Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Om creditssidan

Startat av TonyTonka, 3 maj 2025 kl. 02:07:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Det verkar ha blivit ett stavfel på creditssidan, där står det Asteric i stället för Asterix på den nya Asterix & Obelix-serien.

Och för övrigt står det att originaltiteln  till Myrmobbaren är the Aunt Bully, vilket på svenska skulle motsvara Tantmobbaren.  ::)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Aj då, det var klantigt av mig - så går det när man försöker lägga ut uppdateringar mitt i natten... :-[

Och stavfelet på Myrmobbaren verkar ha funnits där i många år, utan att någon - vare sig jag eller någon annan - har reagerat över det. Nu var det visserligen väldigt länge sedan jag såg filmen, men jag är ganska säker på att ingen mobbade någon moster eller faster i filmen; så det ska nog vara Ant och inte Aunt... ;)

Nu ska båda vara åtgärdade, men sidan kan tänkas vara cachad för dig varför det inte är säkert att du får fram aktuell version om du besöker sidan - om du inte ser de ändrade texterna, så tvinga fram en uppdatering genom att hålla nere Ctrl samtidigt som du klickar på Uppdatera-knappen (eller tryck Ctrl-F5). :)

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet  3 maj 2025 kl. 02:07:48Det verkar ha blivit ett stavfel på creditssidan, där står det Asteric i stället för Asterix på den nya Asterix & Obelix-serien.

Och för övrigt står det att originaltiteln  till Myrmobbaren är the Aunt Bully, vilket på svenska skulle motsvara Tantmobbaren.  ::)
Tantmobbaren hade varit en helrolig film med kärringar som mobbar varandra. Hade säkert släppts någon gång på 60-Talet