Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hello Mello

Startat av A, 27 oktober 2024 kl. 20:32:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

A

Vi har trådar om både Melodifestivalen och Eurovision Song Contest så det är väl bara passande att den här också får en. Vad tycker ni än så länge?

Will Siv

vi gillar Black Roses bäst

och var det bara jag som såg den här bakom dom  ??? (på scen skärmarna alltså)
Screenshot_20241027-203503~2.png
- what.

A

Att Sora sjöng på svenska var oväntat nu för tiden är ju den mesta popmusiken på engelska även om den görs i Sverige för såna här svenska tävlingar.

Daniel Hofverberg

Jag har inte själv sett programmet, då jag varit i Umeå hela dagen och kom hem först vid midnatt - men jag tycker det är intressant och trevligt att Sora Elding medverkade ikväll, som ju medverkat i ett antal dubbningar under senare år (åtminstone dessa, men troligtvis ännu fler). :)

Jonas9881

Jag tyckte att hon som sjöng först var riktigt bra, så blev chockad att hon åkte ut, och den sämsta tyckte jag var Grannen Måns, den var ju riktigt värdelös. Bara samma mening hela tiden.

Sedan gillade jag även Sora och för övrigt gillade jag programmet.

Lilla Melodifestivalen var väl för ännu yngre barn så detta är ju bara för 13-15 åringar om jag minns rätt.

Kul att dom har ännu ett musikprogram då Lilla melodifestivalen fick jag aldrig se då det sändes för tidigt för mig.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 31 oktober 2024 kl. 17:37:23Jag tyckte att hon som sjöng först var riktigt bra, så blev chockad att hon åkte ut, och den sämsta tyckte jag var Grannen Måns, den var ju riktigt värdelös. Bara samma mening hela tiden.

Sedan gillade jag även Sora och för övrigt gillade jag programmet.

Lilla Melodifestivalen var väl för ännu yngre barn så detta är ju bara för 13-15 åringar om jag minns rätt.

Kul att dom har ännu ett musikprogram då Lilla melodifestivalen fick jag aldrig se då det sändes för tidigt för mig.
Lilla Melodifestivalen sändes för sista gången 2014 efter 12 år, vi var gamla nog för att se det

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet  1 november 2024 kl. 23:32:14Lilla Melodifestivalen sändes för sista gången 2014 efter 12 år, vi var gamla nog för att se det
När jag var 10 år så kollade jag nog inte på Melodifestivalen, och även om jag nog kanske gjorde det ändå, så kollade jag nog inte på Lilla melodifestivalen då jag inte har några minnen över huvudtaget från det.

Men jag är ju mer intresserad nu när jag är 20 år att kolla på musikprogram och ladda ner och spara till framtiden än vad jag var för 5 årsen, så skulle vara roligt om någon här har spelat in avsnitt av Lilla melodifestivalen och kunde dela det, några enstaka finns på öppet arkiv men långt ifrån alla då öppet arkiv är material till 2005 om jag minns rätt.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Will Siv

Yes! x2

(btw, jag tar mig fortfarande genom det svåra.....)

btw, påminde den inte lite om  ???

- what.

Dubintrested

Jag vill inte vara elak mot barn men en av dem som var med igår var uppenbarligen bara där på grund av att han var gullig i Talang för 6 år sedan och inte på grund av att han är någon musikalisk begåvning för han pratar bara genom hela sin låt...

Will Siv

Var har Kimberly Rydberg dubbat  ???
- what.

Daniel Hofverberg

MB

Citat från: Will Siv skrivet 24 november 2024 kl. 21:28:13Var har Kimberly Rydberg dubbat  ???
Har inte sett dagens tävling ännu, men nämner de verkligen hennes dubbande?

Sabelöga

Citat från: MB skrivet 24 november 2024 kl. 21:34:53Har inte sett dagens tävling ännu, men nämner de verkligen hennes dubbande?
Ja
Houba !

Elios

Vad är det här för skit egentligen!?
Hur kan gästartisterna ställa upp på sån här smörja?
Inget ont mot programmet men jag tycker det verkar as tråkigt.
Varför ska vi ha det såhär nu när vi hade Lilla Melodifestivalen. Det gick ju oftast skit dåligt när dom höll på med det Junior Eurovision Song Contest minns jag. Ska det bli det nu med detta med? ::)