Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bernt Dahlbäck Långben

Startat av DingoPictures2005, 8 juni 2025 kl. 01:19:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Hittade ingen tråd om detta iallafall lite nyfiken på Bernt Dahlbäck som Långben.
https://djtonytheking.wordpress.com/tag/bernt-dahlback/
Tydligen så har Daniel omnämnt att Bernt spelade Långben i en kortfilm på 70-talet.

Bernt har förövrigt dubbat Lille Johns sångröst och ett antal så kallade LP dubbningar men inte så mycket utöver det...

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 juni 2025 kl. 01:19:24Hittade ingen tråd om detta iallafall lite nyfiken på Bernt Dahlbäck som Långben.
https://djtonytheking.wordpress.com/tag/bernt-dahlback/
Tydligen så har Daniel omnämnt att Bernt spelade Långben i en kortfilm på 70-talet.

Bernt har förövrigt dubbat Lille Johns sångröst och ett antal så kallade LP dubbningar men inte så mycket utöver det...
Finns något ljudklipp tillängligt? Om inte så kan denna insats vara förlorad

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  8 juni 2025 kl. 11:02:03Finns något ljudklipp tillängligt? Om inte så kan denna insats vara förlorad
Daniel la upp båda på Archive 

( Jonas Bergström spelar dessutom Långben Jr/Max )
- what.

BPS

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  8 juni 2025 kl. 11:24:23Daniel la upp båda på Archive

( Jonas Bergström spelar dessutom Långben Jr/Max )
Källa ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Erika

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2025 kl. 12:36:03Källa ?
Tyvärr, i dagsläget, endast röstidentifieringar och ska därför tas med en nypa salt. Har dock, då och då, försökt hitta via KB:s tidningstjänst något mer officiellt. 

DingoPictures2005

Citat från: Erika skrivet  8 juni 2025 kl. 13:02:02Tyvärr, i dagsläget, endast röstidentifieringar och ska därför tas med en nypa salt. Har dock, då och då, försökt hitta via KB:s tidningstjänst något mer officiellt.
Ahh känns svårt att identifiera någon som gjort såpass få dubbningar.

Sången i Robin Hood är ju väldigt kort så att säga.
Visst LP dubbningarna Bernt medverkar i finns ju på yt, men har däremot inte hört dem.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2025 kl. 12:36:31Hur ser LP ut ?
Hursomhelst om du menar LP dubbningarna Bernt medverkat i så är detta en av dem.
https://youtu.be/CoYZ1XK3LdE?feature=shared
@Oscar Isaksson har lagt ut alla på sin yt om du vill lyssna.

Will Siv

- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  8 juni 2025 kl. 12:01:12Var det inte Ovanliga dubbningar?
Ja, det var inte jag, då jag bara sett dubbningen på biblioteket och inte själv har den i min ägo. Äras den som äras bör. :)

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 juni 2025 kl. 13:59:03Ahh känns svårt att identifiera någon som gjort såpass få dubbningar.

Sången i Robin Hood är ju väldigt kort så att säga.
Visst LP dubbningarna Bernt medverkar i finns ju på yt, men har däremot inte hört dem.
Uppgiften om Bernt Dahlbäck kommer ursprungligen från min numera bortgångne kontakt, som var väl bekant med Bernt Dahlbäck från andra sammanhang än dubbning och som precis som jag tittat på filmen på bibblan.

Jag tycker också att det finns en likhet med Bernt Dahlbäck, men som Erika säger bör vi ändå ta uppgifterna med en viss nypa salt.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juni 2025 kl. 16:46:11Ja, det var inte jag, då jag bara sett dubbningen på biblioteket och inte själv har den i min ägo. Äras den som äras bör. :)
Uppgiften om Bernt Dahlbäck kommer ursprungligen från min numera bortgångne kontakt, som var väl bekant med Bernt Dahlbäck från andra sammanhang än dubbning och som precis som jag tittat på filmen på bibblan.

Jag tycker också att det finns en likhet med Bernt Dahlbäck, men som Erika säger bör vi ändå ta uppgifterna med en viss nypa salt.
I see Bernt's son lever dock.
Carl-Michael Edenborg det vill säga, du kanske kan få fram något om du frågor honom?
Det känns som sagt som att hans Pappa bör ha nämnt för honom att spelat Långben om han gjorde det?

gstone