Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Alternativa roller i olika kontinenter

Startat av Skokaka, 23 oktober 2024 kl. 00:56:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Kanske en meningslös tråd, då jag hittade inget annat där jag kan ta upp detta, men jag tyckte att detta vore roligt. 

Jag vet inte hur jag ska förklara detta, men det fanns ju mycket som är inspirerat utav annat. Till exempel, Tom och Jerry gav tydligen mycket inspiration till andra tecknade serier där rovdjur jagar bytesdjur, och det slutar väl oftast med att bytesdjuret vinner och kommer undan. Och kanske så har de en bodyguard, typ Spike brukar ju skydda Jerry medan han spöar upp Tom. Men jag tänkte till exempel: "Om något liknande tog plats i någon slags miljö?" Och vilka djur som har liknande roller. Jag kan väl ta upp mina exempel: 

Skog: 
Katt - Varg eller räv 
Mus - Hare, kanin eller ekorre 
Hund - Björn 

Afrika: 
Katt - Hyena 
Mus - Surikat 
Hund - Lejon, elefant, noshörning eller flodhäst 

Nord/Sydpolen: 
Katt - Leopardsäl 
Mus - Pingvin 
Hund - Späckhuggare, haj, isbjörn, valross eller elefantsäl 

Ja, jag menar typ om det var några liknande serier som hos katten och musen, där ett rovdjur jagar sitt byte, men misslyckas hela tiden, plus att något större djur ibland är ett hinder för rovdjuret och skyddar bytesdjuret. Hypotetiskt, och om det var något som ä' inspirerat utav något annat... Jag tror att ni hajar... ::)

Skokaka

Okej, jag är dock medveten om att det finns en Rysk tecknad serie där en varg jagar en hare hela tiden som följer i samma fotspår som katten och musen, dock så är de antro-karaktärer och bor i en stad, och jag tänkte nog hur det skulle vara om något liknande tog plats i en skog, men de kan nog också ha mänskliga drag som att vara på två ben.