Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tecknat inslag med apa som spelar gitarr?

Startat av Tobias, 17 september 2024 kl. 21:09:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Jag behöver hjälp med en gåta som gäckat mitt och min brors sinne sedan vi var barn.

Vi har både ett mycket starkt minne av ett tecknat inslag som troligtvis gick på SVT någon gång under 90-talet eller möjligtvis tidigt 2000-tal. Det var ett tecknat inslag med, som vi minns det, en apa som spelade gitarr. Karaktären hette något i stil med Ombawa eller Umbawa och signaturmelodin var bara det namnet som upprepades flera gånger över något melodi.

Ringer det några som helst klockor hos någon annan om detta? Jag har mailat SVT och försökt beskriva inslaget i internationella forum utan framgång. Det vore helt otroligt att få reda på 1) att vi inte hallucinerat och 2) om det finns ett klipp från det här inslaget någonstans så att vi kan återuppleva den här signaturmelodin som än idag ligger fastetsad i hjärnbalken pp oss båda.