Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Totally Spies säsong 7

Startat av gstone, 25 november 2024 kl. 12:06:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Den nya säsongen av of Totally Spies har just kommit på Max i Sverige 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

- what.

gstone

Marcusen

Citat från: Will Siv skrivet  8 januari 2025 kl. 17:49:42IMG_20250108_174706_HDR.jpg
Varför har Mikaela och Matilda fått att ärva sina mammors roller men inte Hanna Bhagavan? Go big eller go home brukar man säga och det här är ju att go home.

Will Siv

Citat från: Marcusen skrivet  8 januari 2025 kl. 18:01:34Varför har Mikaela och Matilda fått att ärva sina mammors roller men inte Hanna Bhagavan? Go big eller go home brukar man säga och den här dubbningen får go home.
Jag visste inte ens att hon har en dotter  :o 

Men har hon dubbat  ???

Och jag undrar även varför man inte valde Elina Raeder som Mandy.
- what.

Marcusen

Citat från: Will Siv skrivet  8 januari 2025 kl. 18:03:12Jag visste inte ens att hon har en dotter  :o ???

Men har hon dubbat  ???

Och jag undrar även varför man inte valde Elina Raeder som Mandy.
Hanna Bhagavan har dubbat ganska mycket tonårsroller den största rollen hon haft är väl Askungen.

Oskar

synd att Gunnar ernblad är död annars skulle han kommit tillbaka som Jerry.

BPS

Citat från: Marcusen skrivet  8 januari 2025 kl. 18:01:34Varför har Mikaela och Matilda fått att ärva sina mammors roller men inte Hanna Bhagavan? Go big eller go home brukar man säga och det här är ju att go home.
Man ska väl basera dubbningar på röstlikhet och inte familjeband till tidigare röstskådespelare som gjort rollen.

gstone

Citat från: BPS skrivet  9 januari 2025 kl. 16:45:30Man ska väl basera dubbningar på röstlikhet och inte familjeband till tidigare röstskådespelare som gjort rollen.
håller med

Will Siv

Citat från: BPS skrivet  9 januari 2025 kl. 16:45:30Man ska väl basera dubbningar på röstlikhet och inte familjeband till tidigare röstskådespelare som gjort rollen.
Fast att just Matilda och Mikaela A.J fick respektive roller känns väldigt avsiktlig.
- what.

BPS

Citat från: Will Siv skrivet 22 januari 2025 kl. 20:52:48Fast att just Matilda och Mikaela A.J fick respektive roller känns väldigt avsiktlig.
Ja men det är inte optimalt att göra så

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 22 januari 2025 kl. 20:52:48Fast att just Matilda och Mikaela A.J fick respektive roller känns väldigt avsiktlig.
Det är knappast någon tillfällighet att de fått rollerna, men Matilda och Mikaela har kanske röster som mer påminner om sina mammors dåvarande röster än vad Hanna har...?

Inget jag har reflekterat över, men är kanske en kombination av både släktskap och röstlikheter.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 januari 2025 kl. 00:31:25Det är knappast någon tillfällighet att de fått rollerna, men Matilda och Mikaela har kanske röster som mer påminner om sina mammors dåvarande röster än vad Hanna har...?

Inget jag har reflekterat över, men är kanske en kombination av både släktskap och röstlikheter.
I och för sig är det väl så att Matilda och Mikaela dubbar mer än vad Hanna brukar.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 23 januari 2025 kl. 07:14:17I och för sig är det väl så att Matilda och Mikaela dubbar mer än vad Hanna brukar.
Och inte alls säkert att Hanna ens hade tid och möjlighet då, även om de hade velat anlita henne. Hon är ju som sagt inte fullt lika aktiv som Mikaela och Matilda, som nästan verkar bo i dubbningsstudior...

Elios