Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ffmpeg kommandon

Startat av Jonas9881, 31 oktober 2024 kl. 22:27:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Hej, vet någon hur man kan ladda ner specifika segment från svtplay med hjälp av Ffmpeg?

Jag har försökt att ladda ner denna men ffmpeg spottar ut sig varning efter varning, när den har laddat ner 2-3 timmar av videon, alltså klarar jag inte ladda ner hela videon.

https://www.svtplay.se/video/KBwvk2R/cykel-vm/linjelopp-herrar

Denna åker ut 31 december, så ganska långt kvar, men har mycket annat jag vill ladda ner och undrar om det är någon här som vet hur man gör?

Jag kan som sagt ladda ner början av videon, och då ser jag detta (Bilden)

Men hur kan jag välja specifika segment av hela den nästan 7 timmars sändningen, om jag bara vill ladda ner segment 1-250 och sedan 250-500 för att förhoppningsvis klara att ladda ner alla.

Jag har försökt skriva kommando efter kommando och det misslyckas gång på gång, ffmpeg verkar inte ens kunna ladda ner ett segment, när jag använder detta kommando: 
ffmpeg -i "https://svt-vod-6s.akamaized.net/d0/se/20240929/60176527-d1f8-4890-a326-03a98c09624b/cmaf-video-avc-1280x720p50-4806/cmaf-video-avc-1280x720p50-4806-1.mp4" -vcodec copy "cykel.mp4"
Jag vet sen hur man sammanfogar videorna jag laddar ner, men har problem att få ner specifika segment av denna långa långa sändningen.

Har sökt som en galning och kan inte se en lösning av detta problem som jag har, jag hoppas att någon här har kunskap om det så jag kan ladda ner sändningen.

@Anders M Olsson brukar har datakunskap, vet du även hur man klarar av detta problem?

Hjälp uppskattas så snart som möjligt.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Jag lyckades tillslut att ladda ner hela och det verkar vara felfri nerladdning.

Den avbröts 1 gång men jag klistrade in samma kod i cmd och då återuppta den nerladdningen så det börjar där det avbröts.

Jag använde inte ffmpeg då jag inte ser hur man kan ladda ner hela videon utan varningar.
Då när varningen kom upp så fortsätter programmet ladda ner men längden har stannat av och, ja det strular helt enkelt för ffmpeg att ladda ner stora videos från svtplay.

Denna version använde jag och det kan ladda ner här: https://www.videohelp.com/download/N_m3u8DL-RE_Beta_win-x64_20240828.zip

Finns fler versioner här: https://www.videohelp.com/software/N-m3u8DL-RE/old-versions

Men skulle vara även bra att veta hur man laddar ner stora filer med ffmpeg, då jag inte ser någon lösning på det.

Koden jag använde var denna 
N_m3u8DL-RE -M format=mkv https://svt-vod-6s.akamaized.net/d0/se/20240929/60176527-d1f8-4890-a326-03a98c09624b/dash-full.mpd --save-name SVTPLAY
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Anders M Olsson

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 november 2024 kl. 12:36:57Men skulle vara även bra att veta hur man laddar ner stora filer med ffmpeg, då jag inte ser någon lösning på det.
Varför vill du ladda ner från SVT Play med just ffmpeg? Det är inget jag har någon djupare erfarenhet av.

Privatkopiera kan skapa nerladdningskommandon till ffmpeg, men i beskrivningen skriver upphovsmannen:
CitatObs: FFmpeg spottar gärna (och ofta) ur sig varningar. Om programmet fortsätter att köra så bör du ta det lungt, det finns en bra chans att det fungerar ändå. Ha tålamod och ge det en stund.

Själv använder jag så gott som alltid svtplay-dl för att ladda ner från SVT Play, och det brukar alltid fungera bra.

Jonas9881

Citat från: Anders M Olsson skrivet  1 november 2024 kl. 19:32:56Varför vill du ladda ner från SVT Play med just ffmpeg? Det är inget jag har någon djupare erfarenhet av.
För tycker ffmpeg är väldigt bra och smidigt, och får kommandot direkt från Privatkopiera.
Citat från: Anders M Olsson skrivet  1 november 2024 kl. 19:32:56Privatkopiera kan skapa nerladdningskommandon till ffmpeg, men i beskrivningen skriver upphovsmannen:
Själv använder jag så gott som alltid svtplay-dl för att ladda ner från SVT Play, och det brukar alltid fungera bra.
Jo jag har sett att upphovsmannen har sagt det men jag kan garantera att nerladdningen stannade av även om nerladdningen fortsatt, ja det blev helt knas, ska testa svtplay-dl någon dag och se hur det fungerar. Kanske funkar bättre då du använder det.