Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Reboot 1994

Startat av Goliat, 19 maj 2025 kl. 06:53:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Någon som minns Reboot från 1994? Hittar ingen tråd om den men vem gjorde rösterna?

Vad hette den på svenska?

Lite märkligt att jag drömde om den serien inatt, har inte sett den på år o dar men den var en favorit. Märkligt man glömt bort den.

Erika

Den heter likadant på svenska. :)

Vill minnas VHS-utgåvorna var svensktextade, men ser att Reboot sändes på TV1000 omkring 1996. Första träffen ger intrycket att det är nya avsnitt, antagligen hade Reboot redan sänts ett tag.

Tyvärr går det inte att se om den sändes i svenskdubbad version på TV1000, men förhoppningsvis kanske @Daniel Hofverberg kan ta reda på det. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 19 maj 2025 kl. 12:02:19Tyvärr går det inte att se om den sändes i svenskdubbad version på TV1000, men förhoppningsvis kanske @Daniel Hofverberg kan ta reda på det. :)
Jag kan beställa studiekopior till biblioteket från Svensk Mediedatabas snarast. Visserligen brukar deras referensband från TV1000 ofta vara under all kritik, ibland saknas ljud helt (!), men förhoppningsvis ska det räcka för att avgöra om serien sändes i dubbad eller textad form; och ifall den är dubbad även se om det står utsatt dubbcredits. :)
(Men är den dubbad och det inte står utsatt credits är det inte säkert att kvaliteten är tillräcklig för att kunna känna igen någon via röstidentifiering)

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 maj 2025 kl. 15:27:31Jag kan beställa studiekopior till biblioteket från Svensk Mediedatabas snarast. Visserligen brukar deras referensband från TV1000 ofta vara under all kritik, ibland saknas ljud helt (!), men förhoppningsvis ska det räcka för att avgöra om serien sändes i dubbad eller textad form; och ifall den är dubbad även se om det står utsatt dubbcredits. :)
(Men är den dubbad och det inte står utsatt credits är det inte säkert att kvaliteten är tillräcklig för att kunna känna igen någon via röstidentifiering)
Ja jättegärna. Vore intressant att veta. Denna är så dåligt dokumenterad på nätet också.

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 20 maj 2025 kl. 06:30:02Ja jättegärna. Vore intressant att veta. Denna är så dåligt dokumenterad på nätet också.
Jag ordnar det ikväll, då jag ändå ska beställa lite annat och kolla upp en del. :)
(Bland annat huruvida TV1000 någonsin sände säsong 2 av Fantomkatten, eller bara säsong 1)