Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Håkan Mohede

Startat av Elios, 8 september 2024 kl. 09:30:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 april 2025 kl. 23:46:09Var Håkan Mohede regissör på Asterix i Amerika?
Dan Bratt har sagt att han inte kommer ihåg då det var över 30 år sedan.
Dock känns det som att han borde kommit ihåg om han regisserade något så stort som Asterix.
Jag är mycket starkt misstänksam på att Håkan regisserade Asterix i Amerika, men innan han har bekräftat det själv kan jag förstås inte säga något med 100% säkerhet. Men jag skulle gissa att det med runt 80% säkerhet var Håkan som regisserade.

Förhoppningsvis svarar han snart på mitt mail, så att vi kan få bekräftelse och slipper spekulera. :)

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 april 2025 kl. 01:14:03Jag är mycket starkt misstänksam på att Håkan regisserade Asterix i Amerika, men innan han har bekräftat det själv kan jag förstås inte säga något med 100% säkerhet. Men jag skulle gissa att det med runt 80% säkerhet var Håkan som regisserade.

Förhoppningsvis svarar han snart på mitt mail, så att vi kan få bekräftelse och slipper spekulera. :)
Vem regisserade den om det inte var Håkan?
Dan Bratt borde komma ihåg om han har regisserat en såpass stor film som Asterix ändå är.

Kenneth Milldoff har aldrig regisserat något till min vetskap.
Mikael Roupé har bekräftat att han ej var regissör på filmen.

Anja Schmidt är ganska okänd för mig så vet ej om hon kan ha varit regissör?

Vem tror du kan ha varit regissör på Mario serien förresten?

Oscar Isaksson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 april 2025 kl. 23:46:09Var Håkan Mohede regissör på Asterix i Amerika?
Dan Bratt har sagt att han inte kommer ihåg då det var över 30 år sedan.
Dock känns det som att han borde kommit ihåg om han regisserade något så stort som Asterix.
Det är ju så väldigt individuellt vad man sparar i minnet och 30 år är en lång tid.

En del jag har pratat med säger (och jag själv kan intyga det från egna erfarenheter) att projekt bara glöms bort när de är avslutade. Och ny information måste fyllas på.
Fast som regissör så levar man ju med projekt längre, för man har ett övergripande ansvar, även om det är ett snabbt produktionstempo. Så chanserna är större att lägga på minnet men inget är hugget i sten.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 27 april 2025 kl. 01:20:32Vem tror du kan ha varit regissör på Mario serien förresten?
Gissar på att det är Håkan men är långt ifrån säker

DingoPictures2005

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 juli 2025 kl. 17:58:39Fick du någonsin svar av Håkan?
@Daniel Hofverberg
Tyvärr inget svar av Håkan än.

Kanske är han bortrest, då det ju trots allt är semestertider. Jag avvaktar tills i augusti, och provar sedan att maila honom igen. :)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2025 kl. 23:54:20Tyvärr inget svar av Håkan än.

Kanske är han bortrest, då det ju trots allt är semestertider. Jag avvaktar tills i augusti, och provar sedan att maila honom igen. :)
Bortrest är han nog inte eftersom att han är med i Eva Rydbergs uppsättning av Spanska Flugan som jag var och såg förra veckan.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 21 juli 2025 kl. 00:10:37Bortrest är han nog inte eftersom att han är med i Eva Rydbergs uppsättning av Spanska Flugan som jag var och såg förra veckan.
Intressant, är det någonstans i Skåne-trakten...?

Men då kanske han är för upptagen med den, för att ha tid att kolla upp saker jag frågat om och svara på mail. Hur länge ska den pjäsen spelas?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2025 kl. 00:36:05Intressant, är det någonstans i Skåne-trakten...?

Men då kanske han är för upptagen med den, för att ha tid att kolla upp saker jag frågat om och svara på mail. Hur länge ska den pjäsen spelas?
Den spelas på Sundspärlan i Helsingborg fram till 17 augusti.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 21 juli 2025 kl. 00:39:11Den spelas på Sundspärlan i Helsingborg fram till 17 augusti.
Tack, då är det kanske läge att avvakta tills efter den 17 augusti innan jag mailar Håkan igen. :)