Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Snobben (SDI Media)

Startat av TonyTonka, 22 oktober 2024 kl. 15:46:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

För ungefär 14 år sedan dubbade ju Warner en del Snobben för några dvd-släpp, och tack vare en guldgruva jag hittade på patreon, så hittade jag en massa material, däribland just denna dubbningen, sedan innan vet vi ju följande:

Lille Karl - Daniel Melén
Linus - Julius Lindfors
Gullan - Norea Sjöquist
Sally - Maja Nilsson
Peppiga Pia - Elina Raeder
Maja - Mimmi Benckert Claesson

Men frågan är vem som gör Leonard, Lortis, Herman, Bettan och Violet. Jag gjorde ett tappet försök, men lyckades inte identifiera någon, då jag är extremt kass på barnskådespelare aktiva efter 2005, så jag bifogar därför röstprover på de karaktärerna.

Jag tycker mig känna igen Violet och Bettans röster, men är inte säker på vilka de är.  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Lillefot

Bettan är jag ganska säker på att det även är Elina Raeder där, tycker mig höra hennes röst tydligt där.

Lortis tycker jag låter lite som samma skådis som även spelade Alfons i Hokus Pokus Alfons Åberg, men tyvärr vet jag inte namnet på dem.
Är inne här lite sporadiskt just nu.

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet 22 oktober 2024 kl. 15:59:24Bettan är jag ganska säker på att det även är Elina Raeder där, tycker mig höra hennes röst tydligt där.

Lortis tycker jag låter lite som samma skådis som även spelade Alfons i Hokus Pokus Alfons Åberg, men tyvärr vet jag inte namnet på dem.
Markus Engdahl heter han, och han har gjorde Lortis i Snobben: Filmen från 2015.

Steffan Rudvall

Både Bettan och Violet spelas av Elina Reader.

MOA

Känner bara igen Elina Raeder är också dålig på barnskådespelare, både dåvarande & nuvarande

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 oktober 2024 kl. 16:41:57Både Bettan och Violet spelas av Elina Reader.
Ja, det var min första tanke också. Det betyder att Elina Raeder är den enda som repriserar en roll från Eurotrolls första dubbning, hon var Violet där också, nämligen. :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 22 oktober 2024 kl. 20:29:29Ja, det var min första tanke också. Det betyder att Elina Raeder är den enda som repriserar en roll från Eurotrolls första dubbning, hon var Violet där också, nämligen. :D
Ja, men det är ju skillnad på Elina 1998 och Elina 2010 så även om hon repriserar sin roll så är det ju inte det minsta likt.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 oktober 2024 kl. 20:34:37Ja, men det är ju skillnad på Elina 1998 och Elina 2010 så även om hon repriserar sin roll så är det ju inte det minsta likt.
Ja, skillnaden är att hon var ett riktigt barn 1998, och vuxen 2010. Men jag måste ändå säga att hon fungerar mycket bättre som barnroller än många andra exempel...