och Mario?
@Daniel Hofverberg

Jag känner mig 90% säker på att Håkan hade regi på Asterix.
Detta för att Mikael Roupé bekräftat att han inte haft regi på filmen, Dan sa att han inte kommer ihåg något från filmen men det känns rimligt att han då inte regisserat filmen då Asterix känns som något väldigt stort och ärofyllt att ha fått regissera då det trots allt är en världskänd serie som är väldigt omtyckt.

Mario känns också som att Håkan hade regi på eventuellt någon regisserande tekniker.
Fanns ju inte någon högre budget i serien.
Har du frågat Anja Schmidt?

(Kenneth Milldoff är tyvärr inte längre i livet)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2025 kl. 14:34:09Har du frågat Anja Schmidt?

(Kenneth Milldoff är tyvärr inte längre i livet)
Nina Gunke är också dement angående Mario & Ninja Turtles så Håkan är den enda vi kan prata med