Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Håkan Mohede

Startat av Elios, 8 september 2024 kl. 09:30:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2025 kl. 14:34:09Har du frågat Anja Schmidt?

(Kenneth Milldoff är tyvärr inte längre i livet)
Nej, inte frågat henne.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 19 april 2025 kl. 14:28:37Fick du svar från Håkan om Asterix i Amerika, Turtles och Mario?
@Daniel Hofverberg
Nej, tyvärr inget svar än. :(

Han har varit lite seg på att svara på sistone, men förhoppningsvis får jag svar snart...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 april 2025 kl. 19:27:36Nej, tyvärr inget svar än. :(

Han har varit lite seg på att svara på sistone, men förhoppningsvis får jag svar snart...
Hoppas bara att han inte mår dåligt

BPS

Citat från: MOA skrivet 19 april 2025 kl. 19:31:26Hoppas bara att han inte mår dåligt
Han är väl upptagen med teatern antar jag.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 19 april 2025 kl. 19:32:57Han är väl upptagen med teatern antar jag.
Det antar jag också. Han svarar säkert när han får tid. :)

Citat från: MOA skrivet 19 april 2025 kl. 19:31:26Hoppas bara att han inte mår dåligt
Det tror jag inte, för han har i alla fall skrivit inlägg på Facebook - är man sjuk är det väl knappast det första man prioriterar...

gstone

hur går det Den Magiska Resan ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 april 2025 kl. 21:04:19hur går det Den Magiska Resan ?
Tyvärr inget svar av Håkan, men jag har mailat honom igen och påmint om Den magiska resan, så får vi hoppas att han har tid och möjlighet att svara snart. :)

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 april 2025 kl. 23:24:43Tyvärr inget svar av Håkan, men jag har mailat honom igen och påmint om Den magiska resan, så får vi hoppas att han har tid och möjlighet att svara snart. :)

Tog mig en lyssning på filmen och kommit fram till följande;

Christopher Columbus - Dan Bratt
Pico - ? (låter som samma snubbe som dubbar Freddie Groda)
Marianne - Kerstin Andersson
Kung Ferdinand - Håkan Mohede
Svärmkungen - Dan Bratt
Drottning Isabella - Helen Sjöholm
Berättare - Dan Bratt

Övriga röster:
Bo Jonsson
Dan Bratt
Helen Sjöholm
Håkan Mohede
m.fl.

Det skulle kunna vara så att detta är en dubbning Dan Bratt regisserade, men inget bekräftat. 

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 23 april 2025 kl. 16:20:16Tog mig en lysning på filmen och kommit fram till följande;

Svärmkungen - Dan Bratt
Berättare - Dan Bratt

Övriga röster:
Bo Jonsson
Dan Bratt
Helen Sjöholm
Håkan Mohede
m.fl.

Det skulle kunna vara så att detta är en dubbning Dan Bratt regisserade, men inget bekräftat. 
Har du pratat med honom & vem spelar Freddie Groda nu igen?

Oscar Isaksson

Citat från: MOA skrivet 23 april 2025 kl. 16:31:10Har du pratat med honom & vem spelar Freddie Groda nu igen?

Det svar Dan Bratt har gett mig är; 
Citat"jag har varken dokumentation eller så mycket minne kvar från den tiden."

Än vet vi inte vem som är den svenska rösten till Freddie Groda.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 23 april 2025 kl. 16:20:16Tog mig en lyssning på filmen och kommit fram till följande;

Svärmkungen - Dan Bratt
Berättare - Dan Bratt

Övriga röster:
Bo Jonsson
Dan Bratt
Helen Sjöholm
Håkan Mohede
m.fl.

tack så mycket
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Göran

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 23 april 2025 kl. 16:20:16Pico - ? (låter som samma snubbe som dubbar Freddie Groda)

Har den personen aldrig medverkat i någon film eller serie där det finns credits?

Anders

Håkan är även med i denna fandubbning av "På nya äventyr med He-Man" som producerades i fjol, där han medverkar som berättarrösten (vid 1:20):
https://www.youtube.com/watch?v=bpKiXAjmtOI&ab_channel=rontergren
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

DingoPictures2005

Var Håkan Mohede regissör på Asterix i Amerika?
Dan Bratt har sagt att han inte kommer ihåg då det var över 30 år sedan.
Dock känns det som att han borde kommit ihåg om han regisserade något så stort som Asterix.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 april 2025 kl. 23:46:09Var Håkan Mohede regissör på Asterix i Amerika?
Dan Bratt har sagt att han inte kommer ihåg då det var över 30 år sedan.
Dock känns det som att han borde kommit ihåg om han regisserade något så stort som Asterix.
@Oscar Isaksson