Tyvärr har de resterande avsnitten av Batman - The Animated Series inte släppts på DVD med svenskt tal. De två DVD-volymerna som släpptes 2006 med totalt 56 avsnitt är tyvärr allt som finns att tillgå på DVD. Jag har heller inte hört om några planer på att släppa resten av serien, och serien finns inte med i Warners nuvarande releaseplan.
Det finns som sagt utländska DVD-boxar med de saknade avsnitten, men ingen av de utländska DVD-utgåvorna har svenskt ljudspår. Jag tycker själv det är mycket tråkigt, och jag vet ärligt talat inte hur Warner egentligen resonerar. Min spontana gissning är att de två äldre volymerna sålt för dåligt, så att de därför inte har velat prioritera Skandinavien.
Tyvärr har jag inte själv någon fungerande mailadress till Warner Bros. Entertainment i Sverige, och adresserna till de kontakter på Warner som hjälpt mig tidigare (med creditlistor och annat) fungerar tyvärr inte längre. Warner har inte ens någon pressansvarig i Sverige, utan de har överlåtit allt pressansvar till en extern PR-firma (Cohn & Wolfe i Stockholm). De har jag givetvis mailadresser till, men det lär inte hjälpa då en anlitad PR-firma förstås inte har något att säga till om angående Warners releaser eller kan svara på något om kommande planer.
Warner Bros. är dessutom ett väldigt centralstyrt företag, så jag misstänker skarpt att det svenska kontoret inte har särskilt mycket att säga till om. Så förmodligen är det hos huvudkontoret i USA som besluten fattas angående vad som ska släppas på DVD i Sverige.