Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ny reboot-tråd: Kompletta Svenska dubbningar av Disneys TV-serier (diskussions-tråd)

Startat av Disneyfantasten, 20 mars 2025 kl. 12:50:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 16:52:18Det stora svarta fåret låter som Anders Öjebo.
En collie görs av Johan Hedenberg, är osäker på om det är samma som i filmen.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 17:08:10En collie görs av Johan Hedenberg, är osäker på om det är samma som i filmen.
Morbror Streber tycker jag låter som Ingemar Carlehed, däremot är jag osäker på vem som är Moster Coco.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 17:09:04Morbror Streber tycker jag låter som Ingemar Carlehed, däremot är jag osäker på vem som är Moster Coco.
Blixten görs av Roger Storm, Ormen görs av Johan Wahlström.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 19:17:30Blixten görs av Roger Storm, Ormen görs av Johan Wahlström.
Gåsen Lucy lät bekant, men jag kunde inte riktigt placera den, det lät iallafall inte som Christel Körner.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 20:39:34Gåsen Lucy lät bekant, men jag kunde inte riktigt placera den, det lät iallafall inte som Christel Körner.
Bo Maniette spelar en Bonde med glasögon.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 22:09:19Bo Maniette spelar en Bonde med glasögon.
Kaptenen på fartyget tror jag görs av Leif Liljeroth men är långt ifrån säker.

Alligatorn Stefan tror jag görs av Roger Storm.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 19:17:30Blixten görs av Roger Storm, Ormen görs av Johan Wahlström.
Ormen verkar ha mer än en röst i serien.

Brandkaptenen låter som Roger Storm.

Glassmannen låter som Hans Lindgren.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2026 kl. 18:25:43Ormen verkar ha mer än en röst i serien.

Brandkaptenen låter som Roger Storm.

Glassmannen låter som Hans Lindgren.
TV-detektiven låter litegrann som Charlie Elvegård.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2026 kl. 19:28:29TV-detektiven låter litegrann som Charlie Elvegård.
Angelikas röst låter bekant men kan inte riktigt placera den.

Efraim låter som Roger Storm.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2026 kl. 07:56:05Angelikas röst låter bekant men kan inte riktigt placera den.

Jag vet tyvärr inte vem som gör Anitas systerdotter Ellen (Amber) även fast rösten lät bekant.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2026 kl. 18:25:43Glassmannen låter som Hans Lindgren.
Han medverkar förresten i ett flertal avsnitt, han har ett stort huvud, är halv-skallig och svart och vitt skägg, han jobbar för Cruella.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2026 kl. 14:41:09Jag är mer osäker på vilka som gör korna.
Här heter de förresten Grevinnan och Prinsessan, jag antar att det måste vara de som på engelska kallas Duchess och Princess.

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2026 kl. 07:56:05Angelikas röst låter bekant men kan inte riktigt placera den.

Du tror inte det kan vara Isabelle Moreau ;)