Jag kommer mycket väl ihåg långfilmen Folk och rövare i Kamomilla stad från 1988, som jag minns att jag tyckte väldigt mycket om som barn. Jag har också ett svagt minne av att ha läst Thorbjørn Egners klassiska barnbok som ännu yngre, och jag kommer väl ihåg sångerna.
Men just det här kassettbandet känner jag tyvärr inte alls till, och det tror jag inte att jag någonsin ens lyssnat på.
Vid en snabbtitt i Svensk Mediedatabas hittar jag tre skivor/kassetter som kan tänkas stämma in på din beskrivning. Dels en utgåva på två LP-skivor (som kanske också gavs ut på kassettband) från Electra 1988, där det står följande beskrivning:
"Medverkande: Hans Alfredson, Brasse Brännström, Jon Skolmen, Sven-Bertil Taube, Grynet Molvig, Sven Lindberg, Björn Granath, Mats Bergman, Allan Svensson m.fl.
Speltid: ca 97 min."
Dels ett kassettband utgivet av Viking Junior 1988, där det bara står "Medverkande: Hans Alfredson" och ingen övrig information.
Och till sist en CD-skiva utgiven av EMI 1994 med följande information:
"Medverkande: Hans Alfredson, berättare ; Brasse Brännström (Polismästare Bastian), Sven-Bertil Taube (Barberaren Sörensen), Sven Lindberg (Tobias) ; Egil Monn-Iversen, dir. ; m.fl.
Tidigare utg. 1988
Speltid 1 tim., 18 min."