Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Namnsdagar.

Startat av Will Siv, 2 januari 2025 kl. 12:38:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  7 januari 2025 kl. 21:01:34Glöm inte den mer ovanliga kvinnliga varianten Augusta
Nu kom jag på någon!

Augusta Beata (Bamses farmor)
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  8 januari 2025 kl. 16:12:15Nu kom jag på någon!

Augusta Beata (Bamses farmor)
Ja det nämns några gånger i serietidningarna men aldrig i filmerna. Jag kan ha fel dock

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  8 januari 2025 kl. 16:31:48Ja det nämns några gånger i serietidningarna men aldrig i filmerna. Jag kan ha fel dock
Ylva Hällen nämnde också hennes namn i ett av sina avsnitt om Superlistan.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet  5 januari 2025 kl. 20:55:05Gratis Hanna Dorsin och Hanna Hedlund.  :)
Får lägga till en till.

Hanna Bhagavan.
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  8 januari 2025 kl. 18:17:36Får lägga till en till.

Hanna Bhagavan.
Annelies dotter som gått i morsans fotspår

Will Siv

Grattis Gunnar Ernblad och Gunnar Uddén  :)

(och det är även mitt andra mellan-namn, fast ibland ändrar jag det till Gary)
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet  9 januari 2025 kl. 15:08:11Grattis Gunnar Ernblad och Gunnar Uddén  :)

Samt Gunnar Hellström, jag kan inte så mycket om denna Gunnar dock förutom att han medverkade i originaldubbningen av Lady och Lufsen.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  9 januari 2025 kl. 15:08:11Grattis Gunnar Ernblad och Gunnar Uddén  :)

För engelska anledningar, nästa år hade Gunnar Ernblad firat 80 årsjubileum. Om man kunnat uppfylla önskningar hade jag önskat Gunnar tillbaks till livet

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  9 januari 2025 kl. 16:07:29Om man kunnat uppfylla önskningar hade jag önskat Gunnar tillbaks till livet
Liksom massa andra saker som är omöjliga.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 januari 2025 kl. 16:12:39Liksom massa andra saker som är omöjliga.
Samma sak med Kenneth Milldoff, i år är det 10 år sedan han dog av okända anledningar

MOA

Den mer ovanliga varianten Gunder har även namnsdag & jag känner till en god man med det namnet

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 januari 2025 kl. 15:31:05Samt Gunnar Hellström, jag kan inte så mycket om denna Gunnar dock förutom att han medverkade i originaldubbningen av Lady och Lufsen.
Just det, kom på i efterhand: Gunnar "Knas" Lindkvist, som gjorde en av gamarna i Djungelboken. ("vet inte, hitta på något")

Will Siv

Grattis Sigurd och Sigbritt.
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 10 januari 2025 kl. 18:03:36Grattis Sigurd och Sigbritt.
2 ovanliga namn som vi inte känner till