Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

John Erwin (1936-2024)

Startat av Anders, 1 februari 2025 kl. 15:55:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders

Jag såg inte detta förrän idag, när nyheten började kretsa på sociala medier, men John Erwin som gjorde den engelska rösten till He-Man i den första Masters of the Universe-serien avled 20:e december ifjol - 88 år. Även om de flesta av oss på den här sidan främst har sett någon av de svenska versionerna så har nog många av oss även snuddat vid den engelska versionen vid något tillfälle. Vila i frid!
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet  1 februari 2025 kl. 15:55:52Jag såg inte detta förrän idag, när nyheten började kretsa på sociala medier, men John Erwin som gjorde den engelska rösten till He-Man i den första Masters of the Universe-serien avled 20:e december ifjol - 88 år. Även om de flesta av oss på den här sidan främst har sett någon av de svenska versionerna så har nog många av oss även snuddat vid den engelska versionen vid något tillfälle. Vila i frid!
Han blev rätt gammal men R.I.P även om jag inte kände till honom

Erika

Läste detta igår, riktigt sorgligt. :'( Såg själv som barn He-Man and the Masters of the Universe främst på engelska, men även på svenska och tyska. Tack för alla fina minnen, och vila i frid!

Disneyfantasten

Kände inte till honom, men icke desto mindre så är detta tragiskt, må han vila i frid.

TonyTonka

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Skokaka

Jag kände inte igen honom, men vila i frid. :(

Anders

För er som var obekant med honom var det alltså den här röstskådespelaren:
https://www.youtube.com/watch?v=7yeA7a0uS3A&ab_channel=MiniMoments

Enligt Wikipedia blev hans bortgång inte en offentlig kännedom förrän igår, trots att det var mer än en månad sedan han gick bort. Kan hända att hans närstående inte ville riskera att det skulle komma objudna gäster på begravningen om nyheten hade kommit ut innan den.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!