Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Överskattade filmer

Startat av Anders, 12 juni 2025 kl. 17:27:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Nu kanske det kan komma som en chock för alla Sällskapsresan-fantaster där ute men jag gillar den fan inte alls.

Visst ibland kan det ju vara roliga grejer och så med den där: "Man var ju nykter imorse. Men nu börjar det ordna upp sig vett du."

Eller den scenen med Magnus Härenstam där med flygandet. "Jag kan flyga! Jag är inte rädd!"

Och jag tycker fan ändå att Lasse Åberg är fan kung alltså.

Men denna filmen blir alldeles för lång tråkig.
En del skämt känns alldeles för klyschigt och det händer absolut ingenting.
Bara en massa skit hit och dit med att han träffar en massa olika personer som inte känns roliga för fem öre.

Jag tycker att det inte är intressant på långa vägar och jag känner verkligen dragning av den överhuvudtaget.

Allting faller platt och jag tänker fan ändå våga sätta ner foten och säga att det här är fan inte bra alltså.

Lasse Åberg i all ära men detta är bara tradigt. ::)

Får man skriva serier här med eller finns det i en annan tråd kanske!?

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 14 juni 2025 kl. 19:53:36Pulp Fiction. Tarantino är verkligen inte min smak av regissör dock så har nog mer med det att göra.
Även fast jag överlag verkligen uppskattar Quentin Tarantino som regissör, så måste jag faktiskt hålla med dig just om Pulp Fiction. Visst går filmen att se, och dålig kan jag väl inte direkt säga att den är, men jag tycker inte alls att den är lika märkvärdig som resten av världen vill göra gällande.

Tarantino har gjort bättre filmer än så - Inglourious Basterds och Once Upon a Time in Hollywood tycker jag exempelvis båda är betydligt bättre än Pulp Fiction. :)

Citat från: Elios skrivet 15 juni 2025 kl. 02:01:48Får man skriva serier här med eller finns det i en annan tråd kanske!?
Det går bra att ta upp serier också. :)

Anders

Citat från: Lillefot skrivet 12 juni 2025 kl. 19:38:42Bambi i så fall. Inget illa mot dem som älskar den, och jag förstår fullt varför vissa gör det. Det är en mycket vacker film för tidsperioden, och det märks att animatörerna studerade djurrörelser noggrant inför den. Så sett endast till det visuella är det en sagolik film.

Personligen tycker jag dock att handlingen är sådär, det känns ofta som att karaktärerna själva inte för den framåt så mycket. Och trots den korta speltiden upplever jag också att flytet inte alltid är så jämnt, eller stundtals så "stannar" det upp.

Nu kanske det också beror på att jag själv inte har så stark nostalgi för filmen, jämfört med en del andra Disneyklassiker. Men det hindrade mig inte från att uppskatta Pinocchio eller Fantasia, som jag också såg fullt igenom för första gången som äldre. Så tyvärr, blir det tal om äldre Disneyfilmer kommer jag välja Snövit och andra framför Bambi framöver.
Bambi är inte direkt en Disneyfilm jag håller högt bland favoriterna själv, men jag brukar inte höra folk prisa den. Jag hör knappt folk prata om den. Kan man verkligen kalla den är överskattad?  :o
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Lillefot

Citat från: Anders skrivet 15 juni 2025 kl. 16:10:21Bambi är inte direkt en Disneyfilm jag håller högt bland favoriterna själv, men jag brukar inte höra folk prisa den. Jag hör knappt folk prata om den. Kan man verkligen kalla den är överskattad?  :o
Själv har jag i alla fall hört och sett folk hålla den högt uppe på sina listor när det kommer Disneyfilmer, men det är bara min egen erfarenhet.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.