Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Isländska röster

Startat av DingoPictures2005, 29 december 2024 kl. 00:08:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Hur skulle du lösa isländsk titel till dessa?
Epic - Skogens Hemlighet
Milo mot Mars
Musse Pigg och hans vänner firar jul

Du verkar inte kunna ställa in D+ på isländska.
Musse Pigg och Hans vänner firar Juls rollista fick jag av William då jag aldrig lyckats ta mig förbi D+ vpn igenkänning.

@Daniel Hofverberg 

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Igår kl. 21:59:44Hur skulle du lösa isländsk titel till dessa?
Epic - Skogens Hemlighet
Milo mot Mars

Musse Pigg och Hans vänner firar Juls rollista fick jag av William då jag aldrig lyckats ta mig förbi D+ vpn igenkänning.

@Daniel Hofverberg
Min lösning på några titlar har varit wikipedia men dessa har ingen isländsk wikipedia sida upprättad

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Igår kl. 21:59:44Hur skulle du lösa isländsk titel till dessa?
Epic - Skogens Hemlighet
Milo mot Mars

@Daniel Hofverberg
Mycket bra fråga! Som du säger verkar det tyvärr inte gå att ställa in isländska som språk på Disney+, vilket är märkligt - betyder det att tjänsten inte finns på Island, trots att vissa filmer har isländskt ljudspår...?

Har man tillgång till isländska dagstidningar, så borde det väl gå att få fram titlar; då man väl kan anta att alla tre bör ha nämnts i isländsk press vid något tillfälle (bioannonser, VHS/DVD-annonser, recensioner, TV-tablåer, och så vidare)...? Har du kontakter på Island som har tillgång till någon slags databas med dagstidningar, typ motsvarande KBs tidningstjänst, alternativt någon större tidning på Island med digitaliserat arkiv (ungefär som DN och SvD har i Sverige)?

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 22:44:20Mycket bra fråga! Som du säger verkar det tyvärr inte gå att ställa in isländska som språk på Disney+, vilket är märkligt - betyder det att tjänsten inte finns på Island, trots att vissa filmer har isländskt ljudspår...?

Har man tillgång till isländska dagstidningar, så borde det väl gå att få fram titlar; då man väl kan anta att alla tre bör ha nämnts i isländsk press vid något tillfälle (bioannonser, VHS/DVD-annonser, recensioner, TV-tablåer, och så vidare)...? Har du kontakter på Island som har tillgång till någon slags databas med dagstidningar, typ motsvarande KBs tidningstjänst, alternativt någon större tidning på Island med digitaliserat arkiv (ungefär som DN och SvD har i Sverige)?
Timarit är gratis.
Däremot så har jag aldrig kollat artiklar som är från 00-talet där.