Författare Ämne: Ankeborg  (läst 11598 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 488
  • Kön: Man
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
SV: Ankeborg
« Svar #30 skrivet: 22 september 2013 kl. 10:36:24 »
Tack för klippet! I mina öron låter han faktiskt helt OK. Han verkar duktig och rösten låter verkligen som en Knatteröst.

I vilka filmer spelar han Knattarna?

I alla fall i den där Kalle Anka-julfilmen som kom ut förra året (eller var det förrförra året?), alltså på kortfilmen Kalle Anka spelar Hockey om jag minns rätt. Men det är möjligt att Vincent Werner spelat Knattarna även i andra kortfilmer.

Hur kommer det sig att kortfilmen Kalle Anka spelar Hockey dubbades om, när den hade en dubbning med Monica Forsberg som Knattarna, som bland annat användes på Disney Sportfavoriter?

Eller är det en kort version som används på dvd:n?
« Senast ändrad: 22 september 2013 kl. 14:36:44 av TonyTonka »
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2019-08-30)

Ny serie och ny omgång av "Vem är bäst?" ute på bloggen nu!

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 174
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 22 september 2013 kl. 14:22:58 »
Jag tackar också för klippet. Jo, det känns ovant att höra Knattarna prata med en vanlig röst, men Vincent Werner gör ett bra jobb.

Utloggad ddubbning

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 078
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: 22 september 2013 kl. 14:31:54 »
Tack för klippet! Jag håller med om att Vincent Werner gör ett bra jobb, särskilt hans inlevelse är mycket bra. Visst är det ovant att höra en vanlig röst i rollen men när det funkar så här bra så är det ju inget problem.

Utloggad TonyTonka

• Hjältemedlem
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #33 skrivet: 22 september 2013 kl. 14:35:10 »

Det enda tråkiga med barnröster (i alla fall killröster) enligt mig, är att de måste ersättas när de kommer in i målbrottet.

Någon som vet hur gammal Vincent Werner är förresten?

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 582
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: 22 september 2013 kl. 17:57:36 »
I vilka filmer spelar han Knattarna?
Vincent Werner spelar Knattarna i alla dubbningar som gjorts sedan 2012. Det innebär framförallt DVD/Blu-Ray-filmen Kalle Ankas julfavoriter, plus några kortfilmer på Disney Channel. Det rör sig bl.a. om The Hockey Champ och Good Scouts.

Hur kommer det sig att kortfilmen Kalle Anka spelar Hockey dubbades om, när den hade en dubbning med Monica Forsberg som Knattarna, som bland annat användes på Disney Sportfavoriter?

Eller är det en kort version som används på dvd:n?
Nej, det är ingen kortversion så det är en mycket bra fråga. Av någon märklig anledning har vissa kortfilmer dubbats om under 2012 - 2013 (både för den DVD-filmen och Disney Channel-sändningar), medan andra fått behålla sina äldre dubbningar. Förutom The Hockey Champ har även bl.a. The Olympic Champ, Corn Chips, Mickey's Rival, Pluto's Party (även där medverkar Vincent Werner) och Out of Scale dubbats om på sistone; samtidigt som många andra kortfilmer har fått behålla sina äldre dubbningar. Fråga mig inte hur Disney har kommit fram till det...

Utloggad TonyTonka

• Hjältemedlem
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #35 skrivet: 22 september 2013 kl. 18:46:50 »
Vincent Werner spelar Knattarna i alla dubbningar som gjorts sedan 2012. Det innebär framförallt DVD/Blu-Ray-filmen Kalle Ankas julfavoriter, plus några kortfilmer på Disney Channel. Det rör sig bl.a. om The Hockey Champ och Good Scouts.
Nej, det är ingen kortversion så det är en mycket bra fråga. Av någon märklig anledning har vissa kortfilmer dubbats om under 2012 - 2013 (både för den DVD-filmen och Disney Channel-sändningar), medan andra fått behålla sina äldre dubbningar. Förutom The Hockey Champ har även bl.a. The Olympic Champ, Corn Chips, Mickey's Rival, Pluto's Party (även där medverkar Vincent Werner) och Out of Scale dubbats om på sistone; samtidigt som många andra kortfilmer har fått behålla sina äldre dubbningar. Fråga mig inte hur Disney har kommit fram till det...

Vem spelade Mortimer i Mickey's Rival, var det Johan Hedenberg som i förra dubbningen?

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 582
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: 22 september 2013 kl. 21:14:01 »
Japp, Mortimer spelas av Johan Hedenberg i båda dubbningarna. Den största skillnaden mellan dubbningarna är översättningen, då dialogen moderniserats en del i nydubbningen. "Min gamla flamma" har exempelvis ändrats till "Min gamla flickvän".

Utloggad TonyTonka

• Hjältemedlem
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #37 skrivet: 27 juni 2016 kl. 02:55:14 »
Jag vet att det är ett gammalt ämne, men vet någon vem som spelar Mortimer Mus och Jätten Willie i Musses Klubbhus?