Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bäat som Chef Louis av ersättings rösterna

Startat av gstone, 16 februari 2025 kl. 21:29:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Chef Louis har haft två röster som inte rikigt hållit måttet men vem av dom vaer mest lyckad

Roger Storm
3 (75%)
Bertil Engh
1 (25%)

Antal personer som röstat: 4

gstone

Dessa röster till Chef Louis lämnar lite överigt att önska, men någon av dom måste ändå gjort ett bättre job än den andra

därför undrar jag vem ni tyckte passade bäst som Chef Louis

Roger Storm som gjord rollen i  Uppföljaren, tv-serien och Hos Musse eller
Bertil Engh  som gjord rollen i  Marsupilami, Bonkers & Co ( original titel Raw Toonage)

båda dessa är ju bra dubbar och km använder ju andra skådespelare för alla roller i lilla sjöjungfrun serirnm så detta är inget att klaga på mer än något annat rolbyt

var mest nyfiken.

själv har jag nog bara hört Roger Strom, Marsupilami, Bonkers & Co  gick nog aldrig på tv efter att jag föds tror det blev rättighets problem med skaparen av Marsupilam , då Disney inte ägde karaktären  själva. därför serien inte at se idag :-\ vilket faktiskt är väldigt trist, den serien verkar kul :-\

(La inte det Gunnar då jag tror han faktiskt passar bra i rollen men jag har inte spelat det spelet på typ 20 år)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Av dessa två har jag endast hört Roger Storms insats, så det blir definitivt ett partiskt svar. Men jag tycker han är godkänd i rollen och får fram tonerna av en fransk och irriterad chefskock, om än kanske inte riktigt lika kraftigt som Hans Josefsson i den första filmen. Men jämfört med Måsart som han inte var så passande i så får det ses om en godkänd insats.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

DingoPictures2005

Citat från: Lillefot skrivet 16 februari 2025 kl. 22:24:50Av dessa två har jag endast hört Roger Storms insats, så det blir definitivt ett partiskt svar. Men jag tycker han är godkänd i rollen och får fram tonerna av en fransk och irriterad chefskock, om än kanske inte riktigt lika kraftigt som Hans Josefsson i den första filmen. Men jämfört med Måsart som han inte var så passande i så får det ses om en godkänd insats.
Hans Josefsson insats blev liksom alla andra insatser i första filmen helt förstörda av Sissel's tydliga brytning och norswengliska tal.
Har aldrig kunnat göra någon bedömning av några av rösterna i den Lilla Sjöjungfrun då hela filmen är osebar på svenska på grund av detta.
Såg den som liten men då är man kanske inte lika kräsen.