Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Jullov

Startat av MB, 6 december 2024 kl. 22:51:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MB

Sommarlov i dess nuvarande form från Malmö har ju varit standard i flera år men nu ska de även göra sina egna tappning på jullovsmorgon inom samma universum. 

https://www.svtplay.se/jullov

I SVTs beskrivning står det så här

Chefen på SVT Barn har ärvt ett slott där han har startat ett föräldrafritt jullovshotell. Några förväntansfulla barn checkar in på de lyxiga rummen fyllda av snacks, godis och ballonger. Men allt är inte så fridfullt på slottet som det först verkar. Det finns en historia fylld av mystik och spöken. Till hotellet kommer även Melodifestival-artisterna Medina för att underhålla gästerna men slottets två vresiga möss saboterar invigningen av hotellet.

De nämner ingenting om att de ska visa serier men avsnitten verkar vara på runt en timme så det borde de nog göra ändå...

gstone

Citat från: MB skrivet  6 december 2024 kl. 22:51:01Sommarlov i dess nuvarande form från Malmö har ju varit standard i flera år men nu ska de även göra sina egna tappning på jullovsmorgon inom samma universum.

Chefen på SVT Barn har ärvt ett slott där han har startat ett föräldrafritt jullovshotell. Några förväntansfulla barn checkar in på de lyxiga rummen fyllda av snacks, godis och ballonger. Men allt är inte så fridfullt på slottet som det först verkar. Det finns en historia fylld av mystik och spöken. Till hotellet kommer även Melodifestival-artisterna Medina för att underhålla gästerna men slottets två vresiga möss saboterar invigningen av hotellet.

De nämner ingenting om att de ska visa serier men avsnitten verkar vara på runt en timme så det borde de nog göra ändå...
I år ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MB

Citat från: gstone skrivet  6 december 2024 kl. 22:53:33Finns äns Jullovs morgon kvar ?
Det fanns inte kvar, men nu är det är tillbaka i ny tappning antagligen eftersom att Sommarlov är så populärt

gstone

Citat från: MB skrivet  6 december 2024 kl. 22:51:01Sommarlov i dess nuvarande form från Malmö har ju varit standard i flera år men nu ska de även göra sina egna tappning på jullovsmorgon inom samma universum.

Det var inte igår 

gstone

Synd att jag inte gillar , Anders "Ankan" Johansson ;D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  6 december 2024 kl. 22:59:24Synd att jag inte gillar , Anders "Ankan" Johansson ;D
Det gör dock jag.

Däremot är jag personligen inte något fan av Adrian Alebo Andersson (som sedan 2023 varit en av programledarna i Sommarlov och senare även programmet bl.a. Crazy Chicken) då jag finner honom konstlad, onaturlig och ojämn, även om jag kan säga att han för all del är sympatisk vilket alltid är en positiv egenskap, han verkar kunnig, insatt och vettig i olika saker och även artig och trevlig, men han är helt enkelt ingenting för mig, dock kan jag säga att han är (lite) bättre än tidigare, även om jag fortfarande inte är något fan av honom, dock respekterar jag att många andra gillar honom.

(sen är jag inte heller något fan av Christoffer Nordenroth oavsett program då jag upplever att han underpresterar och överlag känns onaturlig och konstlad, har ännu inte sett den svenska dubbningen av Zootropolis+ och kan därför inte uttala mig om hans insats som Gerald)

Dock gillar jag faktiskt Ellen Särnevång en del (som är en av programledarna för tionde säsongen av Fixa Rummet samt även en av programledarna på Sommarlov sedan 2024 och även programledare för kommande Jullov), hon känns som en naturlig programledare.

Erika

Kul att SVT återupplivar Jullovsmorgon som väl lades ned 2009 (tror jag det var?). :)

Citat från: MB skrivet  6 december 2024 kl. 22:51:01De nämner ingenting om att de ska visa serier men avsnitten verkar vara på runt en timme så det borde de nog göra ändå...
Kollar man i tv-tablån, verkar det som även tv-serier (t. ex. Smurfarna) kommer visas.

gstone

Citat från: Erika skrivet  7 december 2024 kl. 03:24:23Kollar man i tv-tablån, verkar det som även tv-serier (t. ex. Smurfarna) kommer visas.
Nya ?

Erika

PatoskyeIII

Verkar ambitiös med 3D animation och grejer