Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Framtidens Batman credit

Startat av gstone, 22 maj 2025 kl. 17:24:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har anledning at tror att era credits för Framtidens Batman (Batman Beyond) inte är för serien utan bara för dom första avsnitten  som sattes ihop till en film och släppets på VHS

detta innebär inte att dxu är fel utan bara att dom bara täcker dom två första avsnitten av serien( Rebirth del 1 och Rebirth del 2)

lite mer utförliga credits ? eller att flytta dessa credits till filmen avdelningen kanske skulle vara på sin plats ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Jag minns inte med säkerhet var jag fick den creditlistan ifrån, men att döma av hur listan är utformad gissar jag att jag fick den av Eurotroll - i så fall kan det nog stämma, då de på den tiden vanligtvis brukade skicka Word-dokument för ett specifikt avsnitt (som kunde variera vilket) av serier.

Framtidens Batman dubbades nog för alltför länge sedan, så att det inte är möjligt att få fram mer detaljerade credits i dagens läge. Hade du upptäckt detta för några år sedan hade det kanske funnits en chans, men då VHS-utgåvorna släpptes redan 2000 tror jag tyvärr att det är kört - när jag senast frågade efter någon serie från 2003, så fanns det inte bevarat. Så det är nog troligtvis bara röstidentifiering som gäller, tyvärr. :(

Utifrån hur Word-dokumenten från Eurotroll var formulerade på den tiden borde det dock vara samma skådespelare även i resterande avsnitt - om någon skådespelare inte medverkade i just det avsnittet som listan gällde, så brukade nämligen namnen stå med ändå men utan rollfigur angiven; och då borde jag ha skrivit med dessa som "Övriga röster". Dock kan det förstås möjligtvis ha tillkommit/försvunnit någon under senare säsonger. Så det är med ganska stor sannolikhet samma skådespelare även i resten av serien, även om rollfigurerna kan variera. :)