Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Mediadubb International/SDI Media Sweden

Startat av Disneyfantasten, 15 januari 2025 kl. 15:02:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 januari 2025 kl. 17:56:04Har mest skummat igenom halva säsong 1. Men jag kan ju i alla fall göra ett försök att vara utförlig när jag samlat in allt.

Ah då är det troligtvis att dubben är beställd av Fox Kids.
Det ser vi fram emot. :)

Ironiskt nog sände aldrig Fox Kids X-Men, troligtvis fanns det nog planer på sända X-Men då jag minns klipp ur tv-serien kunde förekomma i olika sammanhang på kanalen.

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 januari 2025 kl. 17:56:04Utöver de personer som du skriver så medverkar även:

Cyclops - Mikael Ahlberg
Jean Grey - Sandra Caménisch
Wolverine, speaker - Magnus Roosmann
Mystique - Inga-Lill Andersson

Sabretooth, Pyro - ? (har inget namn på rak arm, men det är samma som dubbar pappan i Sophie och Virginie)

Enormt stort tack för listan. :) Har du någon aning om vilka som gör rösterna till t. ex. Gambit, Jubilee, Storm och Professor X?

Nu har inte jag sett vare sig X-Men eller Sophie och Virginie på evigheter, så detta är att betrakta som ett falskt minne i första hand, men jag har ett (väldigt) svagt minne av ha hört Erik Ahrnboms röst i båda tv-serierna. Chansen är därför stor att det är någon annan, men kan det vara han du tänker på?

Kom även på att jag glömde tacka dig för uppgifterna om Babar-filmerna som du skrev igår.

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet 15 januari 2025 kl. 19:06:40Ironiskt nog sände aldrig Fox Kids X-Men, troligtvis fanns det nog planer på sända X-Men då jag minns klipp ur tv-serien kunde förekomma i olika sammanhang på kanalen.
Ja det kommer jag ihåg mycket väl, det var väldigt förvirrande. ;D

Citat från: Erika skrivet 15 januari 2025 kl. 19:06:40Enormt stort tack för listan. :) Har du någon aning om vilka som gör rösterna till t. ex. Gambit, Jubilee, Storm och Professor X?

Nu har inte jag sett vare sig X-Men eller Sophie och Virginie på evigheter, så detta är att betrakta som ett falskt minne i första hand, men jag har ett (väldigt) svagt minne av ha hört Erik Ahrnboms röst i båda tv-serierna. Chansen är därför stor att det är någon annan, men kan det vara han du tänker på?
Har inga direkta namn att komma med, några låter bekanta och andra inte. Speciellt Professor X är fruktansvärt bekant! Hoppas det ska lossna. Tänkte kolla in några av de Mediadubb International/SDI Media-filmer som vi har credits till, så kanske man lägger ihop ett och ett.

Oscar Isaksson

Vet inte om detta är rätt tråd men här är MediaDubb Internationals version av Camp Candy som fick titeln Candys sommarläger och visades på TV3 och Fox Kids. Det finns en äldre dubbning av nästan hela säsong 1 som gjordes för VHS av Videobolaget, då med titeln Candys barnkollo.

Listan är till stora delar sammanställd genom röstidentifiering men även uppgifter tagna från tidningsartiklar.

SVENSKA RÖSTER:
John Candy - Hans Wahlgren
Syster Molly - Annica Smedius
Rick - Annica Smedius
Iggy - Leo Hallerstam
Binki - Leo Hallerstam
Alex - Nadine Legross
Robin - Jasmine Heikura
Vanessa - Elina Raeder
Rex von Skog - Per Sandborgh
Chester - ?
Hob Nayles - ?

Speaker - Jasmine Heikura

Intro - Dan Malmer

dubbad första halvan av 1998 (bekräftat mars)

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 januari 2025 kl. 20:11:13Vet inte om detta är rätt tråd men här är MediaDubb Internationals version av Camp Candy som fick titeln Candys sommarläger och visades på TV3 och Fox Kids. Det finns en äldre dubbning av nästan hela säsong 1 som gjordes för VHS av Videobolaget, då med titeln Candys barnkollo.

Listan är till stora delar sammanställd genom röstidentifiering men även uppgifter tagna från tidningsartiklar.

SVENSKA RÖSTER:
Rick - Annica Smedius
Iggy - Leo Hallerstam
Binki - Leo Hallerstam
Alex - Nadine Legross
Robin - Jasmine Heikura
Vanessa - Elina Raeder
Chester - ?
Hob Nayles - ?

Intro - Dan Malmer

Nadine Legross? Har säkert fel men är detta en av Jasmine Heikuras första dubbningar?

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 januari 2025 kl. 20:11:13Vet inte om detta är rätt tråd men här är MediaDubb Internationals version av Camp Candy som fick titeln Candys sommarläger och visades på TV3 och Fox Kids. Det finns en äldre dubbning av nästan hela säsong 1 som gjordes för VHS av Videobolaget, då med titeln Candys barnkollo.

SVENSKA RÖSTER:
Rick - Annica Smedius
Iggy - Leo Hallerstam
Binki - Leo Hallerstam
Alex - Nadine Legross
Robin - Jasmine Heikura
Vanessa - Elina Raeder
Chester - ?
Hob Nayles - ?

Intro - Dan Malmer

Tack så mycket. Vet du något om översättare eller regissör? När TV3 hade utsatta dubbcredits brukade de ju åtminstone sätta ut översättare.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2025 kl. 21:10:58Tack så mycket. Vet du något om översättare eller regissör? När TV3 hade utsatta dubbcredits brukade de ju åtminstone sätta ut översättare.
TV-dubbningen är beställd av Fox Kids och saknade credits. Hade det varit MTG som beställt den så hade de svenska uppgifter med all säkerhet varit listade.

Oskar

Citat från: MOA skrivet 15 januari 2025 kl. 20:31:57Nadine Legross? Har säkert fel men är detta en av Jasmine Heikuras första dubbningar?
jag tror att Jasmine Heikura första roll är Annika i Pippi Långstrump teckna från 1996 och 1997

BPS

Citat från: Oskar skrivet 16 januari 2025 kl. 20:10:39jag tror att Jasmine Heikura första roll är Annika i Pippi Långstrump teckna från 1996 och 1997
Det stämmer inte riktigt, hon dubbade ju redan 1995 och kanske ännu tidigare ändå.

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/totoro/

Will Siv

SVENSKA RÖSTER:
Rick - Annica Smedius
Iggy - Leo Hallerstam
Binki - Leo Hallerstam
Alex - Nadine Legross
Robin - Jasmine Heikura
Vanessa - Elina Raeder
Chester - ?
Hob Nayles - ?

Intro - Dan Malmer

Märkligt att inte Steve Kratz dubbar han här
- what.