Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lilo & Stitch(2025)

Startat av gstone, 19 mars 2025 kl. 12:29:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  2 augusti 2025 kl. 20:40:11verkar som dey kommer  komms en blu ray utgåva för dom nordiska länderna

men när vet igen än
Både platekompaniet.no och gucca.dk anger den 4 september för Norge respektive Danmark. Jag har ännu inte hittat någon svensk webbutik som anger releasedatum och tar emot förbeställningar. Datumet lär väl inte skilja sig så väldigt mycket från våra grannländer.

Ginza har lagt upp alla de brittiska utgåvorna till förbeställning, varav Blu-ray- och UHD-utgåvorna har svenskt tal och text. Men det verkar vara lite som att gå över ån efter vatten om det ändå kommer helt nordiska utgåvor till lägre pris en dryg vecka senare.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  2 augusti 2025 kl. 20:40:11verkar som dey kommer  komms en blu ray utgåva för dom nordiska länderna

men när vet igen än
Nu har Ginza lagt upp tre svenska (nordiska) utgåvor till förbeställning. Liksom i Norge och Danmark anges releasedatumet till den 4 september.

Nu väntar vi bara på ett datum när filmen ska gå att streama på Disney+. Man kan nog räkna med att blir omkring en vecka innan den släpps på DVD, Blu-ray och 4K UHD Disc.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  4 augusti 2025 kl. 19:18:21nu fiinns dom nordiska utgåvorna att förhandsboka på ginza

https://www.ginza.se/product/lilo-stitch/11642/
https://www.ginza.se/product/lilo-stitch/11634/
https://www.ginza.se/product/lilo-stitch/11648/
https://www.ginza.se/product/lilo-stitch-2022-2025-collector-s-edition/11657/
https://www.ginza.se/product/lilo-stitch/11642/
När jag hade sett dina länkar trodde jag att det skulle komma fem olika paketeringar, men så är inte fallet. Den femte och sista länken är en dubblett av den första.

Det som antagligen kommer att saknas i den svenska utgivningen är steelbook-utgåvan som har annonserats för Storbritannien. Om man måste ha steelbook-versionen och är utrustad med en fet plånbok kan man såklart köpa den brittiska. Den kommer att ha samma dubbningar och textningar som den svenska.

Men som vanligt tycker jag att steelbook-paketeringar är helt onödiga. De är sämre, ömtåligare och dyrare än de vanliga plastfodralen och går inte att ersätta om de skulle bli skadade.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 augusti 2025 kl. 09:28:55När jag hade sett dina länkar trodde jag att det skulle komma fem olika paketeringar, men så är inte fallet. Den femte och sista länken är en dubblett av den första.
Är det verkligen nödvändigt med fyra olika utgåvor...? DVD, Blu-Ray, kombinerad 4K Ultra HD + Blu-ray samt Lilo & Stitch (2022+2025) Collector's edition. Om man sänkte priset på 4K Ultra-HD + Blu-Ray-utgåvan till samma pris som Blu-Ray, så hade det ju i princip räckt med den enda utgåvan; så skulle man spara in pengar både på mastring, pressning och lagerhållning...

Och vad sjutton är det för film med Lilo & Stitch från 2022, som den sistnämnda utgåvan också ska innehålla...? Den har gått mig förbi...

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 augusti 2025 kl. 09:28:55När jag hade sett dina länkar trodde jag att det skulle komma fem olika paketeringar, men så är inte fallet. Den femte och sista länken är en dubblett av den första.

Förlåt

jag blandade ihop dom

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2025 kl. 09:42:35Och vad sjutton är det för film med Lilo & Stitch från 2022, som den sistnämnda utgåvan också ska innehålla...? Den har gått mig förbi...
Är nog orginal. Fel stavning 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2025 kl. 09:42:35...

Och vad sjutton är det för film med Lilo & Stitch från 2022, som den sistnämnda utgåvan också ska innehålla...? Den har gått mig förbi...
Dom menar ju helt klar 2002  ::)
fel stavning 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2025 kl. 09:42:35Och vad sjutton är det för film med Lilo & Stitch från 2022, som den sistnämnda utgåvan också ska innehålla...? Den har gått mig förbi...
Jag är 99 % säker att det är en nordisk version pf detta kombo pack 

någon skev helt klart 2022 när dom menade 2002

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2025 kl. 09:42:35Är det verkligen nödvändigt med fyra olika utgåvor...? DVD, Blu-Ray, kombinerad 4K Ultra HD + Blu-ray samt Lilo & Stitch (2022+2025) Collector's edition. Om man sänkte priset på 4K Ultra-HD + Blu-Ray-utgåvan till samma pris som Blu-Ray, så hade det ju i princip räckt med den enda utgåvan; så skulle man spara in pengar både på mastring, pressning och lagerhållning...
Precis min tanke. Nu när de tycks göra allt de kan för att få folk att tappa intresset för fysiska utgåvor verkar det huvudlöst att ge ut fyra (eller t.o.m. fem) olika paketeringar av samma film.

DVD borde kunna slopas helt vid det här laget. Steelbooks är helt onödiga och kan slopas. Återstår Blu-ray och 4K UHD som redan ligger bundlade och skulle kunna ersätta alla de andra utgåvorna.

Om det känns angeläget med en nyutgåva av den tecknade originalfilmen kan de få som inte redan har den lika gärna köpa den separat. De flesta som samlar på Disneys filmer har den säkert redan.

Det är Ginza som har skrivit fel. Det ska såklart vara 2002.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  5 augusti 2025 kl. 09:49:44Jag är 99 % säker att det är en nordisk version pf detta kombo pack

någon skev helt klart 2022 när dom menade 2002
Bilden är av en brittisk utgåva, och den nya filmen (2025) är samma som i den nordiska utgåvan. Men den tecknade originalfilmen (2002) har inga nordiska röster eller texter i den utgåvan.

81Wu9z4UViL._AC_SL1500_.jpg

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 augusti 2025 kl. 09:58:47Precis min tanke. Nu när de tycks göra allt de kan för att få folk att tappa intresset för fysiska utgåvor verkar det huvudlöst att ge ut fyra (eller t.o.m. fem) olika paketeringar av samma film.

DVD borde kunna slopas helt vid det här laget. Steelbooks är helt onödiga och kan slopas. Återstår Blu-ray och 4K UHD som redan ligger bundlade och skulle kunna ersätta alla de andra utgåvorna.
Jag håller fullständigt med. Märklig prioritering av Disney (och vissa andra distributörer) att släppa vissa filmer i hur många fysiska utgåvor som helst, medan andra filmer inte släpps alls fysiskt utan bara digitalt (digital köpfilm och/eller streamingtjänster). Vore det inte smartare att satsa på att fler filmer kan få fysiska utgåvor, och istället begränsa sig till en utgåva per film...?

Hade man hoppat över DVD och bara Blu-Ray för den här och andra filmer hade ju dubbelt så många filmer kunnat släppas fysiskt istället till samma kostnad.

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 augusti 2025 kl. 09:58:47Det är Ginza som har skrivit fel. Det ska såklart vara 2002.
Sällsynt klantigt dock att skriva fel både i filmens rubrik/titel och i den beskrivande texten...

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 augusti 2025 kl. 10:09:34Bilden är av en brittisk utgåva, och den nya filmen (2025) är samma som i den nordiska utgåvan. Men den tecknade originalfilmen (2002) har inga nordiska röster eller texter i den utgåvan.

81Wu9z4UViL._AC_SL1500_.jpg
i dem som jagjag läkande till kommer den så klart ha  nordiska rösterocg texter ;)

BPS

Den nordiska utgåvan ser ut så här och på baksidan ser man att även originalfilmen har med nordiska ljudspår. Jag undrar dock om det är en nyutgåva av originalfilmen med bara de nordiska språken för den svenska Blu-ray utgåvan av originalfilmen hade väl även med andra europeiska språk...

Anders M Olsson

Citat från: BPS skrivet  5 augusti 2025 kl. 15:37:59Den nordiska utgåvan ser ut så här och på baksidan ser man att även originalfilmen har med nordiska ljudspår. Jag undrar dock om det är en nyutgåva av originalfilmen med bara de nordiska språken för den svenska Blu-ray utgåvan av originalfilmen hade väl även med andra europeiska språk...
Ja, det fanns även tyska och italienska. Men det troliga är att de bara har nypressat samma skiva som tidigare, men inte tagit med de fullständiga specarna på omslaget. Det är inte helt ovanligt att man gör så.