Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hemlige Arne

Startat av TonyTonka, 15 mars 2025 kl. 01:47:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Det finns en sång av Hemlige Arne/Klasse Möllberg som heter Äppelknyckarvisa som jag älskade som barn, men jag har aldrig lyckats höra vad han sjunger alldeles i slutet? Det enda jag är säker på är att det avslutas med "luktar skämt".Är det någon som kan tyda ljudklippet?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Fred

Själv får jag det till: ruttet pall (ruttna knyckta äpplen) är inget skoj, ??? luktar skämt (ruttet).

Frågetecknen kunde jag inte tyda.

BPS

Citat från: TonyTonka skrivet 15 mars 2025 kl. 01:47:15Det finns en sång av Hemlige Arne/Klasse Möllberg som heter Äppelknyckarvisa som jag älskade som barn, men jag har aldrig lyckats höra vad han sjunger alldeles i slutet? Det enda jag är säker på är att det avslutas med "luktar skämt".Är det någon som kan tyda ljudklippet?
Jag tycker mig höra ruttet pall är inget skoj, om än det luktar skämd.

MOA

Citat från: BPS skrivet 15 mars 2025 kl. 07:43:14Jag tycker mig höra ruttet pall är inget skoj, om än det luktar skämt.
Det luktar skämt LoL
Skämd mat är dålig mat

Goliat

Skämd = rutten/sur.

Egentligen är det samma sak två gånger som att säga den blöta tvätten är våt. 🤭

Edit: lågupplöst bild men mans er tydligt att det står skämd i texten:

MOA

Citat från: Goliat skrivet 18 mars 2025 kl. 11:39:45Skämd = rutten/sur.

Egentligen är det samma sak två gånger som att säga den blöta tvätten är våt. 🤭

Edit: lågupplöst bild men mans er tydligt att det står skämd i texten:

Därav Det Luktar Skämt av Årets Ehrenmark

Goliat

Citat från: MOA skrivet 18 mars 2025 kl. 14:01:28Därav Det Luktar Skämt av Årets Ehrenmark
Skämd inte skämt. Nu vet jag inte vem Ehrenmark är? 🤔

MOA

Citat från: Goliat skrivet 18 mars 2025 kl. 14:08:07Skämd inte skämt. Nu vet jag inte vem Ehrenmark är? 🤔
Det Luktar Skämt är en bok av Årets Ehrenmark, därav skämtet

Goliat

Citat från: MOA skrivet 18 mars 2025 kl. 15:01:58Det Luktar Skämt är en bok av Årets Ehrenmark, därav skämtet
Aha