Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karaktärer som vore bra föräldrar/syskon/annat

Startat av Skokaka, 15 november 2024 kl. 19:36:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Jag har faktiskt tänkt på denna idén för några dagar (eller typ veckor) sedan. Denna listan handlar dock om karaktärer som inte har egna barn eller syskon, men som ni tror skulle ändå vara bra föräldrar, syskon, eller någon annan liknande roll. Det kan ha att göra med deras erfarenhet med barn eller att de känns som att de är syskon till andra karaktärer. Förresten, det spelar nog ingen roll om de vore en äldre eller yngre syskon, det går lika bra. 

Det kan också vara som så att man bara tycker helt enkelt att de vore bra föräldrar eftersom de helt enkelt har bra kvaliteter och att man kanske till och med önskar att man hade en förälder som dessa. Samma sak med syskon, antingen så är det en äldre syskon som är snäll mot de yngre, eller ett syskon som är yngre men är åtminstone lojal och snäll, som sällan skulle bråka med det äldre syskonet, och en del bästisar i media kan kännas som syskon ibland, förresten. 

Men såklart, jag själv tänkte att i denna listan så räknas EJ karaktärer som redan ÄR föräldrar, syskon, eller något liknande. Eftersom vi själva vet då redan hur de är i dessa rollerna. Enligt mig så räknas även adoptiva föräldrar och syskon som detta, alltså att de redan ÄR detta, så de kanske inte borde vara exempel, heller? 

Och förresten, ett problem kan ibland vara att det finns mycket sammanhang utav en viss media att man kan själv ha dålig koll på om karaktären redan HAR barn eller syskon, så jag förstår om det kan vara krångligt. Plus att man kanske i en mycket senare sammanhang ser att de har det, också... Ja, ledsen om jag inte är helt tydlig med hur denna listan fungerar... 

Men inte bara föräldrar eller syskon, utan det kan också typ vara en annan typ av familjemedlem. Därför säger jag "annat" också... 

Och jag är lite osäker, men jag tänkte också på om en djurkaraktär vore ett bra husdjur. Men chansen med att karaktären redan har ägare är ju stor, många hundar och katter samt andra husdjur har ju redan ägare. Kanske på ett annat sätt, men... Jag har några anledningar till varför jag är osäker på detta: För det första, detta kunde då syfta på karaktärer som är vilda djur, och även om det vore coolt att ha vilket djur som helst som husdjur så hör de ändå hemma i naturen, det är nog inte så bra att de sitter inlåsta. För det andra, om karaktären är antro så vore det helt enkelt awkward, eftersom den är mer mänsklig. Jag menar, förväntar du verkligen att ett djur som har kläder, går på två ben och talar vore ett bra husdjur? :-\ Tror inte det, tyvärr... Och för det tredje, då... Som sagt, om det är ett vanligt husdjur som inte har ägare så ÄR karaktären ju redan tam. Så de räknas väl kanske redan? 

Okej, denna listan kan väl syfta på vad som helst. Jag är nog mest nyfiken om vilken/vilka karaktär(er) ni tycker vore bra som förmodligen någon typ av familjemedlem som helst eller något liknande. Hoppas dock att ni förstår hur jag tänkte, ledsen om det blev för komplicerat, men i hela fall. Förhoppningsvist så kommer det många förslag för detta. :)

Lillefot

Kvackie från Landet för Längesedan tror jag starkt på att hon skulle bli en bra mamma (hon är tekniskt sett adoptivsyster till Tagg, men det är inte på biologisk väg). Det finns ett antal exempel just från filmerna där hon visar upp egenskaper för det:

* I tvåan följer hon med utan tvekan gänget efter att Ozzy och Strut har knyckt ett ägg från hennes familj. Hon visar också mycket moderlig kärlek för Chomper när de väl lärt känna honom.

* I den åttonde filmen ger hon sig iväg för att leta efter Tagg när han följer med de andra Stegosarusarna ut från den stora dalen, som en mamma som desperat försöker hitta ett borttappat barn. Detta trots att hon har varit irriterad på honom under filmens första akt, och till och med frustrerat makat honom att följa med dem.

* I film 14 får vi se henne vaka över och ta hand om en grupp ägg, och sjunger glatt om hur mycket hon ser fram emot att få se dem kläckas.

Och allt detta utan att ens vara helt fullvuxen.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Fantiserar om att Fuskgubben & Luigi är adoptivföräldrar till Yoshiungar & dom älskar det. Luigi såg till & med spöket av en död Yoshiunge & när han fick reda på det blev han krossad :'(

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 november 2024 kl. 20:08:30Fantiserar om att Fuskgubben & Luigi är adoptivföräldrar till Yoshiungar & dom älskar det. Luigi såg till & med spöket av en död Yoshiunge & när han fick reda på det blev han krossad :'(
På tal om detta, jag tänkte nog faktiskt att rörmokarna kunde gifta med sina prinsessor och de skaffar barn, de vore säkert bra på detta. Och medan rörmokarna är varandras bröder så är jag säker på att prinsessorna vore bra syrror om de hade sina egna syskon.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 15 november 2024 kl. 21:04:30På tal om detta, jag tänkte nog faktiskt att rörmokarna kunde gifta med sina prinsessor och de skaffar barn, de vore säkert bra på detta. Och medan rörmokarna är varandras bröder så är jag säker på att prinsessorna vore bra syrror om de hade sina egna syskon.
eh...... tycker själv dom är bättre utan det  :-[

Och, vilka skulle bli ihop i så fall  ??? Peach + Mario och Luigi + Daisy är väl "the most agreed on", men, Pauline och Rosalina då  ???

Det är väl inte fel att para ihop två av prinsessorna......
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 15 november 2024 kl. 21:07:41eh...... tycker själv dom är bättre utan det  :-[

Och, vilka skulle bli ihop i så fall  ??? Peach + Mario och Luigi + Daisy är väl "the most agreed on", men, Pauline och Rosalina då  ???

Det är väl inte fel att para ihop två av prinsessorna......
Ja, jag tänkte på Mario med Peach och Luigi med Daisy. Undrar vad som är fel i fallet, dock. 

Tja... Jag har nog inte tänkt så värst mycket på vilka de andra två skulle vara ihop med, och jag tvivlar på att Illumination kommer att göra detta, men tänk om de bestämmer sexualiteten på någon utav de originella karaktärerna... 

Så du menar typ Pauline med Rosalina?

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 15 november 2024 kl. 21:11:53Ja, jag tänkte på Mario med Peach och Luigi med Daisy. Undrar vad som är fel i fallet, dock.

Tja... Jag har nog inte tänkt så värst mycket på vilka de andra två skulle vara ihop med, och jag tvivlar på att Illumination kommer att göra detta, men tänk om de bestämmer sexualiteten på någon utav de originella karaktärerna...

Så du menar typ Pauline med Rosalina?
Tyckte mest bara för att det känns väldigt klyschigt att para ihop killar och tjejer "bara för att" och att deras relation har alltid varit platonisk (i "Odyssey" avböjer Peach både Bowser och Mario)

Dom är bättre som ett team.

- what.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 november 2024 kl. 21:04:30På tal om detta, jag tänkte nog faktiskt att rörmokarna kunde gifta med sina prinsessor och de skaffar barn, de vore säkert bra på detta. Och medan rörmokarna är varandras bröder så är jag säker på att prinsessorna vore bra syrror om de hade sina egna syskon.
Samus blir också adoptivmamma till en liten Metroid & en mini Crocomire(Inte Metroiden som Mother Brain dödar i sista striden i Super Metroid)

MOA

Är säker på att Peach skulle bli en bra morsa

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 november 2024 kl. 20:08:30Fantiserar om att Fuskgubben & Luigi är adoptivföräldrar till Yoshiungar & dom älskar det. Luigi såg till & med spöket av en död Yoshiunge & när han fick reda på det blev han krossad :'(
Kom att tänka på det... Är då inte tekniskt sätt en av dom Yoshiungarnas pappa medan den andra är deras farbror? De är ju bröder, så... 

Och förresten, innan någon tar upp Rosalina i tråden: Hon ÄR redan både en mamma och en syster. Nåja, hon och alla Lumas är förvisso inte släkt, men hon blir ju deras adoptivmamma, och jag (som sagt) räknar själv adoption som att de redan är släkt, då vi vet redan att hur bra man är på detta. Och när hon berättar sin saga så hade hon en lillebror när hon var en vanlig ung tjej, de hade väl också en bra relation. Så ja, hon är redan både och.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 17 november 2024 kl. 19:00:06Kom att tänka på det... Är då inte tekniskt sätt en av dom Yoshiungarnas pappa medan den andra är deras farbror? De är ju bröder, så...

Och förresten, innan någon tar upp Rosalina i tråden: Hon ÄR redan både en mamma och en syster. Nåja, hon och alla Lumas är förvisso inte släkt, men hon blir ju deras adoptivmamma, och jag (som sagt) räknar själv adoption som att de redan är släkt, då vi vet redan att hur bra man är på detta. Och när hon berättar sin saga så hade hon en lillebror när hon var en vanlig ung tjej, de hade väl också en bra relation. Så ja, hon är redan både och.
En mycket mörkare backstory är vad som gör henne till en fysisk & psykisk stark karaktär, bästa kvinnan i Mario serien. Hennes familj kommer alltid vara ett mysterium

Skokaka

Och ja, ett exempel att jag är osäker om man ska ta upp djurkaraktärer som man tycker vore bra husdjur är ju som sagt om hur mänskliga de är. Jag menar, Långben är ju en hund, men han har ju kläder på sig, går på två ben och talar. Och det vore nog mycket konstigt att kalla honom för ett husdjur. Plus så vore han nog rätt lång.