Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ensam hemma svenskt tal

Startat av Michael, 19 november 2024 kl. 00:24:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Michael

Hej
Letar om ngn har ensam hemma m svensk dubbning, betalar såklart . Har 2 pojkar som inte lärt sig engelska men uppskattar bus 😀!

tkabt06

MB

Citat från: Michael skrivet 19 november 2024 kl. 00:24:25Hej
Letar om ngn har ensam hemma m svensk dubbning, betalar såklart . Har 2 pojkar som inte lärt sig engelska men uppskattar bus 😀!
Ensam Hemma har inte dubbats till svenska däremot har Ensam hemma 3 och den senaste filmen för Disney+ gjort det

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet 19 november 2024 kl. 08:47:14Ensam Hemma har inte dubbats till svenska däremot har Ensam hemma 3 och den senaste filmen för Disney+ gjort det
Värt att förtydliga dock att Ensam hemma 3 bara finns med svenskt tal på VHS - på DVD, Disney+ och som digital hyr- och köpfilm saknas den svenska dubbningen (av någon märklig anledning).

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 november 2024 kl. 09:23:33Värt att förtydliga dock att Ensam hemma 3 bara finns med svenskt tal på VHS - på DVD, Disney+ och som digital hyr- och köpfilm saknas den svenska dubbningen (av någon märklig anledning).
Jag hängde inte med riktigt. Finns den på Dvd eller inte?  ???

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 21 november 2024 kl. 15:56:49Jag hängde inte med riktigt. Finns den på Dvd eller inte?  ???
Ensam hemma 3 finns bara med svenskt tal på VHS då DVD-utgåvan av någon anledning saknar dig svenska ljudspåret.

Samlaren

Finns dubbad

DingoPictures2005

Man kan ju slå på svensk text.
Vhs:en som är dubbad verkar svår att hitta sedan, så är live action dubbningar aldrig bra.

Visst jag tycker om Den otroliga vandringen 1 & 2 på svenska men detta är nog för nostalgin och inte för att dubbningarna är bra, ibland kan nostalgi göra bedömningar svåra😅.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 januari 2025 kl. 17:07:23Man kan ju slå på svensk text.
Vhs:en som är dubbad verkar svår att hitta sedan, så är live action dubbningar aldrig bra.

Visst jag tycker om Den otroliga vandringen 1 & 2 på svenska men detta är nog för nostalgin och inte för att dubbningarna är bra, ibland kan nostalgi göra bedömningar svåra😅.
Yes i fallet med Den otroliga vandringen så har jag försökt se den första på Engelska men jag tyckte rösterna lät fel och därav byte jag till det svenska ljudspåret.

2:an har jag bara sett på svenska.

Ensam hemma visste jag inte hade dubbats men kan inte tänka mig att den svenska dubben är någon höjdare.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 januari 2025 kl. 17:09:43Yes i fallet med Den otroliga vandringen så har jag försökt se den första på Engelska men jag tyckte rösterna lät fel och därav byte jag till det svenska ljudspåret.

2:an har jag bara sett på svenska.

Ensam hemma visste jag inte hade dubbats men kan inte tänka mig att den svenska dubben är någon höjdare.
De flesta vet ju inte ens att Ensam Hemma 3 finns så det är ju inte så konstigt att man inte vet att den finns dubbad heller.

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048