Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bröderna Olsson

Startat av Rufus, 16 april 2025 kl. 09:59:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rufus

Det går att fynda på Youtube. Bland alla fåniga klipp finns även tv-serieavsnitt och även hela (eller nästan hela) säsonger. T. ex. Bröderna Olsson. 
Bröderna Olsson 1987 Nästan hela serien! 19 avsnitt! Orup Sven Melander Ulf Larsson Tintin Anderzon - YouTube  

Denna humor tv-serie handlar om ett barnprogram, som är något av en parodi på ett barnprogram som inte finns. Riktigt crazy och roligt. Den gjordes av Hannes Holm och Ulf Larsson. och den får man väl säga var det stora genombrottet för dom båda. Framför allt Ulf Larsson hade en given plats i svenska komedi tv-serier därefter, kändes det som, men så dog han. Mycket tråkigt. Särskilt för oss. Jag anser att det är ganska dåligt med roliga svenskproducerade tv-serier och tv-program från 2000-talet. Ulf Larsson hade behövts.    

Fråga: Enligt Wikipedia: "I varje avsnitt spelades en video med en specialskriven låt av artisten Orup" Är det vinjetten och outrot (eftertexterna) som menas med detta, eller är detta nåt som fattas i Youtube-upplägget? För jag har då inte sett någon Orup-video i de avsnitt som jag hittills har sett, men han sjunger i vinjetten och på slutet. .

MOA

Citat från: Rufus skrivet 16 april 2025 kl. 09:59:14Det går att fynda på Youtube. Bland alla fåniga klipp finns även tv-serieavsnitt och även hela (eller nästan hela) säsonger. T. ex. Bröderna Olsson. 
Bröderna Olsson 1987 Nästan hela serien! 19 avsnitt! Orup Sven Melander Ulf Larsson Tintin Anderzon - YouTube 

Denna humor tv-serie handlar om ett barnprogram, som är något av en parodi på ett barnprogram som inte finns. Riktigt crazy och roligt. Den gjordes av Hannes Holm och Ulf Larsson. och den får man väl säga var det stora genombrottet för dom båda. Framför allt Ulf Larsson hade en given plats i svenska komedi tv-serier därefter, kändes det som, men så dog han. Mycket tråkigt. Särskilt för oss. Jag anser att det är ganska dåligt med roliga svenskproducerade tv-serier och tv-program från 2000-talet. Ulf Larsson hade behövts.   

Fråga: Enligt Wikipedia: "I varje avsnitt spelades en video med en specialskriven låt av artisten Orup" Är det vinjetten och outrot (eftertexterna) som menas med detta, eller är detta nåt som fattas i Youtube-upplägget? För jag har då inte sett någon Orup-video i de avsnitt som jag hittills har sett, men han sjunger i vinjetten och på slutet. .
Om det är en specialskriven låt är den säkert inte med på grund av copyright men det är förstås inte säkert